כפי שפורסם ב- socialmediatoday אינסטגרם מבצעת פעולות אשר יאפשרו לה להתגבר על היריבות מול TikTok. כחלק מהניסיון היא בוחנת עכשיו את האפשרות להציג תוכן אנכי שיאפשר להחליק בין המלצות התוכן של אינסטגרם והוא יחול על פוסטים בעלי תמונות רבות.
הצפי הוא שחלק “חקור” (Explore) יישאר כפי שהוא, עד לרגע הלחיצה על הפוסט. לאחר הלחיצה, ההודעה תתרחב לתצוגה חדשה, ממש כמו “Reels”. לאחר מכן יוכלו המשתמשים להקליק על החץ שבפינה השמאלית העליונה של המסך כדי לחזור לסריקה רגילה. במקום, אפשר יהיה לעבור לפוסט הבא ולהישאר באותו מצב תצוגה. תכונה זו דומה מאד לזו של TikTok-esque
TikTok מוביל על פני אינסטגרם
אדם מוסרי מאינסטגרם הודה כי TikTok מובילה במתן בידור אמין לגולשים. הרשת הצעירה מצליחה לספק לכל גולש את התוכן שמעניין אותו וזאת בהתבסס על הפעילות שלו בעבר. בהתאם מוזנות ההמלצות “For You” ב- TikTok.
מוסרי אמר כבר לפני חודש כי ב- TikTok אנשים יודעים שהם יכולים להיכנס ומיד לחייך. אינסטגרם לעומת זאת לא כל כך טובה בכך. היא מוגבלת במידה רבה מבחינת מה שהאלגוריתם מציג לגולשים כשהוא מתמקד בעוקבים. כמו כן, באינסטגרם ישנה הגבלה על כמות התוכן שהאלגוריתם מציג וגם העיצוב פחות מרמז על התוכן בהשוואה ל- TikTok אשר מציגה כל קליפ במסך מלא.
משמעות הדבר היא ש- TikTok מציעה מבחר גדול יותר של תוכן עם עדכוני “For You”, מה שגורם לגולשים להישאר יותר זמן באפליקציה. כל פעולה שמתבצעת ב- TikTok מתייחסת לקליפ בודד וזאת בניגוד לאינסטגרם או פייסבוק, בהם פעמים רבת מופיעים מספר פוסטים בפיד ובכלל זה גם כיתובים, מודעות וסטוריז.
אינסטגרם רוצה להשאיר את המשתמשים באפליקציה
המטרה של אינסטגרם היא להצליח להשאיר את המשתמשים באפליקציה. לגרום להם להיכנס אליה יותר ולהישאר בכל פעם יותר זמן. הפונקציה החדשה שהחברה בודקת באה להגביר את העניין של הגולשים, למשוך אותם ולהציג להם יותר ממה שהם אוהבים ופחות ממה שהם לא אוהבים.
שינוי ה-Explore עשוי להיות הדרך להשיג את המטרה, אך אין לדאוג ובכל רגע נתון הגולשים יוכלו לחזור לתצוגה הישנה והמוכרת.