לינקדאין הודיעה לאחרונה על שינוי משמעותי בפלטפורמה שלה: הקטנת גודל התמונות המוצגות בפוסטים אורגניים. עדכון זה מצמצם את התצוגה המקדימה של קישורים בפוסטים אורגניים באופן ניכר. חשוב לציין כי השינוי משפיע רק על פוסטים אורגניים, בעוד שגודל התמונות בפוסטים ממומנים נשאר ללא שינוי.
מה עומד מאחורי ההחלטה ואיך זה משפיע על אנשי שיווק?
ההיגיון הרשמי שמציגה לינקדאין הוא הרצון לשפר את חוויית המשתמש בפלטפורמה, באמצעות הצגת תוכן רב יותר בפיד ויצירת מרחב פחות “רועש” מבחינה ויזואלית. עם זאת, יש הטוענים כי המניע האמיתי הוא כלכלי. הקטנת התמונות בפוסטים אורגניים עלולה להוביל לירידה באפקטיביות של פוסטים אלה, ולעודד עסקים להשקיע יותר בפרסום ממומן בפלטפורמה, שם גודל התמונות נשאר אטרקטיבי. כך, יש המעריכים שלינקדאין תגדיל את הכנסותיה מפרסום, על חשבון החשיפה האורגנית של עסקים ויוצרים.
בלב ליבו של השינוי, תמונות קטנות יותר פירושן פחות מקום להעברת מסרים ויזואליים. זאת הסיבה לכך שיש צורך למצוא דרכים יצירתיות יותר למשוך את תשומת הלב של הגולשים. במקום להסתמך על תמונות גדולות וצבעוניות, נצטרך להשקיע ביצירת תוכן ויזואלי מקורי ואיכותי, שיבלוט גם בפורמט הקטן. בנוסף, חשוב מתמיד כעת לאור השינוי לוודא שהטקסט הנלווה לתמונה הוא ברור, תמציתי ומושך את העין, שכן הוא יקבל חשיפה גדולה יותר בפיד – ויוביל ל-CTR (יחס הקלקה) יותר גבוה.
ביקורת על המהלך והשלכות עתידיות
השינוי של לינקדאין לא התקבל באהדה על ידי כל המשתמשים. יש הטוענים כי הקטנת התמונות בפוסטים אורגניים פוגעת ביכולת של עסקים ויוצרים להציג את המותג שלהם בצורה אפקטיבית. בנוסף, יש החוששים כי המהלך יפגע באיכות התוכן בפלטפורמה, ויעודד יצירת תוכן “קליק בייט” שנועד למשוך תשומת לב בכל מחיר. לינקדאין תצטרך להתמודד עם האתגר של מציאת איזון בין הרצון לשפר את חוויית המשתמש (כפי שהם טוענים) לבין הצורך לאפשר לעסקים וליוצרים להציג את עצמם בצורה אפקטיבית, מבלי לדחוף אותם להוצאות פרסום נוספות.
לסיכום
העדכון של לינקדאין הוא תזכורת בשבילנו, לכך שהפלטפורמות הדיגיטליות נמצאות בתהליך מתמיד של שינוי והתפתחות. עלינו כאנשי שיווק להישאר מעודכנים בשינויים אלה ולהתאים את האסטרטגיות בהתאם, תוך כדי שאנו משתמשים בטקסטים ברורים ותמציתיים על מנת להמשיך להצליח בפלטפורמה.