מגמת השימוש בטלפונים סלולאריים במהלך צפייה בטלויזיה צוברת תאוצה – לפני, במהלך ולאחר התוכנית שאנו צופים בה. אז מתי ובמה אנחנו עסוקים במהלך הצפייה?
במחקר שנערך לאחרונה בארה”ב על ידי Pew Internet, נמצא כי 52% מכלל המבוגרים בעלי טלפון סלולארי הם “צופים מחוברים” המשתמשים בטלפונים שלהם תוך כדי צפייה בטלויזיה לפחות מאחת הסיבות הבאות:
- 38% השתמשו בטלפון שלהם כדי לשמור על עצמם עסוקים בזמן הפרסומות או הפסקות צפייה.
- 23% השתמשו הטלפון שלהם כדי להחליף הודעות טקסט עם מישהו אחר שצפה באותה תוכנית במקום אחר.
- 22% השתמשו הטלפון שלהם כדי לבדוק אם משהו שהם שמעו בטלוויזיה היה נכון.
- 20% השתמשו הטלפון שלהם לבקר באתר אינטרנט שהוזכר בטלוויזיה.
- 11% השתמשו הטלפון שלהם כדי לראות מה אנשים אחרים אומרים באינטרנט על התוכנית בה הם צופים.
- 11% פרסמו תגובה שלהם באינטרנט על התוכנית בה הם צופים באמצעות הטלפון הנייד.
- 6% משתמשים בטלפון שלהם להצביע עבור מתחרה בתוכנית ריאליטי.
וככל שהקהל צעיר יותר כך נתוני השימוש בסלולאר תוך כדי צפיה אף גדל.
חברת Trendrr מדווחת על גידול משמעותי במספר השיחות על טלויזייה במדיה החברתית – מ-10 מליון ביוני 2011 ל- 81 מליון ביוני 2012. והצופים משתפים במדיה החברתית לא רק תכנים הקשורים לתוכניות עצמן אלא גם לפרסומות.
במחקר שנערך על ידי eMarketer נמצא כי בחצי הראשון של שנת 2012 התקיימו עשרות אלפי שיחות בטוויטר ובפייסבוק על מותגים (בדיון על מותגים ניתן לראות שהנשים היו פעילות עוד יותר מהגברים בתגובותיהן ברשת).
הנתונים הללו מציגים אתגר גדול בפני המשווקים והמפרסמים – כשם שהגלישה תוך כדי צפיה יכולה להסיח את דעת הצופים מהתכנים המשודרים בה, היא גם יכולה להגדיל את רמת המעורבות והאינטרקציה של הצופים בתכנים ולחבר אותם באופן משמעותי יותר למותג שלנו.
לחיבור בין הטלויזיה למדיה החברתית השפעה אדירה ובארץ ובעולם ניתן לראות מותגים מובילים שכבר מכירים בהשפעה הזו, אולם התחום עדיין נמצא בחיתוליו ומעניין לראות כיצד יתפתח.
ואם כבר מדברים על אינטרקציה…אז מה דעתכם? האם אתם לוקחים חלק בטלויזה החברתית? רוצים לשתף בדוגמאות מעניינות?