לפני זמן מה, דיווחנו על טכנולוגיית טקסט לדיבור של מטא שעתידה לצאת לאור. אמנם התכנון המלא הוא להשתמש בה לצרכי תרגום וכדי לגשר על פערי שפות, אך טכנולוגיית ה-Text to Speech עומדת להשתדרג גם בסרטונים, מה שיעניק ליוצרי תוכן יותר גמישות במהלך היצירה שלהם. עדכונים נוספים שיסייעו ליוצרי תוכן ויעניקו גמישות בכל מה שמעלים לפיד, עומדים להיכנס גם הם וכעת נעבור עליהם.
יצירת רילס תהיה קלה יותר
מאז שמטא השיקה את רילס הנה השינויים שייכנסו לרילס:
1. שינוי פרספקטיבה וסיבוב הסרטון
אפשר לבצע זום-אין או זום-אאוט על קליפים ולסובב אותם. תוכלו להשתמש בזה כאפקט מגניב לסרטונים שלכם, בעיקר אם אתם מחפשים לחבר כמה סרטונים יחדיו:
2. אפשרות לחזור אחורה וקדימה
זאת אמנם אופציה פשוטה יחסית, אבל עד היום היא כלל לא הייתה קיימת ברילס. אם עד היום, כל פעם שהייתם מוסיפים מדבקה שלא אהבתם, מוזיקה שלא רציתם או חתכתם את הסרטון לא במקום הנכון – הייתם צריכים לתקן את הטעות באופן ידני. מעכשיו, יתווספו כפתורי “אחורה” ו”קדימה” בדיוק כמו שיש בתכנת וורד, כדי שתוכלו לנווט בקלות בין השינויים, ולבטל אם עשיתם טעות.
3. שימוש בטכנולוגיית Text to Speech
מטא מוציאה 10 קולות חדשים לפיצ’ר קיים, ה-Voiceover. הקולות החדשים יהיו זמינים במדינות נבחרות, ובאמצעותם יהיה ניתן לשדרג את חווית הרילס באמצעות דיבור ברקע ולא רק טקסט, מבלי שנצטרך להקליט את עצמנו. הכל כבר מובנה בתוך האפליקציה.
4. פונטים חדשים לשימוש
יצאו לאור גם 6 פונטים חדשים שתוכלו להשתמש בהם במסגרת הוספת טקסט לרילס שלכם:
5. כניסת הבינה המלאכותית לרילס
ואיך אפשר בלי לדבר קצת על בינה מלאכותית. כפי שכבר דיווחנו לאחרונה הבינה המלאכותית תמצא את מקומה גם ברילס, או כפי שנמסר בימים האחרונים ממטא:
“כדי לעזור לכם ליצור סלילים וסיפורים ייחודיים יותר, אנחנו בודקים את היכולת ליצור מדבקות מותאמות אישית מהתמונות והסרטונים שלכם בגלגלת המצלמה שלכם, או מתמונות וסרטונים תואמים למדיניות שאתם רואים באינסטגרם. אנחנו גם מתחילים לבדוק את היכולת ליצור מדבקות מותאמות אישית מסרטונים. היכולת ליצור מדבקות מותאמות אישית לוקחת למידה מהמודל של Segment Anything AI שלנו.”
פילטרים חדשים לתמונות
בתקופה הקרובה, יצאו גם פילטרים חדשים לתמונות שנוכל להשתמש בהם. כך, תוכלו להתגבר על קשיי תאורה או להעמיק את המסר בתמונה שלכם באופן קל ומהיר במיוחד:
קל יותר לראות את ביצועי התוכן
בשינוי החדש, יהיה אפשר לקבל יותר נתונים על תפקוד סרטוני הרילס, שיאפשרו להסיק מסקנות יותר נכונות ולגבש אסטרטגיה שיווקית בהתאם. למשל, מדד חדש שנוסף לפנל הנתונים על הרילס, הוא Replays. משמעות המדד היא כמות האנשים שהפעילו את הסרטון בפעם השנייה, זה מאפשר להבין כמה אנשים צפו בסרטון מתחילתו ועד סופו. יש לכך משמעות מבחינת האלגוריתם של מטא (וגם של טיקטוק, אגב). חשוב לציין שבעקבות כך, המדד האחר Reels Plays השתנה, וכעת ייספרו בו גם אנשים שצפו יותר מפעם אחת בסרטון, לא רק צפיות ייחודיות.