עבור מפרסמים, במיוחד כאלה שממוקמים בסדרי גודל גדולים, לנתונים יש חשיבות מכרעת בקבלת החלטות. נתונים יכולים לעזור לנו להבין מהי הדרך האופטימלית למקסם את החזר ההשקעה שלנו, ובעזרתם ניתן לקבל החלטות מושכלות יותר – שאינן מבוססות על אינטואיציה אלא על תמונת מציאות.
לפני זמן קצר הודענו על כלי אנליטיקס אחר של מייקרוסופט – UET Insights. ההבדל בין שני הכלים הוא שהכלי שנרחיב עליו כאן הוא ממוקד יותר במונטיזציה (תהליך יצירת הכנסה כספית מתוך נכסים דיגיטליים).
מהו הכלי Monetization Insights?
לבעלי אתרים שמפיקים הכנסות מהאתר שלהם באמצעות מוניטיזציה, קיים פוטנציאל להשארת חלק גדול מן ההכנסות על השולחן. מטרת הכלי הינה כפולה – לעזור לבעלי האתרים לזהות את הבעיות באתר שלהם מוקדם יותר, לאבחן תקלות ולהבטיח שהכל יעבוד ביעילות; מצד שני, לעזור גם למפרסמים להגיע לאותן תובנות.
אתם מקבלים לוח מחוונים אינטואיטיבי שאפשר לראות בו את כל הנתונים, מספר תצוגות של תוכנית המונטיזציה שמסייעות להבין את התוכנית, נתוני השוואה שעוזרים לחדד את אסטרטגיית הפרסום ועוד.
“תובנות מונטיזציה – עוזרים לך להשיג יותר בפחות”
זאת הכותרת שבחרו להוסיף בכתבה המציגה את הכלי באתר מייקרוספט, והאמת – שאין תיאור יותר מדויק מזה. הכלי החדש פשוט עוזר לחסוך זמן, כי הוא עוצב במיוחד כדי להעניק גישה קלה לנתונים מורכבים. במקום להתרוצץ בין אינספור חלונות או לבנות לוחות מחוונים (דאשבורדים) מורכבים, עכשיו אפשר לראות את הכל במקום אחד:
תצוגה קלה של ההכנסות
בסופו של דבר, מונטיזציה היא כולה מבוססת על יצירת הכנסות דרך פרסום של מישהו אחר. לכן, את כל מה שקשור להכנסות – מייקרוסופט ריכזו בתוך כרטיסיה אחת, שיש בה הכל. אם תלכו לכרטיסיית ההכנסות, תוכלו לראות את כל ה-KPI שקשורים לנושא זה: חשיפות, בקשות למודעות ממפרסמים, שיעור מילוי טופס ושיעור המרה.
אם אתם מעוניינים לראות איך המדדים הללו השתנו לאורך זמן, אין בעיה. גם המידע הזה נמצא בכרטיסיה עבורכם בצורה מאורגנת. ניתן לראות כיצד המגמה משתנית לאורך זמן באמצעות תצוגה קלה לקריאה של גרפים שכבר נמצאת בתוך המערכת:
מפרסמים? הבינו מה עוצר אתכם מלהצליח
כרטיסיות ה-Bid Rejection מספקת מידע שימושי במיוחד, שמעניק תובנות למפרסמים לגבי איך כדאי להם לפעול. הכרטיסיות מכילות הצעות מבוססות נתונים על איכות המודעה, על העסקאות, בעיות בביקוש, דרכים להוזיל את המחיר המוצע לכל שטח פרסום ועוד. כל אחת מהכרטיסיות מתמקדת בתובנות בנושא אחר: איכות המודעה, מחיר טווח גבוה/מחיר טווח נמוך, עסקאות שנחסמו (בכרטיסייה “תקציר”) ובעיות פוטנציאליות.