מטא הודיעה כי מסעות הפרסום מונחי הבינה המלאכותית Advantage+ שלה הניבו תוצאות חיוביות למדי, כאשר הבדיקות האחרונות הצביעו על עלייה של 32% בהחזר על הוצאות פרסום ממודעות (ROAS – Return on ad spend). בעקבות עדכון iOS14 של אפל, נראה שמטא מנסה להדביק את התחרות ולרתום גם מצידה את החידושים הטכנולוגיים האחרונים לטובתה. בשל כך ניתן לראות אותה בתקופה האחרונה, מכוונת את מאמציה לטובת למידת מכונה ולבניית מערכות מיקוד יעילות יותר המבוססות על פריצות חדשות בתחום הבינה מלאכותית.
מהי מערכת Advantage+?
מערכת Advantage+ היא מערכת קמפיינים חדשה יחסית, מונחית בינה מלאכותית שפותחה על ידי מטא ומטרתה לפשט את תהליך המיטוב של קמפיינים. בבדיקות אחרונות, נמצאו נתונים מפתיעים:
נראתה עלייה של 32% ב-ROAS עבור מפרסמים המשתמשים בקמפיינים של קניות Advantage+.
תחילה, חלק מהמפרסמים הביעו חששות מחוסר השליטה שלהם על טרגוט הקמפיין לעבר קהלי יעד שאינם מוכרים, והעדיפו להשאיר את אופציית הטרגוט הידני בשליטתם, אך ככל שעובר הזמן ויותר ניסויים מבוצעים במערכת, אנו רואים דווקא שהקמפיינים של Advantage+ מניבים תוצאות נהדרות עבור לא מעט מפרסמים.
התוצאות המדויקות
ברבעון הרביעי של 2022, מפרסמים דיווחו על 20% עליה בהמרות ביחס לשנה שקדמה להשקת המערכת, בעוד שבדיקות אחרונות, עדכניות יותר מצאו תוצאות אף יותר מרגשות.
מפרסמים שמשתמשים בקמפיינים של קניות ב-Advantage+ רואים עלייה של 32% ב-ROAS. קמפיינים של Advantage+ קיבלו ביקורות חיוביות גם ממשווקי ה”פרפורמנס”, שזכו גם הם להיות עדים לתוצאות יוצאות דופן.
לפי פייסבוק, היתרון הגדול של המערכת מתבטא כך:
“עם קמפיינים מסוג קנייה ב-Advantage+, מפרסם צריך רק להגדיר את המטרה העסקית שלו, מדינת היעד, הקריאייטיב של הפרסום והתקציב. לאחר מכן, מערכות הבינה המלאכותית שלנו עושות את כל השאר: מייעלות כדי למצוא את האדם הנכון, עם המסר הנכון, בזמן הנכון”.
עם זאת, חלק מהמפרסמים הביעו חשש שהתהליך מוציא יותר מדי שליטה מידיהם, מה שעלול להשפיע על יכולתם להגיע לקהל הנכון.
בעתיד הקרוב, מטא מעוניינת להוסיף עוד אלמנטים של בינה מלאכותית כדי להקל על תהליך האופטימיזציה של התוכן והפילוח, זאת תוך התערבות מינימלית של מפרסמים בתהליך. מעניין לראות איך זה יתפתח מכאן.