במטא מציגים מרכז דיווח חדש, דרכו יוכלו בעלי עסקים לדווח על עבירות של העתקות תוכן והפרת קניין רוחני בפלטפורמות החברה. לצד מרכז הדיווח החדש שהוקם, חברת מטא מציגה מספר עדכונים בכלי ההגנה שלה. העדכונים החדשים מגיעים בתגובה לטענות שונות בכל הקשור להפרות זכויות יוצרים בפלטפורמות מטא, כולל פייסבוק ואינסטגרם. ההפרות כוללות, בין היתר, זיוף סחורות וגניבה של תכנים. המנגנון החדש יקל על איתור ההפרות, ועל תהליך הדיווח.
שיפורים במרכז ההגנה על זכויות המותג
“מרכז ההגנה על זכויות המותג” (Brand Rights Protection Manager) של פייסבוק הוא כלי קיים, שכשמו כן הוא נועד להגן על זכויות המותג של בעלי עסקים בכל פלטפורמות מטא. הכלי עושה שימוש ביכולות מבוססות בינה מלאכותית כדי לאתר הפרות קניין רוחני. עד כה, המערכת אפשרה לבעלי עסקים לעלות מאגר תמונות של המוצרים שלהם. על-סמך התמונות הללו, הבינה המלאכותית הצליחה לאתר כפילויות באופן אוטומטי. בעדכון החדש הוגדל מספר התמונות שניתן לעלות מ-50 ל-200, כך שבעלי עסקים יוכלו להחיל חיפוש נרחב מתמיד. המרכז החדש ישמור במקום אחד את כל המידע הרלוונטי, כולל היסטוריית דיווחים.
מה השתנה?
החידושים שנוספו, עליהם הכריזה מטא, קשורים לאופן שבו בעלי עסקים יכולים לפעול בתגובה לאיתור כפילויות. מטא הצהירה על שני פיצ’רים: הראשון יאפשר חסימה אוטומטית של כפילויות שיאותרו. הכלי השני, יאפשר לבעל הזכויות להוסיף לינק לתוכן המועתק, עם קריאה לפעולה שכוללת קישור למעקב אחר העמוד, קישור לשליחת מייל או קישור לשליחת הודעה פרטית ישירות לעמוד. כך, ניתן יהיה להשתמש בתוכן המועתק ליצירת תהודה למקור.
לא רק במטא – הגנה על תוכן ב-2024 היא הכרח
מרכז הדיווח החדש והכלים שהציגה מטא הם חלק מתהליך רחב יותר שמתרחש בתעשיית הדיגיטל. מטרת התהליך היא להפוך את הרשת למרחב מוגן יותר, עם פחות פרצות והעתקות תוכן בין יוצרים שעמלו רבות בחשיבה, צילום או עריכה של התוכן. כפי שאפשר לראות, טכנולוגיית הבינה המלאכותית צפויה לקצר את התהליך ולייעל אותו. כמו כן, לצד תועלותיה הרבות, היא מביאה איתה גם פרצות רבות שפעמים רבות מובילות לתכנים מועתקים. העדכונים הללו רק יכולים להדגיש לכל יוצר תוכן את החשיבות של יצירת תכנים מקוריים ושימוש לא חוקי.