שיווק בלינקדאין כבר ניסיתם? המדריך המלא לשיווק ופרסום ברשת העסקית

רונן עפר
מדריך שיווק בלינקדאין
Esther Vargas, September 3, 2012, Flickr

תודו שהפוסט הזה היה מתבקש… עם כל הדיבורים והבאזז סביב טקטיקות השיווק אצל צוקרברג, טוויטר ואפילו (איך לא?) שיווק בגוגל פלוס, כמעט שהזנחנו בפינה את הרשת החברתית העסקית הגדולה בעולם – לינקדאין. בעודנו סוגדים לכל הבאזז וורדס למיניהם, טיפס לו ככה בשקט הטראפיק בלינקדאין במהלך השנה האחרונה בכ-125%(!).

אני מאמין שבתור אנשי שיווק אסור לנו להתעלם מזה וחשוב שנכיר את הדרכים האפקטיביות ביותר לשווק בלינקדאין. כמדי מסורת כאן בבלוג, ביקשתי מאיש מקצוע וותיק בתחום לכתוב מדריך מפורט שיוכל לעזור לנו להפיק את המקסימום. להלן תוכן עניינים שיעזור לנווט בפוסט:

אחרי שנים שאני מכיר וקורא את הבלוג של פבל, אני שמח להתארח בו לפוסט ראשון (ומבטיח שלא האחרון).

מדריך שיווק בלינקדאיןמדריך זה נכתב על בסיס נסיון של שנים בעבודה עם לינקדאין, הרשת העסקית המובילה והגדולה בעולם, הן כאיש שיווק ופיתוח עסקי במספר חברות וארגונים, והן כיועץ עסקי ושיווקי לחברות וגופים שונים. המדריך מבוסס על סדנת לינקדאין שאני מעביר במסגרת חברת אפריל ייעוץ שיווקי שבבעלותי.

כותרת המדריך היא אמנם שיווק בלינקדאין, אולם לא ניתן לנתק את לינקדאין מממספר נושאים שמקושרים אליו ישירות, ביניהם נטוורקינג ומיתוג אישי, ולכן אתייחס גם לנושאים אלו במסגרת פוסט זה.

אז למי בעצם מיועד המדריך? לכולם!!!

הסדנה עליה מבוסס המדריך הועברה במסגרות רבות – אוניברסיטת ת”א – לסטודנטים במסגרת התואר השני למנהל עסקים, חברות הייטק, עסקים קטנים ויזמים, חברות השמה ומשאבי אנוש, מחפשי עבודה ועוד.

בין אם אתה מנהל שיווק, פיתוח עסקי ומכירות, מנהל משאבי אנוש, בעל עסק קטן או מחפש עבודה – לינקדאין זה המקום!

מיתוג אישי

מיתוג אישי מוגדר בויקיפדיה כ”תהליך שבו האדם משווק כמותג. תהליך מסוג זה, שמפעיל האדם על עצמו, מיועד לקדמו בחייו העסקיים, המקצועיים וגם האישיים.”

אני מניח שלא אחדש לכם דבר כשאומר שכיום המותג הוא הכל ומיתוג אישי הפך להיות נושא ברור מאליו בשנים האחרונות.

כאנשים פרטיים – אנחנו והקריירה שלנו משווקים כמותג לכל דבר. ואם בעבר היה נהוג לומר שמה שחשוב הוא לא מה שאתה יודע אלא את מי אתה מכיר, בעידן המדיה החברתית ניתן לומר שיותר חשוב מאת מי אתה מכיר זה מי מכיר אותך!

כללי המשחק השתנו ורשתות חברתיות ועסקיות הופכות לכלי עבודה מרכזי בפעילות השיווק ופיתוח העסקי של חברות. השיווק במדיה החברתית אינו עוד נחלת אנשי שיווק ומכירות בלבד, אלא  פעילות חוצה ארגון, וחברות שיודעות לעשות זאת נכון, רותמות למשימה אנשי פיתוח, תמיכה טכנית, מכירות ועוד.

קיימות כיום מאות רשתות חברתיות – חלקן מקומיות וחלקן גלובליות, חלקן יותר חברתיות וחלקן עסקיות. חשוב שנדע להתמקד ולהשקיע את הזמן ומאמצי השיווק שלנו ברשתות הנכונות לנו. האני מאמין שלי הוא שכל ארגון ו/או אדם, נכון שישקיע את זמנו ב2-3 רשתות כאלו – כשמבחינתי ה-2 שלא ניתן לוותר עליהן הן פייסבוק ולינקדאין.

התנ”ך לשיווק בפייסבוק כבר פורסם בבלוג זה בעבר ואני מקווה שפוסט זה ישרת אתכם כתנ”ך לשיווק בלינקדאין.

נטוורקינג – הבסיס לעולם העסקים!

טעות נפוצה היא לחשוב על נטוורקינג  בגישה של “מה יצא לי מזה”. חשוב שנבין שהבסיס לנטוורקינג אפקטיבי היא הנתינה ולא הקבלה. נטוורק אפקטיבי יש לתחזק לאורך שנים, לתת יותר משנבקש, וככל שנתרום, כך נקבל יותר בחזרה – בהווה ובעתיד.

ולנקדאין הוא חלק מהנטוורקינג שלנו – כלי אפקטיבי שעוזר  לנו לבנות, לטפח ולנהל את רשת הקשרים שלנו ולתמוך בפעילויות הנטוורקינג שלנו מחוץ לרשת. באמצעות השקעת זמן מצומצם נוכל להרחיב את רשימת הקשרים שלנו, לעדכן אותה בשינויים ועדכונים בסטטוס שלנו, נוכל לפנות אל רבים, נוכל לתרום להם מהידע והנסיון שלנו ולתרום למיצוב האישי שלנו, או של החברה/עסק שאנו מייצגים.

ההזדמנות בלינקדאין

כולנו מבינים את משמעות הנטוורקינג, אך כשמגיעים לשימוש בלינקדאין, ולמרות שרובנו חברים ברשת עסקית זו, מרבית האנשים לא מוצאים את הזמן להשקיע מספר דקות מדי יום לשימוש בכלי זה.

ברשת LinkedIn, שהושקה ב 2003, חברים כיום למעלה מ- 100 מליון חברים מלמעלה מ-200 מדינות. בישראל חברים בלינקדאין כחצי מליון איש.

על פי נתוני לינקדאין, כ-6% מהחברים בלינקדאין הם בדרג סמנכ”ל ומעלה, כ-14% הם בדרגי ניהול בכיר וכ- 32% הם בדרגי ניהול ביניים.

המשמעות היא ששימוש אפקטיבי ברשת זו, מקנה לנו גישה למקבלי החלטות בקרב לקוחותנו הפוטנציאליים.

ההבדל המשמעותי ביותר בנטוורקינג בלינקדאין, לעומת נניח השתתפות במפגש נטוורקינג, הוא שמראש נוכל לראות את הפרופיל של האדם אליו אנו פונים ולמי הוא מחובר ברשת הקשרים שלו. נוכל לסקור את רשימת הקשרים שלו ולתכנן מראש כיצד להגיע לאדם מסוים, על פי קשריו.

היתרון בלינקדאין הוא שכרשת חברתית עסקית, הפתיחות ליצירת קשרים ולסיוע לחברים ברשת גבוהה, וכך גדלה אפקטיביות השימוש בה.

אסטרטגיית השיווק בלינקדאין

כמו בהרבה תחומים אחרים, עלינו לבצע תכנון ממוקד לפני שנתחיל. נגדיר מהי בעצם המטרה שלנו ומה אנחנו רוצים להשיג על ידי פעילות ברשת לינקדאין – מיתוג אישי, ניהול קריירה, חיפוש עבודה, שיווק לעסק או לחברה שלנו, יצירת לידים ומכירות, מינוף פעילות יחסי הציבור שלנו ועוד.

כמו כן עלינו להגדיר מהי הגישה שלנו כלפי חברים בלינקדאין. קיימות שתי גישות מרכזיות בתחום הרשתות החברתיות:

  • גישת ה- Open Networking – לפיה יש ליצור מעגל רחב כמה שיותר של אנשי קשר על מנת ליצור עבורנו מקסימום הזדמנויות.
  • גישת ה- Strategic Networking – לעומתה גורסת כי עלינו להתחבר רק לאנשים אותם אנו מכירים היכרות אישית טובה על מנת לייצר מערכות יחסים הדוקות ואמינות יותר.

אז האם כדאי לנו להתחבר ברשת לינקדאין רק לאנשים אותם אנו מכירים היכרות אישית טובה, או לכל אחד שמזמין אותנו להתחבר אליו?

התשובה תלויה כמובן במטרתנו בשימוש בלינקדאין. לדוגמא  אם הינך איש מכירות, מחפש עבודה או עוסק בגיוס עובדים, רשת קשרים רחבה תהיה יעילה יותר עבורך.

חשוב להבין כי כל פעילות שנבצע בלינקדאין, ובהמשך נלמד מהן היכולות ומהם הפעילויות השונות, תייצר נראות לחברי הרשת שלנו, ולכן ככל שמספר החברים ברשת גדול יותר, כך חשיפתנו להזדמנויות גדלה.

בנוסף – אם אנו אנשי מכירות/פיתוח עסקי, ומטרתנו להגיע לקהל היעד שלנו, ככל שהרשת שלנו תהיה גדולה יותר כך נוכל להגיע ליותר אנשים רלוונטים – החברים של החברים שלנו – והחברים שלהם.

טקטיקות שיווק בלינקדאין

לינקדאין הוא כלי שמאפשר לנו פעילויות מאוד מגוונות, לקידום העסק או החברה שלנו, או לקידומנו האישי. בלינקדאין נוכל להשתמש למינוף פעילות המכירות והפיתוח העסקי שלנו, לקידום הקריירה, וכן למינוף פעילות השיווק ויחסי הציבור שלנו.

בניית פרופיל אישי אפקטיבי

אבני הבסיס בלינקדאין הן בניית פרופיל אישי אפקטיבי ובניית מהימנות בקרב רשת הקשרים שלנו.

מעבר לאינפורמציה יבשה כפי שמוצגת בקורות החיים שלנו, הפרופיל האישי בלינקדאין מאפשר לנו גמישות רבה תוך הדגשת הנקודות החזקות שלנו. כלים ואפשרויות שונות שנכללים בהגדרת הפרופיל שלנו בלינקדאין מאפשרים לנו למנף זאת שיווקית –

  • תמונת פרופיל – בראש ובראשונה חשוב שנכלול תמונה מתאימה בפרופיל העסקי שלנו, שתתמוך במיצוב בו אנו חפצים.
  • שימוש במילות מפתח בקישורים ובתכני הפרופיל – מילות מפתח רלוונטיות יעזרו לנו להופיע בחיפושים שונים שמבוצעים בלינקדאין. חשוב להוסיף לפרופיל האישי שלנו קישורים לאתר האינטרנט או לבלוג שלנו. לינקדאין מאפשר להוסיף עד שלושה קישורים. בקישורים רצוי להשתמש במילות מפתח כמו בדוגמא המצורפת – נניח במקום ששם הקישור יהיה “בלוג” הוא נקרא “בלוג שיווק ואסטרטגיה”. כמו כן השתמש במילות מפתח גם בקטגוריות שנמצאות בפרופיל – בתיאור, בהתמחויות, בנסיון, ובסיכום.

קישורים לאתרים בפרופיל לינקדאין

  • פירוט תכנים – חשוב שנמלא את הפרופיל ונפרט כמה שיותר אודות פרטים רלוונטים בקריירה ובתחומי העניין שלנו. ליד הפרופיל נמצא דירוג שמדרג לינקדאין את הפרופיל שלנו. במידה ודירוג ה – Profile Completeness אינו 100%, לינקדאין יציע לנו כיצד לשפר את הדירוג, כלומר כיצד להפוך אותו לאפקטיבי יותר.
    אמצעי נוסף שהוסיפה לינקדאין לאחרונה על מנת לסייע לנו בשידרוג הפרופיל הינו כפתור “Improve your Profile” אשר מעביר אותנו באמצעות To Do List צעד צעד עד להשלמת הפרופיל.

פרטים חסרים בפרופיל לינקדאין

  • שימוש באפליקציות – רצוי להוסיף לפרופיל אפליקציות רלוונטיות רבות המסייעות לנו לתקשר עם חברי הרשת ולהעביר מסרים שיווקיים. לדוגמא, אפליקציית Google Presentation – מאפשרת שילוב מצגת חברה כחלק מהפרופיל, אפליקציית TripIt – הצגת נסיעות מתוכננות של אנשי הקשר לחו”ל ואיתור זמנים ומיקומים חופפים שלך עימם ועוד. אפליקציות נוספות ניתן למצוא במאגר הבא.
  • שורת סטטוס פעילה – אחד החלקים החשובים בפרופיל האישי שלנו, והדינמי ביותר, הוא שורת הסטטוס. שורת הסטטוס (“Share an update”), שנמצאת בראש העמוד, משמשת כערוץ תקשורת עם החברים שלנו. פרסמו קישורים לפוסטים שלכם או פוסטים מעניינים של אחרים, כך תמתגו עצמכם כמעודכנים, פעילים ומומחים בתחום. כל עדכון שכזה יופיע אצל החברים ברשת שלנו – אם על “קיר” המידע בעמוד הראשי של לינקדאין וגם בעדכון השבועי ששולח לינקדאין לרשת הקשרים שלנו.
  • נגישות לפרופיל – לאחר שסיימנו לבנות את הפרופיל האישי שלנו, נדאג שיהיה זמין. נגדיר איזה חלק ממנו יהיה פתוח לצפיה לכאלו שעדיין אינם מחוברים אלינו ישירות, והמלצתי היא לחשוף את כולו או לפחות את מרביתו.
  • כתובת הפרופיל – בנוסף, בפרופיל מוגדרת כתובת האינטרנט אליה יש להיכנס לצפיה בו. מומלץ לשנות את סיומת הכתובת כך שתהיה לה משמעות – שמכם.

שינוי כתובת פרופיל

בניית פרופיל עסק אפקטיבי

בנוסף לבניית הפרופיל האישי שלנו, מומלץ גם להוסיף פרופיל חברה שיספק פרטים אודות פעילותנו, השירותים/מוצרים שאנו מציעים, מיהם עובדי החברה שחברים בלינקדאין ועוד.

פרופיל לינקדאין מקדם את העסק שלך גם במנועי חיפוש ולכן גם בפרופיל זה מומלץ להשתמש במילות מפתח רלוונטיות ולהציג תכנים מפורטים ככל שניתן.

פרופיל עסקי בלינקדאין

עד לא מזמן עמוד החברה בלינקדאין היה סטטי וכלל תמונה, פרטים על החברה, ורשימת עובדים, אולם לאחרונה הוסיפה לינקדאין את האפשרות לבצע עדכוני סטטוס.

הסטטוס הוא כלי שיווק חשוב באמצעותו נוכל לעדכן לגבי פעילויות, השקות, ליצור דיון מקצועי, להעלות סרטי וידאו ובאופן כללי, להישאר במודעות של הקהל שלנו. עדכוני הסטטוס יופיעו בעמודי הבית של אלו העוקבים אחרי החברה שלנו, הם יוכלו לעשות לייק, להגיב, ולשתף וכך ליצור חשיפה לקהל רחב יותר.

איתור אנשי קשר קיימים ובניית רשת הקשרים שלנו

המשימה הבאה שלנו היא בניית רשת הקשרים הבסיסית בלינקדאין, כלומר איתור אנשי קשר כגון – לקוחות, עמיתים, קולגות וכו’ אשר יסייעו לנו לבנות פרופיל מהימן ובעל נוכחות (הגדלת כמות הקשרים שלנו, המלצות וכו’). לינקדאין מקל עלינו באיתור אנשים אלו ומציע מספר כלים לשם כך. נוכל לחפש קולגות מההווה ומהעבר על ידי חיפוש אנשים שעובדים או עבדו בעבר במקום העבודה שלנו, כאלו שלמדו איתנו באוניברסיטה ועוד.

בנוסף, נוכל כמובן לפנות ישירות לחברים וקולגות, ולחפש אותם בלינקדאין באמצעות שמם או כתובת האימייל שלהם.

לינקדאין, על ידי ניתוח מאגר הנתונים הגדול של רשימות הקשרים השונות שלנו ושל חברינו, יציע לנו גם לבחון האם אנשים מסוימים הם קשר אישי שלנו שנרצה להוסיפו (באמצעות “people you may know”).

דרך נוספת לאתר קשרים רלוונטים היא להיכנס דרך הפרופיל האישי של החברים שלנו בלינקדאין לרשימת אנשי הקשר שלהם ברשת, ולאתר כאלו שגם אנו מכירים.

רצוי אף שנוסיף את כתובת הלינקדאין שלנו בחתימת האימייל שלנו, ובכך נקל על הקולגות שלנו לאתר אותנו ולהזמין אותנו להתחבר בלינקדאין.

חשוב לזכור כי בניית הרשת שלנו בלינקדאין, אינה מסתיימת לעולם – מדי יום אנו נפגשים עם אנשים – הזמינו אותם להתחבר אליכם בלינקדאין.

הרשת שלנו בלינקדאין מורכבת משלוש רמות:

  • הקשרים הישירים שלנו.
  • קשרים רמה 2 (חברים של הקשרים שלנו).
  • קשרים רמה 3 (חברים של חברים של הקשרים שלנו).

רשת הקשרים בלינקדאין

חיפוש מתקדם לאיתור קהל היעד

החיפוש בלינקדאין מאפשר לנו לאתר אנשים, חברות, קבוצות, משרות פתוחות ועוד.

החיפוש המתקדם מאפשר לנו לחפש על פי מילות מפתח, שם, תפקיד, מדינה, שם החברה בה האדם מועסק, מגזרי תעשיה, גודל הארגון ועוד. כלי זה הינו יעיל ומאפשר לנו גמישות באיתור בעלי תפקידים שרלוונטים לנו.

כך לדוגמא נוכל לבצע חיפוש אחר כל חברי לינקדאין שתפקידם “סמנכ”ל פיתוח”, מאנגליה, ואשר מועסקים בחברות בהן 201-500 עובדים.

מתן וקבלת המלצות

המליצו על קולגות, לקוחות, ואנשי קשר רלוונטים, ובקשו מממליצים רלוונטים שימליצו עליכם. המלצות אלו יופיעו בפרופיל האישי, ויוסיפו למהימנות שלכם.

השתתפות פעילה ב”שאלות ותשובות”

מענה על שאלות – חפשו שאלות רלוונטיות בתחום התמחותכם וענו עליהן. אתם יכולים לסנן את השאלות לפי תחום התמחות ספציפי, סוג השאלה – פתוחה/סגורה ולראות מתי ועל ידי מי נשאלה ומה התשובות שהתקבלו.

שאלות ותשובות בלינקדאין

ענו על השאלות תוך שאתם נותנים את מירב האינפורציה המקצועית הרלוונטית על מנת לסייע – טיפים, קישורים לאתרים עם מידע רלוונטי נוסף וכו’. בסוף התשובה תציעו ליצור עימכם קשר למידע או עזרה נוספת בנושא. הוסיפו ערך לרשת שלכם, השתמשו בה למציאת הזדמנויות, אך עשו זאת באופן לא ישיר, ולא כפרסומת לשירותיכם/מוצריכם.

כמובן שאתם יכולים להעזר גם באופציה השנייה שמציעה האפליקציה הזו – שאלת שאלות. זהו כלי נהדר לקבלת תשובות ממוקדות ממומחים תוך זמן קצר.

הצטרפות לקבוצות ויצירת קבוצה

קבוצות לינקדאין הן הערוץ האפקטיבי ביותר ליצירת קשר עם בעלי תפקידים בכירים. על ידי הצטרפות לקבוצה מסוימת, אנו מגדילים את הרשת שלנו משמעותית, שכן ישנן קבוצות בהן חברים עשרות אלפי אנשים. כשאנו חברים בקבוצה, יש לנו גישה ישירה אל כל אחד מהם, ונוכל לפנות אליהם במסר אישי. הערך שנפיק מהשתייכות לקבוצות יעלה בהרבה מקרים על הערך שנקבל מהרשת הישירה שלנו.

ישנן כמליון קבוצות בלינקדאין, ישנן קבוצות של ארגוני בוגרי אוניברסיטאות, חברות, קבוצות העוסקות בתחום עניין מסוים ועוד. באפשרותנו להצטרף ולהיות חברים ב- 50 קבוצות שונות.

בהצטרפות לקבוצה נקבל עדכון יומי או שבועי, על פי בחירתנו, על דיונים שונים המפורסמים בה, ונוכל להשתמש בכלי זה לאיתור הזדמנויות, או לפניה שלנו לקבוצה. פעילותכם בקבוצה והערך שתתרמו לחבריה תסייע לכם להיות מוכרים בקרב החברים בה ותייצר אמינות ופתיחות ביחס של חבריה אליכם.

יצירת קבוצה חדשה

אפשרות נוספת הטומנת בחובה הזדמנויות רבות ומאפשרת לנו להעביר מסרים שיווקיים לקהל רלוונטי היא יצירת וניהול קבוצה בלינקדאין בנושא מסוים. למנהל קבוצה ישנן אפשרויות נוספות בפניה לקבוצה ובהעברת מסרים לחבריה. צירוף חברים חדשים לקבוצה עשוי לקחת זמן, ויש להשקיע גם בתכנים, אך לאחר שגודלה יגיע לכמה מאות חברים, גדילתה תעשה באופן טבעי, כמעט אוטומטית, וכך גם פרסום התכנים, שיבוצע על ידי החברים בה.

יצירת קבוצה בלינקדאין

גם במקרה של הקמת קבוצה, הקפד לציין מילות מפתח בשם הקבוצה ותיאורה. צרף קישור לאתר האינטרנט של החברה ולבלוג שלך ופרסם תוכן בעל ערך לחברי הקבוצה בצורה באופן קבוע.

ביצוע מחקרי שוק, סקרים ושאלונים

באמצעות שימוש בכלי ה- “Polls”, נוכל לפנות לקהל הרשת שלנו או קהל ספציפי מתעשיה או סקטור מסוים ולבצע מחקר שוק. אפליקצייה זו יכולה להיות יעילה כאשר אנחנו מעוניינים לברר מה מציעים המתחרים שלנו או כאשר אנו מעוניינים להשיק מוצר או שירות חדש. ניתן להרחיב את מחקר השוק באופן אוטומטי גם לפייסבוק ולטוויטר. כך יוצרים שאלון חדש:

More –> Polls

פרסום אירועים והרשמה אליהם

ללינקדאין פלטפורמת אירועים המאפשרת לך לפרסם את האירוע שלך בפני אלפי אנשים. ברגע שאדם כלשהו יגיב לאירוע שלך, תגובתו תופיע בעמוד הבית של כל אנשי הקשר שלו והמסר יופץ ויראלית. אתה יכול לבחור את קבוצת האנשים אליה תשלח ההזמנה בהתבסס על נישה או אזור גאוגרפי.

כמו כן באמצעות “Find Events” אתה יכול לחפש אירועים שמעניינים אותך ורלוונטיים לך ולהרשם אליהם.

מינוף ידיעות יחסי ציבור

היותך חבר בקבוצות שונות מאפשרת לך למעשה גם להפיץ חדשות וידיעות יחסי ציבור לקהל היעד (הכולל אנשי מפתח ומומחים בתחום) אשר מלכתחילה מעוניין במידע כזה. גם במקרה זה חשוב לזכור לעשות את זה בחכמה – באופן לא ישיר ולא כפרסומת לשירות/מוצר שלכם.

פרסום ממוקד

לינקדאין מציעה מודעות מילים המופיעות בצידו הימני של העמוד. בדומה לפילוח בפרסום בפייסבוק, היתרון לפרסם בלינדקדאין נעוץ בעיקר בשל היכולת להגיע לקהל מאוד ממוקד באמצעות פילוח על בסיס – סוג התעשייה, גודל חברה, תפקיד בחברה, ותק, גיל וכו’. יתרון נוסף לפרסום בלינקדאין, בהשוואה לרשתות חברתיות אחרות, הוא שהקהל הינו עסקי והוא נמצא בו מאחר והוא מעוניין במידע והדמנויות עסקיות ולכן קיימת נכונות גבוהה יותר לקבל מסרים כאלה. תהליך פרסום המודעה הינו פשוט וקצר והתשלום הינו פר קליק או פר חשיפה. בדומה לאופן הפעילות במערכות פרסום אחרות, מומלץ לנסח מספר מודעות על מנת לבחון את התוצאות ולהגיע לאפקטיביות מקסימלית.

פילוח קהל יעד לפרסום מודעות בלינקדאין

פיתוח עסקי בלינקדאין – השיטות של המקצוענים…

אחרי שהבנו את הבסיס ויצרנו את התשתית שלנו – איך נגיע לקהל היעד שלנו באופן אישי?

אתה איש שיווק או מכירות בחברה, או עסק קטן שיודע בדיוק מי קהל היעד שלו. איך מגיעים לקהל זה ומעבירים פניה אישית לשם פתיחת דלת?

אחת הטכניקות היעילות ביותר להגיע לאנשים הרלוונטים לנו היא ללכת מהסוף להתחלה…למה הכוונה?

אתן דוגמא: נניח שהחברה הרלוונטית לנו, אליה נרצה למכור את מוצרנו היא בריטיש טלקום (ובאותו האופן ניתן לחפש חברות מקומיות בישראל).

אנחנו רוצים לאתר את האדם הרלוונטי להציע לו שירות או מוצר. נחפש בחיפוש המורחב של לינקדאין את המונח “British Telecom” תחת שדה “שם החברה”, ונקבל למעלה מ-1000 תוצאות של אנשים בלינקדאין שעובדים או עבדו בחברה (שבפרופיל האישי שלהם מוזכר שם החברה).

נאתר את האדם/אנשים הרלוונטים לנו. במקרים מסוימים, נוכל מיד לראות שאנו חברים באותה קבוצה שאותו אדם חבר בה, ומיד תהיה לנו אפשרות לפנות אליו בהודעה אישית.

קבוצה משותפת

ברוב המקרים המלאכה לא תהיה כל כך פשוטה – אז, ניגש לפרופיל האישי של אותו אדם. הגדרות הפרופיל (ברירת המחדל) של לינקדאין מאפשרות לנו לראות בפרופיל של כל אחד את רשימת הקבוצות אליהן הוא משתייך.

כעת נאתר ברשימת קבוצות אלו קבוצה רלוונטית אליה נוכל להתחבר, ולאחר הצטרפותנו לקבוצה – יש לנו קשר אישי וישיר, באמצעות הודעות האימייל הפנימי של לינקדאין, לאותו אדם!

LinkedIn Today – מדברים על זה בקהילה העסקית

האגף LinkedIn Today מרכז עבורנו תכנים רלוונטיים בקהילה העסקית לפי פופולריות המידע ברשת לינקדאין. הלכה למעשה הכלי הזה מגלה לנו במה אנשי מקצוע בתחומנו מתעניינים, מה הם קוראים, אילו תכנים הם משתפים עם אחרים ומה תגובתם לתכנים אלו.

היתרון המשמעותי של LinkdIn Today הינו הרבה מעבר לכלי עדכון חדשותי. זהו כלי מצוין למיצוב שלנו כמומחים ובעלי השפעה בתחום המקצועי שלנו.

למה הכוונה?

אחת הדרכים הטובות ביותר לבנות ולתחזק קשרים מקצועיים ברשת הינה באמצעות מתן ערך, וזאת נעשה כשנחלוק באופן קבוע תכנים מעניינים, רלוונטיים ועדכניים. חשוב שנזכור – למרות שישנו מידע זמין רב ברשת ואנשים מוצפים בו, יחד עם זאת הם גם צמאים לידע!

אז איך LinkedIn Today יכול לסייע לנו במיצובנו כמומחים?

  • בחירת התכנים המקצועיים – בשלב הראשון נבחר מראש אילו תכנים נרצה לקבל לפי קטגוריות שונות (שיווק, ניהול, אינטרנט, מערכות מידע וכו’). קיימת האופציה של מעקב אחר כלל התכנים בקטגוריה או לחילופין בחירה במעקב אחר תכנים המפורסמים באתרים ספציפיים. בשלב זה מומלץ ליצור שילוב של קטגוריות בעלי ערך עבורנו לפי תחום העיסוק המקצועי ותחומי העניין שלנו.
  • תדירות קבלת התכנים – באפשרותנו לקבל  את החדשות בתדירות הרצויה לנו. חשוב לזכור כי אם נבחר להתעדכן ברמה שבועית, חלק גדול מהתכנים כבר לא יהיו רלוונטיים. לכן, אם נרצה להיות בעלי השפעה חשוב שנתעדכן באופן יומיומי על מנת לאתר במהירות את התכנים הרלוונטיים והמעניינים ביותר ולחלוק אותם עם האנשים המקושרים אלינו בזמן אמת.
  • שיתוף ומתן ערך – דאגו לשתף את הקהילה שלכם במאמרים מקצועיים רלוונטיים, ולא פחות חשוב – הוסיפו הערותיכם האישיות. שיתוף תוכן באיכות גבוהה ופרשנות עם קבוצות בלינקדאין או על הקיר שלנו בפייסבוק היא דרך נהדרת להתחיל דיון חדש ולהוסיף ערך.

זכרו – אם תרצו להפוך לרלוונטים לקהל היעד שלכם, אתם חייבים להיות נוכחים באופן קבוע בדיונים אלו.

ולסיכום, טיפים לשימוש אפקטיבי בלינקדאין

אם כן, הסוד הבסיסי ביותר בלינקדאין הוא שקיים יחס ישר בין הזמן שתשקיעו בפעילותכם ברשת לתוצרים שתשיגו מרשת זו. לינקדאין הוא הרבה מעבר למדיה חברתית שמאפשרת לכם להתחבר ולשמור על קשר עם עמיתים לעבודה וחברים מהעבר. זהו כלי עסקי מהטובים שקיימים, שבשימוש נכון, מאפשר לנו למתג עצמנו ולייצר פעילות שיווקית משמעותית, בין אם אנחנו עסקים קטנים או חברות בינוניות וגדולות.

איך נמנף את הפעילות השיווקית שלנו בלינקדאין

  1. שפרו ועדכנו את הפרופיל האישי שלכם באופן עקבי – דאגו שהוא יהיה מלא ושימו דגש על הניסיון, ועל חלק הסיכום בפרופיל. הרבה אנשים מחפשים פרופילים על פי מילות מפתח. דאגו לכך שהמילים שתרצו שיחפשו על מנת להגיע אליך, יכללו בפרופיל.
  2. בנו את המהימנות שלכם בלינקדאין – באמצעות שיפור הפרופיל, מתן וקבלת המלצות, מענה לשאלות, ויצירת ערך לחברים ברשת.
  3. הצטרפו לקבוצות – הצטרפו לכמה שיותר קבוצות רלוונטיות. אם אפשר – 50. זכרו שהשימוש בקבוצות מגדיל את הגישה שלנו לבעלי תפקידים בעשרות מונים.
  4. היו פעילים בקבוצות – השתתפו באופן פעיל בדיונים בקבוצות. פרסמו קישורים למאמרים רלוונטים, שלכם או של אחרים, הגיבו לדיונים, שתפו והוסיפו ערך לאחרים.
  5. ענו על שאלות – השימוש בשאלות ותשובות בלינקדאין חושף את שמנו ואת המקצועיות שלנו לקהל שאינו חשוף אליהם באופן ישיר. המשמעות היא יצירת הזדמנויות עסקיות חדשות.
  6. בקשו המלצות והמליצו על אחרים – אנשים אוהבים לקרוא המלצות ומעריכים דעתם של אחרים, במיוחד כאלו שהם מכירים או שבפרופיל שלהם ישנן משרות בכירות בארגונים מוכרים.
  7. הרחיבו את הרשת שלכם – התחברו לאנשים חדשים. יבאו את אנשי הקשר מאאוטלוק, Gmail וכו’. חפשו קולגות מהלימודים וממקומות עבודה והזמינו אותם להתחבר אליכם.
  8. צרו קבוצה – הקמה וניהול של קבוצה תייצר לכם הזדמנויות רבות ותמנף את פעילותכם השיווקית..
  9. עקבו אחר סטטוס הרשת – סטטוס זה נמצא בדף הבית בלינקדאין ואף נשלח כעדכון באימייל מדי שבוע. מעקב אחריו יעדכן אתכם בכל המתחדש בקרב אנשי הקשר שלכם, וייצר הזדמנויות עסקיות חדשות.
  10. עדכנו את הסטטוס שלכם ושל העסק שלכם מדי כמה ימים – באמצעות עדכון הסטטוס בפרופיל, תייצרו תקשורת עם הרשת שלכם, תיצרו עניין, וחשיפה לקהלים חדשים. תוכלו לעדכן שם על חדשות בעסק שלכם, פוסט חדש בבלוג שלכם, מאמר מקצועי רלוונטי ועוד.
  11. חברו בין לינקדאין לאוטלוק – מיקרוסופט ולינקדאין משתפות פעולה והשיקו פיתרון אינטגרציה המחבר בין לינקדאין לאאוטלוק – LinkedIn for Outlook, הפותח בפני משתמשי לינקדאין יכולות נוספות שממנפות את יכולות הרשת ואת אפקטיביות העבודה עמה. הפתרון הוא חלק מ– “Outlook Social Connector”, שתומך גם בקישוריות לרשתות חברתיות נוספות, ביניהן פייסבוק. התקנתו תאפשר לנו לקבל בתחתית כל אימייל את תמונתו של השולח (אם הוא חבר באחת הרשתות האלו), להזמינו להתחבר אלינו בלינקדאין/פייסבוק מתוך האימייל שלנו, וכן לראות בתחתית האימייל שלנו את הסטטוסים ופעילותו האחרונה ברשתות אלו.

אני מקווה שתרמתי ועזרתי לכם, ואשמח להיות לעזר בכל שאלה ועניין.

בהצלחה!

קרדיט לתמונה: mobthink

נכתב על ידי
הכותב, רונן עפר הוא מנכ”ל אפריל ייעוץ עסקי, חברה המתמחה בשיווק, שיווק באינטרנט ויחסי ציבור ומרצה בתכנית ללימודי עסקים בינ”ל (Global Business Studies) במסגרת לימודי התואר השני למנהל עסקים בפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

32 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

32
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.