ביום שישי הודיעה גוגל כי שמות מתחם (דומיינים) בעלי עניין רב מצד המשתמשים (כהגדרתה) יציגו יותר דפים בתוצאות החיפוש. עד כה הוגבל מספר זה ברוב המקרים לשני עמודים בלבד (לא כולל סאב דומיינים). הדוגמה שניתנה היא עבור השאילתא “exhibitions at amnh” אשר עבורה מוצגים לא פחות משבעה דפים שונים אשר כולם שייכים לאתר www.amnh.org.
העדכון החדש עובד גם על קיצורים המציינים אתרים מפורסמים ומספר תגובות ברחבי הרשת ציינו כי למעשה אפשר להשתמש בהם במקום אופרטור החיפוש site:domain כאשר מציינים לידה מילת חיפוש נוספת. לדוגמה, במקום לרשום בגוגל:
site:http://www.imdb.com tim burton
אפשר להקיש רק imdb tim burton ועדיין לקבל מספר רב של דפים רלוונטים.
ייתכן מאד שמהלך שכזה עשוי לפגוע באפילייטס (משווקי תוכניות שותפים), אשר מקדמים בתוצאות האורגניות שמות של ברנדים עליהם הם עושים כסף. שכן השינוי הזה יגרום לכך שחיפושי שמות ברנד יציגו בשלושת הותצאות הראשונות (ואף יותר) את הברנד עצמו ויהיה קשה מאד להתברג במקומות הראשונים. היום כמות גדולה מאד של המרות מגיעה מביטויי ברנד ולכן טראפק מהסוג הזה נחשב לאיכותי למדי.
עם זאת, עדיין מוקדם לקבוע כי מדובר בסוף החגיגה של אתרים או אפילייטס אשר רוכבים על ההצלחה של מותגים גדולים. המונח coca cola למשל מחזיר רק שתי תוצאות וגם twitter או facebook לא זוכים ליחס מועדף, למרות שמדובר בשניים מאתרי האינטרנט הפופולארים ביותר בעולם ובעלי פן טכנולוגי מובהק.
כמו בהרבה מקרים אחרים, יש לציין כי נכון לרגע כתיבת שורת אלו, העדכון החדש לא עובד עדיין בגוגל ישראל, לא בעברית ולא באנגלית.
עדכון (25.08.10): עכשיו זה גם מופיע בגוגל ישראל! תנסו למשל לחפש את המילה ynet ותגלו שיש לה 7 תוצאות בעמוד הראשון:
תודה על העדכון של SEO-Extra.