עדכון אלגוריתם חדש לגוגל? הכירו את “Fred”

דפנה בן יהושע
חדשות קידום אתרים

לידיעה המקורית ב-Search Engine Land

עולם ה-SEO כמרקחה. היתכן שגוגל שחררה לאוויר עדכון אלגוריתם חדש ולא טרחה לספר לנו? על פי העדויות שעולות מהשטח, כבר ביום שלישי האחרון, ה-8.3, נצפו תנודות מחשידות במיקומי אתרים בתוצאות החיפוש. כרגע עוד לא לגמרי ברור מהי מטרת העדכון, אבל עושה רושם שהוא קשור להיבטים שונים של איכות קישורים. אך גוגל לא אימתה זאת, ולמעשה, טרם אישרה או הכחישה את קיומו של העדכון.

האם “Fred” נועד לדחוק למטה אתרים עם קישורים ספאמיים?

מה שכן ידוע, לעומת זאת, זהו שמו של העדכון – “Fred”. זה התחיל כבדיחה פרטית בטוויטר על כך שאפשר לקרוא לעדכון בשם של אחד מהדגים שגארי אילייס (Gary Illyes), אנליסט בכיר בצוות Webmaster Trends של גוגל, צילם במהלך חופשת הצלילה שלו; והסתיים בכך שאילייס עצמו הכריז שעד להודעה חדשה, כל העדכונים הנוכחיים ייקראו פרד. ואכן, כל האתרים בתעשייה שדיווחו על העדכון עד כה השתמשו בשם זה.

 

רוב ההמולה מתרחשת כרגע בפורומים שעוסקים בקידום מסוג Black Hat, כמו Black Hat World ו-WebmasterWorld. מאחר שפורומים אלה בדרך כלל עוסקים בקישורים, משערים שזהו טיבו של העדכון הנוכחי. זאת על אף שחלק מהמדווחים בפורומים טוענים כי מעולם לא עשו שימוש בטכניקות Black Hat ועדיין ספגו ירידה בדירוגים, אם כי יתכן שהם כן משתמשים בטכניקות כאלה ולא מחשיבים אותן כ-Black Hat.

העדכון האפשרי משתקף גם בכלים לניתוח דירוגים

ההשערות לגבי שחרורו של העדכון הן לא רק תחושות בטן, אלא מגובות בנתונים של ממש. כלים רבים שמשתמשים בהם למעקב אחר דירוגי אתרים מראים תנודות חדות בתוצאות החיפוש בימים האחרונים. בחלקם ניתן לראות שהפעם האחרונה שהיתה קפיצה חדה בתנודות היתה לפני כחודש, ב-7 בפברואר, שגם אז משערים שגוגל ביצעה עדכון אלגוריתם, כנראה כזה הקשור לתוכן (גוגל עצמה טרם אישרה שהיה עדכון כזה).

ככה למשל נראות התנודות בתוצאות החיפוש על פי Rank Ranger:

Rankranger possible Google update

וכך על פי SEMrush, בציוץ של אולגה אנדריאנקו, ראש תחום שיווק גלובלי בחברה:

עוד דרך של גוגל לשפר את טיב התוכן ברשת?

רק לאחרונה דיווחנו כאן שגוגל בוחנת שיטה לדיווח על השלמות אוטומטיות פוגעניות בשדה החיפוש (שנוטות להעלות אתרי שנאה ופייק ניוז במקומות הראשונים בתוצאות), וכעת נראה שהזרקור מוכוון אל קישורים “רעים”. קשה לדעת אבל יתכן שמדובר בדרך של החברה לדחוק מהזירה הן אתרים בעלי אופי בעייתי והן מקדמי אתרים שמשתמשים בטכניקות בעייתיות.

האם גם אתם שמתם לב לשינויים בדירוגים של האתרים שלכם – לטובה או לרעה? מה התיאוריות שלכם לגבי העדכון הזה?

שתפו אותנו בתגובות!

שתפו:
נכתב על ידי
היי, אני דפנה. במקור יש לי בכלל תואר שני בביולוגיה, אבל אחרי שפרשתי מהאקדמיה והתנסיתי במגוון תחומים, הבנתי שמה שאני רוצה לעשות זה לכתוב. בשנים האחרונות עסקתי בתרגום, כתיבה ועריכה, והיום אני מנהלת התוכן בקבוצת אנגורה מדיה. אני כותבת על שיווק דיגיטלי, רשתות חברתיות, אסטרטגיות שיווקיות ובעצם – כל מה שקשור לשיווק ולאינטרנט. בקיצור, רוב היום הראש שלי תקוע במסך, אבל אני נהנית מזה!
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

5 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
860
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
660
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
348
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
107883
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
102336
מדיה חברתית
דנה רוזן
83162
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

5
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.