באירוע “Conversations” השנתי של מטא בסאו פאולו שבברזיל, החברה חשפה סדרה של שיפורים חדשניים לוואטסאפ שתוכננה במיוחד עבור עסקים. הפיצ’רים החדשים הללו כוללים מענה מהיר מ-AI לשיפור חווית הלקוח, השקת ה”וי הכחול” שהושק במטא (פייסבוק ואינסטגרם) גם בתוך וואטסאפ לעסקים בלבד ואפשרות לשיחות עם ארגונים בוואטסאפ. מדובר על מספר שינויים שישנו את כל חווית הלקוח, אז בואו נראה מה הם בדיוק אומרים:
כלי בינה מלאכותית לשיפור מעורבות הלקוחות
היכונו לשינוי אדיר בכל מה שקשור ליצירת קשר עם הלקוחות הקיימים או עם הלידים שלכם! מעכשיו, התקשורת העסקית עם לקוחות בעסקים כבר לא תיראה אותו הדבר. במקום להעסיק אדם שתפקידו יהיה לענות להודעות וואטסאפ, החברה הציגה פיצ’ר של אוטומציה לשאלות נפוצות, פרסונליזציה להודעות על מבצעים בחנות ועוד. השילוב של בינה מלאכותית בוואטסאפ מאפשר תגובתיות מיידית, בקצב כזה שאדם לעולם לא יוכל לעמוד בו והתוצאה היא שימור מוגבר על הלקוחות. היכולת לטפל במהירות בפניות של לקוחות היא מרכיב מרכזי בשיפור יעילות, ושביעות רצונם של הלקוחות – כמו כן, גם הסיכוי שיחזרו ויקנו שוב מהעסק בעתיד.
תכנית האימות של מטא מתרחבת גם לוואטסאפ
עסקים בברזיל, הודו, אינדונזיה וקולומביה יכולים כעת לשפר את המוניטין שלהם מול לקוחות חדשים עם הצגת הסמל “מאומת” (Meta Vertified) בוואטסאפ. התג זה, על אף ששנוי במחלוקת, מתפקידו להיות סמל לאותנטיות ואמינות – משכך הוא מראה ללקוחות סימון שהעסק שהם עומדים לקנות ממנו הוא אכן עסק לגיטימי, ובנוסף הוא מעניק תמיכה משופרת בחשבון. הפרקטיקה של Meta Verified לא רק מגנה על עסקים מפני התחזות (תופעה שהפכה נפוצה באופן חריג באינסטגרם בשנים האחרונות) אלא גם מאפשרת להשתמש בחשבון העסקי במספר מכשירים, מה שמקל על תיאום טוב יותר בין חברי הצוות בארגונים.
רוצים להתקשר לעסק? אפשר גם מהוואטסאפ
החברה הציגה תכונה חדשה המאפשרת ללקוחות לבצע שיחות ישירות לעסקים גדולים יותר בהקשה אחת בלבד. יכולת זו יכולה להתאים במיוחד לבקשות שירות מורכבות כגון סידורי נסיעה מפורטים, או פתיחת חשבונות בנק חדשים. הפיצ’ר מציע דרך ישירה ואישית יותר ליצור קשר עם לקוחות העסק.
התקשורת העסקית לא תיראה יותר אותו הדבר
העדכונים האחרונים של וואטסאפ עומדים לשנות את התקשורת העסקית על ידי הפיכתה לנגישה, אותנטית ויעילה יותר. שיפורים אלה לא רק תומכים בעסקים בניהול יעיל יותר של קשרי הלקוחות, אלא גם מציעים לבעלי העסקים כלים רבי עוצמה לשיפור שביעות רצון הלקוחות והגדלת הההכנסות. כשהפיצ’רים האלה יושקו, זה יהיה הסימן שאנו נעים אט-אט לעבר עידן חדש של תקשורת עסקית כמו שלא ראינו בעבר.