[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]
התנסות עם Google Lens
גרג סטרלינג מ-Search Engine Land התנסה עם החיפוש הוויזואלי החדש של גוגל שנקרא Google Lens. מדובר למעשה בגרסה משופרת של זיהוי התמונות של גוגל. כרגע השרות פועל רק במדינות דוברות אנגלית, הודו וסינגפור ומוגבל לסמארטפונים החדשים מדגם פיקסל של גוגל.
העדשה של גוגל יכולה לזהות בצורה די טובה תמונות, ציוני דרך, ספרים, יצירות אומנות וכרזות של סרטים ובצורה פחות טובה גם בניינים ידועים (באחד המקרים היא זיהתה בטעות בניין שהיה בחזית שלו עץ בתור העץ עצמו…). יש גם אפשרות לשמור פתקים או מסמכים שכתובים בכתב יד, אבל לא להפוך אותם לטקסט ממוחשב. עוד בונוס חביב הוא היכולת לזהות מוצרים על פי התווית שלהם ולא רק לפי הברקוד, כמו גם כרטיסי ביקור שהופכים אוטומטית לאנשי קשר בטלפון.
אפל מציגה פרסום אקספרס משל עצמה
אפליקציות ממומנות ב-App Store של אפל הן לא דבר חדש, אבל הרבה מאוד מפתחים הם לא בדיוק אשפי קמפיינים של פרסום ממומן, וזהו בדיוק פלח השוק העיקרי של אופציית הפרסום הבסיסי החדשה שלה. בשביל לפרסם אפליקציה, כל מה שצריך לעשות הוא להזין תקציב חודשי וסכום מקסימלי שהמפרסם מוכן לשלם לכל לחיצה. מכאן אפל תעשה את השאר בשביל לספק כמה שיותר לחיצות בתקציב הנתון.
אפל מתגאה בשיעור המרה גבוה מאוד של 50%, אבל סביר להניח שרוב מי שמפרסם בעזרת השירות עושה זאת עבור אפליקציות חינמיות בשביל להקים בסיס משתמשים רחב.
גוגל בודקת קרוסלה של כמה תשובות ועורכת שינויים ויזואליים בחיפוש
אם עד היום גוגל הציגה רק תשובה אחת לכל שאלה, נראה שהיא מתנסה בתצוגה חדשה של מספר תשובות אפשרויות בסגנון “קרוסלה” ואפילו מסמנת את התשובה הטובה ביותר. המעניין הוא שגם אם הגולש לא שואל שאלה ישירה, התשובות האלו יכולות להופיע כחלק מדיון בפורום שונים ואתרי שאלות ותשובות (כמו שאפשר לראות בתמונה).
שינויים נוספים בחיפוש
בלי קשר לדיווח הקודם, גוגל כתבה בבלוג “מילות המפתח” על כמה תוספות לחיפוש:
השינוי הראשון נוגע לתיבות המידע (Featured Snippets) שגוגל מצרפת ליד כל תוצאה מובילה. כמו שאפשר לראות בפוסט, זה נראה קצת כמו המידע שמותג בתיבות הידע, אבל מקושר לאתר בודד, מה שמאפשר לכלול גם טקסט מהאתר עצמו ואפילו תמונות.
באופן מעט דומה, בתיבות הידע נוספו גם חיפושים קשורים בקרוסלה של תמונות, מה שהופך את עמוד התוצאות להרבה יותר ויזואלי, בדגש על המובייל.
עוד שינוי הוא שמעכשיו חיפושים קשורים (לא בהכרח מה שהגולשים חיפשו) יופיעו גם בראש התוצאות. כמו שאפשר לראות בתמונה, השינוי הזה יכול לגרום לכך ששחקן כמו מסי יופיע פעמיים, ובמובייל זה אומר שהתוצאות האורגניות נדחפות אפילו עוד יותר למטה…
עוד שינוי שגוגל אמנם לא הכריזה עליו רשמי, אבל נראה קשור הוא הוספה של “אירועים משמעותיים” לתיבות הידע, כאשר כל פיסת מידע יכולה להילקח מאתר אחר:
ארכיון סיפורים חדש באינסטגרם
הסיפורים (stories) באינסטגרם אמנם מוגבלים ל-24 שעות ונעלמים לאחר מכן, אבל מעכשיו אפשר להצמיד סיפורים ישנים לדף פרופיל פרטי או פרופיל של מותג. מי שלא רוצה שהסיפורים הישנים שלו יאוחסנו בארכיון, יכול לבטל את האפשרות הזו. אין ספק שמדובר בדרך חדשה שיכולה להיות אפקטיבית מאוד במשיכת לקוחות או עוקבים חדשים.
הסיפורים הנעוצים מופיעים כעיגולים מתחת לשורת הפרופיל ואפשר לערוך אותם ולהוסיף סיפורים נוספים ללא הגבלה.