[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]
גוגל מציגה דפי נחיתה ב-AMP
AMP נחשב לאחת מן ההצלחות הגדולות ביותר של גוגל – התקן מאפשר לאתרים ועמודים במובייל להיטען במהירות הבזק כאילו היה מדובר באתרי Desktop. יחד עם זאת, עד היום התקן עבד בעיקר בתוצאות האורגניות.
כעת גוגל מביאה את התמיכה ב-AMP גם לעמודי הנחיתה. אמנם כרגע מדובר רק בעמודי נחיתה ממודעות טקסט רגילות, אבל זה אמור להשתנות בעתיד. המפרסמים גם יכולים לראות את התנועה שזורמת לעמודים האלו והאם ישנם עמודים שאינם מותאמים במלואם לתקן.
כל מה שאתם צריכים לדעת על שאלות ותשובות באפליקציה החדשה של Google Maps
באמצע אוגוסט גוגל הכריזה על תכונה חדשה באפליקציה של גוגל מפות אשר מאפשרת לגולשים לשלוח שאלות אל בעל העסק. עם זאת, בניגוד לפייסבוק, השאלות הן ציבוריות וכל אחד יכול לראות אותן או אפילו להצביע אם הוא אהב אותן או לא.
Joy Hawkins סיכמה את כל מה שאתם צריכים לדעת על התכונה החדשה, כולל תצלומי מסך.
אגב, ככה זה נראה בממשק העברי:
שיתוף חשבונות בטוויטר ללא סיסמה
עד היום, כל מי שרצה לנהל חשבון של מותג מסוים בטוויטר, היה צריך להשתמש באותה סיסמה, אלא אם כן עשה שימוש ב-TweetDeck (תוכנה לניהול ציוצים שפועלת מה-Desktop) או ניהל קמפיין פרסום ממומן.
מהיום טוויטר מאפשרת לבצע שיתוף של חשבונות מותגים גם דרך האפליקציה שלה, כך שאפשר לצייץ או לצייץ מחדש בצורה בטוחה יותר. יחד עם זאת, לא ניתן לנהל את חברי הקבוצה מתוך האפליקציה.
עוד פרטים אודות השימוש בתכונה החדשה ישירות מתוך האפליקציה אפשר למצוא בעמוד העזרה של טוויטר
עיצוב מחדש של ה-Dashboard עבור משתמשי גוגל
גוגל Dashboard מאפשר לכל משתמש בגוגל לצפות בכל המוצרים בהם הוא משתמש ולשלוט במידע שמאוחסן בהם אודותיו. עד כה הדאשבורד לא היה מותאם לכל מכשירי המובייל ולמעשה נראה “מעוך”, אך כעת גוגל הודיעה שהיא משנה את הממשק והופכת אותו לרספונסיבי (אם כי היא לא משתמשת ספציפית בביטוי הזה).
כך זה נראה לפני ואחרי:
מצאו עמודים בעלי חשיבות נמוכה בגרסת הבטא של ה-Search Console
בתחילת חודש אוגוסט גוגל העניקה גישה מוגבלת למספר משתמשים ונתנה להם להתנסות בגרסת בטא של ה-Search Console. אחת התכונות החדשות והמעניינות ביותר הייתה צפייה בעמודים שאמנם התאנדקסו בגוגל, אבל מופיעים בתדירות נמוכה בתוצאות החיפוש.
השבוע פרסמו ב-SearchEngineRoundtable איך הדוחות האלו נראים בפועל, וזה בהחלט מעניין.
למרות שלא כולם עדיין קיבלו גישה לממשק החדש, גוגל כבר עדכנה את עמוד העזרה שלה עם כל הסטטוסים החדשים (עדיין לא זמין בעברית).
מודעות “דף אפליקציה” מתרחבות גם לאינסטגרם
נראה שמודעות המסך המלא של פייסבוק (שזמינות רק במובייל) מתרחבות מעתה גם לסיפורים באינסטגרם, לפחות עבור מותגים מסוימים. המודעות האלו מצטרפות אל “מודעות המשיכה” שכבר קיימות באינסטגרם ואל היכולת לצרף קישורים לתוך הסיפורים.
מכיוון שהמודעות החדשות נמצאות בתוך ה-API של אינסטגרם, המשמעות היא שכנראה לא יחלוף זמן רב עד שמפרסמים נוספים יוכלו לנהל אותן דרך תוכנות צד שלישי.
האם עמודים אורגניים בפייסבוק בישראל “חטפו” מהלומה חזקה במיוחד?
אתר מזבלה מדווח על עוד ועוד תלונות מצד בעלי עמודים ישראלים פופולאריים בפייסבוק על כך שבימים האחרונים חלה פגיעה משמעותית בתפוצה האורגנית שלהם. זה לא סוד שפייסבוק משנה את האלגוריתם שלה מדי תקופה (ואפילו מדווחת על כך), אבל נראה שהפעם המכה חזקה במיוחד, וזאת מבלי הכרזה רשמית כלשהיא מצד פייסבוק.
על פי עומרי חיון (מאתר הרכילות הידוע), ששלח מכתב זועם לגופי תקשורת שונים במטרה שיפרסמו את הסיפור ויפיצו אותו הלאה, לא רק העמוד שלו ספג פגיעה, אלא גם עמודים מפורסמים אחרים כמו “הפטריה”, הצינור והעמוד של הצל.
מזבלה מציינים בעצמם כי נראה שרוב העמודים שנפגעו היו אלו שהוציאו קישורים לאתרים המשויכים אליהם, בעוד עמודים שלא עשו זאת, כנראה לא חוו ירידה משמעותית. בכל אופן, לא מדובר כאמור בתופעה ייחודית לארץ, ולמעשה עמודים ישראלים עדיין זוכים לחשיפה גבוהה יותר מאשר עמיתיהם בחו”ל.