[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן חדשות דיגיטל עם רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו ליחשף מידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]
מיקרוסופט רכשה חברת פרסום בתחום הסחר האלקטרוני
חברת מיקרוסופט רכשה את פלטפורמת השיווק PromotelQ, המאפשרת לפרסם מודעות ממומנות ברשת נרחבת של אתרי איקומרס. השירות כולל דשבורדים ושירותי אנליטיקס לבדיקת ביצועים, הן עבור המפרסמים והן עבור בעלי האתרים.
המטרה היא לשדך בין יכולות הבינה המלאכותית של מיקרוסופט, ובין יכולות המיקוד המתקדמות של פרומוטל-קיו. כמו כן מיקרוסופט רוצה לתת מענה לדרישות מפרסמיה לקבל טווח הגעה רחב יותר בפרסום. כיום טווח ההגעה של מיקרוסופט קטן יחסית לזה של גוגל ואמזון, ורשת אתרי הסחר של פרומוטל-קיו מציעה אלפי מותגים ועסקים קטנים-בינוניים.
ההשקעה בסטוריז ממומנים באינסטגרם הוכפלה
בקיץ 2018 חל גידול מסיבי בפרסום הממומן באינסטגרם, פי 4 לעומת הפרסום בפייסבוק. כעת נראה שהמגמה הזו מתחילה להתיישר, והפרסום הממומן בשתי הפלטפורמות הגיע לשוויון כלשהו – כך עולה מנתונים של חברת Kenshoo.
למרות זאת, מהנתונים עולה שההשקעה בסטוריז ממומנים באינסטגרם הוכפלה מדי שנה, והגיעה ממצב של 9% ברבעון הראשון של 2018, לכדי 18% ברבעון השני של 2019. ההשקעה בסטורי אדס צמחה ב-186% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, בעוד שמודעות בפיד של אינסטגרם חוו האטה של 21%; לאט יותר מהמודעות בפיד של פייסבוק.
יש להניח שמפרסמים רבים משתמשים בפלייסמנטים אוטומטיים, מה שגורם למערכת להבין לבד אילו מודעות פועלות ביעילות גבוהה יותר – ובשל כך לדחוף את הסטורי הממומן (לעיתים רבות ללא ידיעת המפרסמים עצמם). פועל יוצא מכך הוא שחל גידול משמעותי בהוצאות על סוג זה של פרסום.
אלקסה שולטת ב-70% משוק המכשירים הקוליים בארה”ב
בין 70 ל-100 מיליון מכשירים קוליים נמצאים בשימוש בארצות הברית, ורובם הוא המכשיר של אמזון (אלקסה / אקו). נתון זה ממשיך להיות יציב גם לעומת שנה שעברה, ומושפע בעיקר ממחיר המכשירים. אמזון אקו דוט – האח הקטן יותר של אלקסה – נמכר במחיר נמוך יחסית למתחרים, והתוצאה היא שמירה על נתח שוק יציב.
גם בישראל לא טומנים את היד בצלחת בכל הקשור לתחום החיפוש הקולי. אומנם כאן אין נתונים לגבי השימוש באלקסה או גוגל הום, אבל מסקר האינטרנט של בזק לשנת 2018 עולה ש-20% מהישראלים משתמשים בפקודות קוליות. נתון מכובד בהחלט בהשוואה למתרחש בארצות הברית, שמקדימה אותנו בתחום.
חדש: פודקסטים בתוצאות החיפוש בגוגל
במהלך חדש שמתרחש רק בחו”ל ובאנגלית (נכון לעכשיו), חיפוש של פודקסט כלשהו יציג פרקים להשמעה ישירה בתוך תוצאות החיפוש של גוגל. מהלך זה מתווסף למהלך אחר של גוגל מתחילת השנה, בו הם מתמללים אוטומטית פרקים מתוך פודקסטים, כדי שיהיו נגישים לחיפוש בגוגל.
בסופו של דבר לא תצטרכו לחפש את המילה “פודקסט” – אומרים בגוגל. פרקי פודקסט רלוונטיים פשוט יצוצו בתוצאות החיפוש, כמו בכל שאילתת חיפוש רגילה. בהמשך גוגל תאפשר למפרסמים גם לקבוע היכן יופיעו הפרקים השונים – אפליקציות, אתרים וכן הלאה.
ידיעה זו מצטרפת לידיעה קודמת בנושא, אודות גידול מסיבי בפרסום בפודקסטים בחו”ל. גוגל רואה ומבינה את המתרחש, וכמו תמיד מצטרפת למשחק כמה שיותר מהר.
לנו זה קצת מזכיר את הימים בהם גוגל שילבה ציוצי טוויטר בתוצאות החיפוש, עד היעלמם המוחלט. האם גם גורלם של הפודקסטים יהיה דומה?
לצפייה דינמית הקליקו כאן >>> (חלון חדש)
עוד באג בגוגל (שכנראה תוקן?)
חווים בעיות עם האינדקס של גוגל? אתם לא לבד. גם על פי הודאת החברה בימים האחרונים, גוגל שוב חווה תקלות ובעיות בהוספה ו/או הצגה של דפי אינטרנט בתוצאות החיפוש. התקלות נמצאות בטיפול מתמשך, והידיעה האחרונה שפורסמה באתר Search Engine Round Table ב-9 לחודש – טוענת לתיקון התקלה במלואה.
אם אתם עדיין חווים בעיות באינדוקס, נשמח אם תעדכנו אותנו בתגובות.