מטא משחררת 5 מודלים מתקדמים של בינה מלאכותית

עומר לייבנזון
מטא חושפת חמישה מודלים חדשים של בינה מלאכותית, ביניהם מודל לעיבוד תמונה וטקסט, מודל לשיפור חיזוי טקסט, מודל ליצירת מוזיקה, מודל לזיהוי אודיו מזויף ומודל לשיפור הייצוג התרבותי.
מודלים חדשים של בינה מלאכותית ב-Meta

בעולם שבו בינה מלאכותית כבר נמצאת בכל מקום, הרשת החברתית הגדולה בעולם רואה לנכון להתערב ולפתח כלים ייעודיים שיסייעו לעשות סדר בכאוס שנוצר בעולם יצירת התוכן, עקב התפתחותה המהירה של הבינה המלאכותית; ואולי להפוך את החיים של כולנו לקלים יותר – יוצרי תוכן, צרכני תוכן ובעלי עסקים. היום, מטא ממשיכה להתפתח בתחום הבינה המלאכותית, באמצעות צוות המחקר מטעמה בשם FAIR (Fundamental AI Research).

כעת, מטא חושפת חמישה מודלים חדשים של בינה מלאכותית. המודלים הללו, שפורסמו תחת רישיון מחקר בלבד, מייצגים מגמה של מטא שנועדה לקדם תוכן AI בפלטפורמות השונות, אך עם זאת באופן שקוף וגלוי לכולם.

מודלים ליצירה מהירה של תוכן ואיתור תוכן AI

אלו הם חמשת המודלים שהציגה מטא, בואו נסקור אותם:

1. Multi-Token Prediction

מודל שפה חדשני המבוסס על חיזוי מרובה אסימונים (tokens). המודל מאפשר לחזות מספר מילים עתידיות בבת אחת, ובכך לשפר את מהירות יצירת הטקסט ולדייק אותו. מדובר כאן בשינוי גישה משיטת חיזוי המילים שרווחה עד כה, אשר חזתה בכל פעם מילה אחת בלבד. המודל החדש יכול לשמש לשיפור מערכות תרגום, ליצירת תוכן אוטומטי ויישומים אחרים בתחום עיבוד השפה הטבעית.

2. Chameleon

מודל מולטי-מודאלי פורץ דרך המאפשר עיבוד ויצירה סימולטנית של תמונות וטקסט. המודל מאפשר יצירת כיתובים לתמונות, תרגום תמונות לטקסט, יצירת תמונות מטקסט, ואף שילוב של תמונות וטקסט ליצירת תוצרים חדשים. Chameleon מציע פוטנציאל רב לשיפור חווית המשתמש בפלטפורמות של מטא, כמו אינסטגרם ופייסבוק.

3. AudioSeal

מטא מציגה כלי חדש שמסוגל לזהות קטעי דיבור שנוצרו על ידי בינה מלאכותית, ולהטביע בהם סימן. הכלי החדש יזהה טכניקות של שכפול קול, ויסייע במניעת פייק ניוז ופשעי סייבר אחרים. כך לדוגמה, ניתן יהיה לאתר ולסמן פודקאסטים שנוצרו על-ידי בינה מלאכותית או לאתר תכנים מזויפים שנוצרו לצרכים פוליטיים. הכלי החדש מהיר פי 485 מן השיטות הקודמות, כך שניתן להשתמש בו בקנה מידה רחב ובזמן אמת.

4. JASCO

מטא מציגה מודל חדש ליצירת מוזיקה באמצעות בינה מלאכותית. עד כה, מודלים מטקסט למוזיקה השתמשו בעיקר בקלט טקסטואלי. המודל החדש, JASCO מקבל מגוון רחב יותר של סוגי קלט כמו אקורדים וקצב. בכך המודל מאפשר שליטה גדולה יותר על התוצר המוזיקלי, ופותח אפשרויות חדשות ליצירת מוזיקה מקורית וייחודית.

5. שיפור גיוון וייצוג גיאוגרפי בתמונות

מודל זה נועד להבטיח ייצוג הולם ומגוון של תרבויות ואזורים גיאוגרפיים שונים בתמונות שנוצרות על ידי בינה מלאכותית. מטא שחררה את המודל לציבור כדי לעודד מחקר ופיתוח של כלים לשיפור ההוגנות וההכלה ביישומי בינה מלאכותית.

המציאות מחייבת שינוי

אם נסכם, המהלך של מטא לשחרור המודלים החדשים לציבור הרחב הוא לא אחר מאשר צעד משמעותי בקידום המחקר והפיתוח בתחום הבינה המלאכותית. המודלים החדשים צפויים להשפיע על מגוון רחב של תחומים, ביניהם שיווק דיגיטלי, יצירת תוכן, מוזיקה ואמנות. כעת, נותר לראות כיצד הקהילה המדעית והתעשייה יאמצו את המודלים החדשים וישתמשו בהם כדי לפתח אפליקציות ומוצרים בעתיד.

לקריאת הידיעה המקורית במטא

תגיות רלוונטיות: בינה מלאכותית
שתפו:
נכתב על ידי
כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל – כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד “נדלק”. אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
49
קידום אתרים
עומר לייבנזון
46
ניהול קהילה
עומר לייבנזון
88
קידום אתרים
עומר לייבנזון
98
שיווק דיגיטלי
עומר לייבנזון
89
מדיה חברתית
יורם ליכטנשטיין
106213
תוכן וקופירייטינג
שי משען
101528
פרסום באינטרנט
דוד כהן
100800
מדיה חברתית
דנה רוזן
82659
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.