[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]
איזה חומוס אתם אוהבים?
גוגל ישראל לא ממש חיכתה עד חצות (אצלנו) בשביל לשחרר את מתיחת הראשון באפריל שלה. היא הציגה API שמשתמש בטכנולוגית למידה על מנת להתאים לכל אחד את מנת החומוס שהכי מתאימה לו. כל מה שאתם צריכים לעשות זה להכניס את “מקל החומוס” לחלל הפה, והאלגוריתם של גוגל כבר יעשה את העבודה!
אה, ויש גם הופעת אורח, אבל נשאיר לכם למצוא אותה…
חוץ מהחומוס שלנו, הצוות של גוגל מפות הטמיע משחק “איפה וולדו” בתוך מפות גוגל וגוגל יפן סיפקה את מנת הטירוף השנתית המתבקשת עם מקלדת בשם Gboard שאפשר פשוט לכתוב עליה עם האצבעות, ובעזרת לימוד מכונה תציג יכולות זיהוי כתב יחד (OCR ברמה אחרת לגמרי…).
גוגל מרחיבה את ה- Mobile First Index
גוגל הודיעה על הרחבה נוספת של פרויקט ה-Mobile First והיא תתחיל לשלוח התראות דרך קונסולת החיפוש למי שהאתר שלו יעבור לאינדקס החדש. במקרה כזה, הוא צפוי לראות עליה בכמות הדפים שנסרקים על ידי הבוט של גוגל למובייל. גוגל גם תתחיל להציג את הגרסה הניידת בתוצאות החיפוש ובגרסאות השמורות.
גוגל הבהירה נקודה מעניינת שלא הייתה לגמרי ברורה עד עכשיו: למרות שהיא עשויה לדרג אתר שמותאם למובייל באופן אחר מאשר אתר שאינו מותאם, למעבר לאינדקס החדש אין השפעה על הדירוגים. לעומת זאת, הוא כן יכול להיות יעיל עבור מי שאתר שהאתר שלו היה מבוסס על שתי גרסאות שונות ולא הוצג כראוי למשתמשים במובייל.
גוגל משפרת את מתכנן מילות המפתח
כחלק ממתיחת הפנים לממשק Adwords, גוגל הוסיפה כמה מסכים חדשים למתכנן מילות המפתח (לשעבר “כלי מילות המפתח”). לדוגמה, בתוך המסך שמנבא את כמות הלחיצות על סמך התקציב, אפשר לראות גם חלוקה לפי מילות המפתח. מידע מפורט על כל התכונות של מתכנן מילות המפתח אפשר למצוא בעמוד התמיכה של גוגל.
מה יקרה למידע מצד ג’ במערכת הפרסום של פייסבוק?
בעקבות הפרשות האחרונות, פייסבוק מבצעת שינוי באופן בו היא מאפשרת למפרסמים לגשת אל מידע שמסופק על ידי גורמים חיצונים, למשל כמו אורקל. מעבר לכך שלא יהיה ניתן יותר להשתמש ב”קטגוריות שותפים” או “קהלים אישיים”, גם מידע שפייסבוק לא הייתה יכולה להגיע אליו בעצמה, כמו לדוגמה רמת ההכנסה, כנראה כבר לא יהיה רלוונטי.
מדוע זה קורה ולמה דווקא עכשיו? מעבר לפרשות השונות (שתוכלו לקרא עליהן כאן), שינוי חשוב שעומד להשפיע על הפרטיות שלנו ברשת הוא הסדר הרגולציות האירופאי החדש בשם GDPR. ה-GDPR מורה לכל מי שאוסף מידע על אזרחי אירופה (גם אם המידע מאוחסן מחוץ ליבשת) לספק הסבר מניח את הדעת מדוע הוא אוסף את המידע הזה וכיצד בדיוק הוא משתמש בו. כל משתמש יכול גם לבקש שהמידע יוסר, יעודכן או יועבד לגוף אחר באופן פרטני.
מכיוון שה-GDPR יכנס לתוקפו בסוף חודש מאי, פייסבוק תטיל את המגבלות החדשות באופן הדרגתי: בהתחלה רק על מי שגר באנגליה, גרמניה או צרפת, ובהמשך גם על שאר הקהלים. התהליך עצמו יושלם בראשון לאוקטובר. כרגע נראה שלפייסבוק לא יהיה “פיצוי” בהתאם לאובדן המידע הזה.
יהיה מעניין לראות גם כיצד ה-GDPR ישפיע על המידע שגוגל מחזיקה על כל אחד מאתנו, במיוחד כאשר היא ממשיכה לשמור עלינו מידע בארכיון הפנימי שלה גם אחרי שאנחנו מוחקים אותו מהפרופיל.
לינקדין ואאוטברין מוסיפות פרסום בווידאו לפלטפורמות שלהן
לינקדין הוסיפה אפשרות לפרסם באמצעות וידאו בתוך תוכן ממומן ובעמודי חברות. בניגוד לפרסום ביו-טיוב, הפרסום בלינקדין לא מבוסס על סרטונים שמופיעים לפני או במהלך סרטונים אחרים, אלא בסרטונים שמופיעים בתוך הפיד, באופן דומה יותר למה שקורה בפייסבוק.
על פי לינקדין, המשתמשים בפלטפורמה צופים בוידאו הרבה יותר מאשר בסתם תוכן ממומן (עד פי שלושה יותר זמן) ואחוז ההמרה גבוה פי עד חמישה.
מתוך הסרטונים אפשר לקשר לטופס איסוף לידים עם קריאה לפעולה או לאתר אינטרנט. את קהל היעד ניתן לפלח על פי שם חברה, תפקיד, תעשיה, מיומנויות ועוד. בנוסף, ניתן לשתף סרטונים לחלקים שונים בפרופיל כמו עמודי מוצרים, חדשות ואירועים.
כרגע המדדים שניתן לעקוב אחריהם כוללים בעיקר אינטראקציה בסיסית עם הסרטונים, אבל שיתוף פעולה שיתקיים במהלך השנה עם אורקל, אמור לספק גם אפשרויות אנליזה מתקדמות יותר.
אפשרות חדשה למקם מודעות וידאו דרך אאוטבריין
במהלך מקביל לזה של לינקדין, אאוטבריין הודיעה על שיתוף פעולה עם פלטפורמת הוידאו Telaria. הסרטונים יופיעו לצד התוכן בדף של האתר המפרסם וניתן יהיה לבחור בין אורך של 30, 60 ו-120 שניות. הוידאו יתחיל לפעול ברגע שהגולש יגלול אליו, אך הוא ינוגן ללא קול.
Waze מוסיפה ‘מודעות במהירות אפס’ לעסקים קטנים
הפרסום המקומי של וויז (Waze Local) עובר שינויים ומתאים את עצמו גם לעסקים הקטנים, זאת בעוד כלי הפרסום עד כה היו מוגבלים בעיקר למותגים גדולים, לפחות בארה”ב.
אחד מהשינויים הקרובים יוסיף למודעות על גבי המפה ולמודעות בחיפוש סוג חדש של מודעה שתופיע כאשר הרכב עוצר לחלוטין. למודעות החדשות יש רדיוס הופעה גדול יותר מאשר למודעות האחרות, ולכן הן עשויות להמיר יותר.