איך אפשר לדעת מאיפה הגיע הליד אם הגולש התקשר למספר שמופיע באתר ולא המשיך לדף התודה?
שאלת השאלות, תודו.
הרבה משווקים מתמודדים עם האתגר הזה ואין ספק שהתשובה לשאלה הזאת היתה יכולה לחסוך להם הרבה כסף מצד אחד והשקעה חכמה יותר מצד שני.
המאמר הזה הולך להציג מודול שימושי ביותר וחדש יחסית, שיאפשר לכם למדוד שיחות טלפון נכנסות.
כיום המצב הוא כזה, פרסום מספר טלפון בדף נחיתה יכול להגדיל את יחס ההמרה בכ- 20%. הסטטיסטיקה הזו קלה מאוד להבנה – יש גולשים שיעדיפו להרים טלפון ולקבל הסבר על השירות המוצע, על פני השארת פרטים בטופס “צרו קשר” והמתנה לנציג, שיחזור אליהם מתישהו בעתיד. כדי למדוד מהיכן בדיוק הגיעו אלינו הלידים שנקלטו באמצעות הטופס המקוון, עלינו להפנות את הגולש אל דף תודה שהטמענו בו קוד המרות ולהשתמש בכלים כמו Google/Facebook Analytics. העניין הופך למורכב ובעייתי כאשר הלקוח מתקשר אל מספר הטלפון שמופיע בדף הנחיתה ובכך למעשה קוטע את המסלול שייעדנו לו בדרך אל דף התודה.
אז מה עושים?
גילינו שירות שיכול לתת לזה פתרון. קוראים לו lead.im.
המערכת של lead.im מודדת שיחות ומאפשרת להתנהל עם הלידים שנכנסים דרך שיחות טלפון בדיוק באותה הצורה בה מתנהלים עם לידים שנוצרו בטופס אינטרנט. באמצעותה תוכלו לעקוב ולנתח את ביצועי הקמפיינים הממומנים שלכם.
איך זה עובד?
מטמיעים סקריפט פשוט בדף הנחיתה שבאמצעותו המערכת אוספת את כל המידע הדרוש מדפדפני הגולשים ומקצה לכל גולש מספר טלפון ייחודי, המקושר אליו בלבד יחד עם המידע שנאסף אודותיו.
ברגע שהגולש מתקשר אל מספר הטלפון הווירטואלי והייחודי שקיבל, יכולה המערכת ליצור ליד המכיל פרטים אודות הגעת הגולש אל עמוד הנחיתה.
בסופו של התהליך, המערכת מנתבת את השיחה ליעד הסופי, שהוא מספר הטלפון הישיר והקבוע של בית העסק, כך שהמתקשר לא ירגיש שהוא מתקשר דרך מספר וירטואלי.
מה קורה אם באתר יש כמה גולשים בו-זמנית?
נגיד שכרגע נמצאים באתר שלכם 5 גולשים – לכל אחד מהם יוצג מספר טלפון אחר, כך שבמידה ותהיה שיחת טלפון מאחד מהם, יועבר דיווח ההמרה לשירותי Google Analytics עם פרטי הגולש הספציפי.
ומה קורה אם מישהו כבר היה באתר וחזר אליו והתקשר אחרי כמה ימים?
בואו נבין קודם למה זה בעייתי.
יכול להיות שבפעם השניה המשתמש הגיע ממקור אחר, אבל דווקא המקור הראשון הוא זה שלכד אותו והביא אותו מלכתחילה. אז יש לזה פתרון.
כבר בנחיתה הראשונה “צובע” הסקריפט של lead.im את הדפדפן של הגולש באמצעות Cookie. בפעם הבאה שאותו הגולש ייגש אל דף הנחיתה, הסקריפט של המערכת יזהה זאת וכאשר הוא יתקשר – המערכת תדע להציג את מקור ההגעה הראשון.
ככה בדיוק, המערכת של lead.im מאפשרת לאנשי שיווק דיגיטלי ומנהלי מכירות לנהל ביעילות את מחזור חיי הליד.
פיצ’רים בולטים
- מבוססת על שירותי ענן.
- יש בה כלים לניהול רשת שותפים ועבודה מול ספקי לידים בשיטת CPA/CPL.
- ניהול קמפיינים ממומנים והתממשקות עם מגוון רשתות פרסום.
- איסוף וריכוז לידים ממגוון מקורות – אתרי אינטרנט ודפי נחיתה, דואר אלקטרוני, טפסי פייסבוק, טלפון, קובץ Excel ועוד.
- מערכת דיוור ב-SMS.
- הגדרת תזרימי עבודה ואוטומציה של תהליכי עבודה.
- פתרון לניהול מוקדי טלמרקטינג ומכירות המבוססות על דאטה “קרה” או “חמה”, כולל אינטגרציה עם מרכזיות טלפוניות, ניהול הקלטות שיחה, תסריטי שיחה, ועוד.
- הפצת לידים באמצעות דואר אלקטרוני ו- SMS למערכות CRM חיצוניות, למפרסמים, ללקוחות קצה וגם אל חשבון המשתמש במערכת lead.im.
- אפשרות להקלטת השיחה ותיעוד פרטים בכרטיס הליד שנוצר במערכת.
איך זה נראה במערכת
בעקרון, תהליך ההגדרה והתפעול הוא די פשוט ובכל זאת, נעשה את זה צעד אחר צעד.
הקצאת מספרים וירטואלים
בלחיצה על כפתור “+”, תקצה לכם מערכת lead.im מספר טלפון דינאמי. תוכלו לבחור בין קידומת טלפון קווי או נייד. כמות מספרי הטלפון הדינאמיים שתזדקקו לה תלויה בכמות הגולשים שבדרך כלל מגיעים אל דף הנחיתה שלכם בו זמנית.
יצירת ערוץ לקליטת לידים
בשלב הבא, נצטרך לפתוח ערוץ לקליטת לידים טלפוניים. הערוץ הוא למעשה הצינור שדרכו יזרמו הלידים אל תוך המערכת. יש סוגים שונים של מקורות מהם יודעת המערכת לקלוט לידים. במקרה הזה, ניצור ערוץ מסוג “קו טלפון”, ניתן לו שם ונלחץ על “שמירה”.
הגדרת מספרי טלפון דינאמיים עבור הערוץ
בשלב הקודם הענקנו שמות לקווי הטלפון שהמערכת הקצתה לנו. עכשיו, נשייך מספרי טלפון לערוץ שדרכו יזרמו הלידים אל המערכת.
דיווחי המרות ל- Facebook / Google Analytics
ניתן לדווח לשירותי ה- Analytics על המרה או על כל Event אחר שתגדירו, ובמסגרתו ניתן לתעד את ה-
Event Category, Action, Label, Value.
חיבור של דף הנחיתה או אתר האינטרנט לשירות מדידת שיחות
אז סיימנו עם הגדרת הערוץ לקליטת הלידים ועכשיו תספק לנו המערכת את הסקריפט שאותו נטמיע בדף הנחיתה. רגע, לא להבהל, מדובר בפעולה פשוטה של העתק-הדבק. הסקריפט למעשה יהיה זה שידאג להחליף את מספרי הטלפון בכל דפי האתר.
מעקב אחר הביצועים והסקת מסקנות
הגענו לשלב הכייפי – כאן אנחנו כבר יכולים להתחיל להבין מה קורה ואיך הכסף שהשקענו בערוצי השיווק מביא לנו תועלת. גשו לדוח מדידת השיחות ותוכלו לראות מיד:
- כמה שיחות טלפון התקבלו עם מידע מדוייק על הגולש.
- כמה שיחות טלפון לא אספו מידע מדויק מכיוון שלא הוקצו מספיק מספרי טלפון וירטואליים (כלומר, ברגע נתון היו יותר גולשים שהתקשרו מאשר מספרי טלפון).
- אחוז הדיוק במעקב אחר מקור ההגעה של המשתמש שהגיע לדף נחיתה ובצע שיחת טלפון.
- מספר המקרים בו הגיעו שיחות חוזרות מכאלה שהתקשרו בשלב מוקדם יותר.
אז נסכם
lead.im היא מערכת שתאפשר לכם לעקוב אחר הלידים בצורה חכמה ותקל עליכם להבין בדיוק מהיכן הגיעו. הסקריפט שתטמיעו בדף הנחיתה יספור עבורכם את ההמרה של המחייגים גם בהעדר דף תודה וכך הם יקבלו מענה מיידי ואתם תקבלו מקסימום דאטא. WIN-WIN.
ויש לכם 30 ימי ניסיון ללא תשלום! תנו פה קליק להרשמה קצרה ואתם בפנים.