רגע לפני החגים וסיום שנת 2021 הכריזה Meta כי היא מבצעת מספר שינויים גדולים ומשמעותיים ביעדי המודעות שלה דרך ה-Ads Manager. כל זאת במטרה להפוך את תהליך הקמת מסע פרסום לפשוט ויעיל יותר תוך התמקדות באפשרויות ובכלים שיהיו רלוונטיים לקהל המפרסם.
החברה הסבירה את המהלך באופן הבא: “אנו מעצבים מחדש את חוויית הבחירה האובייקטיבית ביצירת מסעות פרסום חדשים בתוך Ads Manager כדי להקל על המפרסמים ליצור הגדרות אופטימליות בכל מסע פרסום. אנו עוברים למודל חוויית מודעות המעודדות תוצאות (ODAX). כך המפרסמים יוכלו לבחור את התוצאות העסקיות שלהם (מודעות, תנועה, מעורבות, לידים, קידום אפליקציה ומכירות) והממשק ינחה אותם בנוגע למסע הפרסום האופטימלי בהתאם להגדרה של התוצאה הרצויה.”
ממשק Ads Manager עובר שיפוץ
המשמעות של ההכרזה היא שממשק Ads Manager יעבור שיפוץ ויכלול תהליך הגדרה חדש וכן מערכת ODAX חדשה. כחלק מהתהליך המפרסמים יראו שתהליך הגדרת המודעה ישתנה כשהאפשרויות לאובייקטיביות קטנו מ-11 ל-6.
המטרה היא ליצור פלחי פרסום אשר מתאימים לשפת תעשיית הפרסום ולכן סביר יהיה להניח שמצטרפים חדשים אשר בוחרים להשתמש ב-Meta לצורך פרסום יקבלו תוצאות טובות יותר. זאת בזכות חידוד האפשרויות שלהם, הגדרה נכונה של המטרות והיעדים ועבודה ממוקדת טובה יותר.
תהליך הגדרת המודעה החדשה
על פי Meta השינויים ישפיעו על המפרסמים בעיקר בקמפיינים של המרות, הודעות וצפיות בווידאו. השינויים יופעלו בהדרגה במהלך שנת 2022 ואין תאריך מוגדר למעבר או לשינוי ספציפי. כל מי שמפרסם ב-Meta צפוי לראות בשלב זה או אחר את השינוי.
עבור המפרסמים, השינוי לא יהיה מידי אך ברגע שהוא יצא לדרך הוא ישפיע על תהליך יצירת המודעות בפייסבוק ובאינסטגרם וכאמור, הוא אמור להוביל לתוצאות טובות יותר. המערכת החדשה מתוכננת להיות יעילה ופשוטה יותר כך שהמפרסמים יוכלו להגדיר את המודעות והמערכת תעזור ביצירת אופטימיזציה של מסעות הפרסום בהתאם ליעד האמיתי של המפרסמים.
נשמע כי הכוונה של Meta היא לסייע למפרסמים להגיע לתוצאות טובות יותר, בקלות ובאופן אינטואיטיבי. עם זאת, לא נוכל לדעת כיצד השינויים באמת ישפיעו על מסעות הפרסום עד שאל יושקו במהלך 2022.