גוגל מעבירה היום קורס מקוון בנושא רימרקטינג (Remarketing). כל מי שמפרסם בגוגל אדוורדס ורוצה להכיר את הכלי לעומק, מוזמן להרשם.
רימרקטינג הינו כלי, או שיטת פרסום חדשה (כ- 6 חודשים באויר) של גוגל אדוורדס המאפשרת למקד עוד יותר את מאמצי השיווק ולפגוש את הלקוח ברחבי הרשת עם מסר מותאם אישית.
למה אני מתכוון מסר מותאם אישית?
בוא נראה איך השיטה עובדת:
- המפרסם מזהה שלבים קריטיים בשרשרת ההמרה שלו ומסמן את העמודים האלה בטאג – מוסיף כמה שורות של קוד לקוד עמוד האינטרנט הקיים.
- בכל ביקור של גולש בעמוד מטוייג, הקוד מוסיף אותו לרשימה שנוצרת בממשק של אדוורדס לכל שלב, וגם שותל עוגיה בדפדפן של הגולש כדי לזהות אותו אח”כ.
- בסוף התהליך, למפרסם רשימות של גולשים שביקרו בכל שלב נבחר בשרשרת ההמרה שלו.
- כרגע, המפרסם יכול להורות לגוגל להצליב ולחתוך רשימות שונות, למשל: רשימת המבקרים שביקרו בעמוד מוצר א’ אך לא ביקרו בעמוד עגלת הקניות, ולהציג לגולשים אלו, ורק לגולשים אלו, מודעות של מוצר א’ בלבד, אולי בתוספת איזשהו קופון הנחה. או לחילופין, להציג לגולשים שביקרו גם בעמוד של מוצר א’ וגם בעמוד התודה מודעות של מוצרים משלימים.
למי שמעוניין בהצצה יותר מעמיקה, להלן סרטון של גוגל על רימרקטינג:
הכלי מטייג גולשים מכל מקורות התנועה ומאפשר לטרגט גולשים אלו ברשת הדיספליי של גוגל.
יש להזהר ברמת המסר האישי, כי בקלות ניתן, ליצור מסר כל כך אישי וממוקד שיפחיד את הגולש (האח הגדול צופה בנו…) ויצור אפקט הפוך מהרצוי.
זהו כלי חשוב נוסף בתיק הכלים של משווק PPC בגוגל אדוורדס. הקורס של היום הוא הזדמנות טובה להכיר את הכלי יותר מקרוב, לצפות בתהליך הקמה של קמפיין רימרקטינג ולשאול שאלות את מומחי גוגל.