העורך הראשי וסגן הנשיא של לינקדאין, דן רוט, סיפר בראיון ל-Axios על השינויים האחרונים בפלטפורמה, ועל אלו שצפויים בעתיד. אחד מהשינויים המשמעותיים, הוא שלינקדאין מתכוונים לשים מעתה דגש גדול יותר על חדשות ועל תוכן עיתונאי. השינויים הם חלק מתוכנית אסטרטגית, והם מתבצעים על רקע ירידה בחשיפה לחדשות בפלטפורמות אחרות, כמו X של אילון מאסק, ופייסבוק של מטא. בלינקדאין מקווים להיכנס לוואקום שנוצר, ולמלא אותו בתוכן חדשותי בעל ערך שימשוך את הגולשים.
פודקאסטים מניבים, דגש על סרטונים וחשיפה גדולה יותר ליוצרים
לינקדאין התבססה בעבר בעיקר על טקסטים, אבל כעת המגמה היא להרחיב את השימוש גם בפורמטים אחרים, שיכולים לשמש עיתונאים ואנשי חדשות. היא ממשיכה להשקיע בפיצ’ר הפודקאסטים שהשיקה לפני כשנתיים, וכעת החברה פועלת כדי לאפשר פרסום של מודעות מניבות במסגרת הפודקאסטים.
צעד נוסף של לינקדאין, נועד להגביר את השימוש בסרטונים כפי שאומר דן רוט:
“סרטונים מייצרים מעורבות גדולה, לכן אנחנו עובדים על תוכנית פיילוט עם מספר מצומצם של מפרסמים. אנחנו מתכוונים לוודא שהסרטונים אכן יוצגו למשתמשים בפלטפורמה, ויזכו לחשיפה גדולה שתתגמל את היוצרים שלהם”.
הזדמנויות חדשות לאנשי שיווק
ההשקעה של לינקדאין בחדשות ובסוגי תוכן נוספים מייחדת את לינקדאין מפלטפורמות אחרות – שדווקא מפחיתות את ההשקעה בתכנים חדשותיים, כפי שניתן לראות בתרשים הבא:
כמו כן, היא מספקת הזדמנויות לאנשי השיווק:
- דרכים חדשות ליצור אינטראקציה עם קהל היעד: מנהלי המדיה יוכלו להפיק תועלת רבה מהרחבה של סוגי התוכן שהם מפרסמים בלינקדאין. כדאי לשים דגש לא רק על טקסט, אלא גם על סרטונים ופודקאסטים, שעשויים להביא לחשיפה גדולה. מהלך כזה צפוי גם להרחיב את קהל היעד של המותג, ולאפשר הגעה לקהלים חדשים.
- שיפור המותג: הנגשה של מידע חדשותי, איכותי ורלוונטי לקהל היעד תמתג אתכם כמקצועיים ואמינים. פרסום מאמרים מקצועיים ואפילו שיתוף שלהם, יסמנו אתכם כאוטוריטה בתחום שלכם.
- הפוטנציאל הגדול ביצירת ניוזלטר: בשנה החולפת חל גידול של 150% במספר הניוזלטרים שמתפרסמים בלינקדאין. כאנשי שיווק, יצירת ניוזלטר בלינקדאין יכולה לקדם אתכם. המגזינים הללו זוכים לכמויות גדולות של מנויים וחשיפה, כפי שמסביר רוט: “בחלק מהמקרים הם זוכים לפרסום גדול יותר מאשר בפלטפורמת המקור שלהם”. האמירה של רוט נשענת על נתונים אמיתיים – לרשת CNN, למשל, יש 3 מיליון מנויים שבועיים בלינקדאין, בעוד שבפלטפורמה של רשת CNN עצמה, יש רק 600,000 מנויים.
לסיכום, השקעתה של לינקדאין בחדשות היא צעד משמעותי עבור הפלטפורמה, ועבור משווקים דיגיטליים. על ידי ניצול ההזדמנויות חכם, משווקים יכולים להרחיב את כל היעד שלהם, לחזק את המותג ולשפר את התוצאות העסקיות.