מטא: “הטרגוט האוטומטי” מוביל לעליה של 32% ב-ROAS

עומר לייבנזון
נבדק ונמצא: קמפיינים מונחי בינה מלאכותית של מטא הצליחו להשיג בתקופה האחרונה עלייה של 32% ב-ROAS וזאת באמצעות אלגוריתמי טרגוט מורכבים יותר ושכלתניים יותר.
אפקטיביות קמפיין Advantage+
מתוך מערכת Advantage+, מקור: Meta

מטא הודיעה כי מסעות הפרסום מונחי הבינה המלאכותית Advantage+ שלה הניבו תוצאות חיוביות למדי, כאשר הבדיקות האחרונות הצביעו על עלייה של 32% בהחזר על הוצאות פרסום ממודעות (ROAS – Return on ad spend). בעקבות עדכון iOS14 של אפל, נראה שמטא מנסה להדביק את התחרות ולרתום גם מצידה את החידושים הטכנולוגיים האחרונים לטובתה. בשל כך ניתן לראות אותה בתקופה האחרונה, מכוונת את מאמציה לטובת למידת מכונה ולבניית מערכות מיקוד יעילות יותר המבוססות על פריצות חדשות בתחום הבינה מלאכותית.

מהי מערכת Advantage+?

מערכת Advantage+ היא מערכת קמפיינים חדשה יחסית, מונחית בינה מלאכותית שפותחה על ידי מטא ומטרתה לפשט את תהליך המיטוב של קמפיינים. בבדיקות אחרונות, נמצאו נתונים מפתיעים:

נראתה עלייה של 32% ב-ROAS עבור מפרסמים המשתמשים בקמפיינים של קניות Advantage+.

תחילה, חלק מהמפרסמים הביעו חששות מחוסר השליטה שלהם על טרגוט הקמפיין לעבר קהלי יעד שאינם מוכרים, והעדיפו להשאיר את אופציית הטרגוט הידני בשליטתם, אך ככל שעובר הזמן ויותר ניסויים מבוצעים במערכת, אנו רואים דווקא שהקמפיינים של Advantage+ מניבים תוצאות נהדרות עבור לא מעט מפרסמים.

התוצאות המדויקות

ברבעון הרביעי של 2022, מפרסמים דיווחו על 20% עליה בהמרות ביחס לשנה שקדמה להשקת המערכת, בעוד שבדיקות אחרונות, עדכניות יותר מצאו תוצאות אף יותר מרגשות.

מפרסמים שמשתמשים בקמפיינים של קניות ב-Advantage+ רואים עלייה של 32% ב-ROAS. קמפיינים של Advantage+ קיבלו ביקורות חיוביות גם ממשווקי ה”פרפורמנס”, שזכו גם הם להיות עדים לתוצאות יוצאות דופן.

לפי פייסבוק, היתרון הגדול של המערכת מתבטא כך:

“עם קמפיינים מסוג קנייה ב-Advantage+, מפרסם צריך רק להגדיר את המטרה העסקית שלו, מדינת היעד, הקריאייטיב של הפרסום והתקציב. לאחר מכן, מערכות הבינה המלאכותית שלנו עושות את כל השאר: מייעלות כדי למצוא את האדם הנכון, עם המסר הנכון, בזמן הנכון”.

עם זאת, חלק מהמפרסמים הביעו חשש שהתהליך מוציא יותר מדי שליטה מידיהם, מה שעלול להשפיע על יכולתם להגיע לקהל הנכון.

בעתיד הקרוב, מטא מעוניינת להוסיף עוד אלמנטים של בינה מלאכותית כדי להקל על תהליך האופטימיזציה של התוכן והפילוח, זאת תוך התערבות מינימלית של מפרסמים בתהליך. מעניין לראות איך זה יתפתח מכאן.

לקריאת הידיעה המקורית בבלוג Social Media Today

שתפו:
נכתב על ידי
כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל – כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד “נדלק”. אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
1335
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
923
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
410
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
108149
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
102556
מדיה חברתית
דנה רוזן
83216
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.