לפני כשנתיים, גוגל יצרה לראשונה את דף “נתוני השימוש” (Insights page). מטרת המהלך הייתה לעמוד בקצב שינוי התנהגות הצרכנים בשיא מגפת הקורונה. מגפת הקורונה היא לא רק בריאותית, כולנו יודעים שנוצרו בעקבותיה גם נזקים כלכליים ושינויים בהעדפות הצרכנים. את הקושי הגדול ביותר ספגו הקמעונאים בשל העובדה שלא היה ניתן לצפות את השינוי המהיר בביקושים עקב עונת החגים העמוסה. כאן עלה לראשונה הצורך בקבלת נתוני שימוש נרחבים יותר וגוגל השיקה את דף “נתוני השימוש” בתוך פלטפורמת ניהול הקמפיינים שלה.
מה הייתה המטרה של דף נתוני השימוש?
דף זה מעניק מגמות בדיוק בזמן ותובנות צופות פני העתיד הקרוב, ובעזרתו ניתן לחזות שינויים מהירים בשוק. כבר לפני כן היו קיימים כלים המשמשים לביצוע אופטימיזציה, אך לא באופן הזה. יתרונו של העדכון הזה מתבטא נהדר במיוחד בתקופות החגים, בהן הביקוש עולה ויורד בקצב מהיר ביותר – בעזרת העדכון הזה ניתן לקבל תחזיות לגבי ירידת/עליית הביקושים הבאה באמצעות הערכת המגמה.
הכירו את התכונות החדשות
גוגל השיקה ארבע תכונות חדשות בדף נתוני השימוש:
- נתוני שימוש של מונחי חיפוש.
- נתוני שימוש של נכסים.
- נתוני שימוש של קהלים.
- נתוני שימוש של היסטוריית שינויים.
השינויים הללו יעזרו לנו כמפרסמים לקבל מושג טוב יותר על הטרנדים והמגמות בשוק שלנו (ואיך להסתגל אליהם מהר), על מה שמעניין את הקהל שלנו ועוד. גוגל עובדת על ממשק זה ומעדכנת אותו באופן תדיר כדי להפוך אותו ליותר טוב עבורנו, המפרסמים.
גישה חדשה: קבוצות ביטויי מפתח
התובנות שבוצעו על מונחי החיפוש עוזרות למשתמש להבין במהירות רבה יותר מה הלקוחות מחפשים, ללא הצורך לבחון כל מונח חיפוש בנפרד – למעשה כיום ניתן להשתמש ב”קבוצות ביטויי מפתח”. קבוצות כאלה הן למעשה קיבוץ של ביטויי מפתח לקטגוריות רחבות יותר ומבוססות אותה הכוונה (למשל – “שולחן משרדי” ו-“ריהוט למשרד”). כך, תוכלו לזהות בקלות אילו קטגוריות הן הפופולריות ביותר בקרב קהל הלקוחות שלכם. נוסף על כך, תוכלו לקבל נתונים שונים נוספים על ביצועי המרות, נפח חיפוש וגידול בנפח החיפוש.
הבינו מה מעניין את הקהל
עדכון תובנות על נכסים (Asset Insights): באמצעות העדכון הזה ניתן לקבל מידע על נכסי הקריאייטיב שמייצרים את מידת המעורבות הגבוהה ביותר בקרב קהל הלקוחות שלכם. מעכשיו, ניתן לזהות קהלים בעלי מעורבות גבוהה, וניתן להשתמש בה כדי למטב יותר טוב את התוכן שלנו ואת דפי הנחיתה שאנחנו יוצרים עבור הקהלים הספציפיים האלה. למשל: אתם עשויים להבין שהקהל שלכם מחפש מוצרים יותר בריאותיים או יותר ידידותיים לסביבה, ובהתאם לכך – תוכלו להתאים את אופן הצגת המוצרים שלכם לתובנות אלה, אשר מעניקות לכם מושג טוב יותר על מה שמעניין את הלקוחות שלכם וחוסכות זמן וכסף רבים.