אינסטגרם משנה את המדדים: “הגעה לחשבונות” הופך ל-“צפיות”

עומר לייבנזון
אינסטגרם משנה את המיקוד למדד הצפיות בכל סוגי התוכן כדי לשפר את הבנת ביצועי התוכן בקרב היוצרים.
עדכון צפיות בפוסטים באינסטגרם

אינסטגרם ממשיכה לשנות את הדרך שבה יוצרי תוכן מודדים את הצלחתם בפלטפורמה. כעת, הפלטפורמה מכריזה על שינוי משמעותי במסירת התובנות ליוצרים: מדד הצפיות יפוך להיות המוקד, ומדדים אחרים שאליהם היינו רגילים כמו עוקבים ולייקים יקבלו כעת חשיבות פחותה במרכז הנתונים. השינוי נועד להדגיש את חשיבות ההגעה לקהל רחב יותר (Reach) ולא רק את מספר העוקבים, מתוך הבנה שהצפיות משקפות בצורה טובה יותר את השפעת התוכן על הקהל, לפחות לפי אינסטגרם.

מנכ”ל אינסטגרם, אדם מוסרי, עוסק כבר חודשים בשכנוע היוצרים שהגיע הזמן להפסיק להתמקד במספר העוקבים ולהפנות את תשומת הלב למדד הצפיות. לטענתו, הצפיות הן המדד המרכזי שמבטא את ההשפעה האמיתית של התוכן, במיוחד לאור העובדה שהאלגוריתמים של אינסטגרם מציגים למשתמשים תכנים שאינם בהכרח מהפרופילים שהם עוקבים אחריהם. התוצאה היא שהפיד של כל משתמש, מורכב ברובו מתוכן שמומלץ על ידי האלגוריתם ולא בהכרח מעוקבים, מה שמפחית את המשמעות של מספר העוקבים כמספר שקובע עד כמה פרופיל מסוים הוא מוצלח.

מה בדיוק התעדכן?

במסגרת השינוי, אינסטגרם תציב את מספר הצפיות כמדד העיקרי בכל סוגי התוכן בפלטפורמה – סרטוני ה”רילס”, שידורים חיים, תמונות, קרוסלות, וסטוריז. המטרה היא ליצור אחידות במדדים ולאפשר ליוצרים להבין בצורה ברורה יותר את ביצועי התוכן שלה.

  • החלפת המדד “ניגונים” בסרטוני רילס ב-“צפיות”.
  • הפיכת הצפיות למדד העיקרי לתמונות, קרוסלות וסטוריז.
  • עדכון נתוני התובנות כך ש-“צפיות” יחליפו מדדים קיימים כמו “חשיפה” (Accounts Reached), “מעורבות” (Accounts Engaged), “אינטראקציות” ו”זמן צפייה”.
    בנוסף, השינוי כולל את ספירת הצפיות החוזרות, בדומה לאופן שבו נחשבות ניגונים חוזרים בסרטוני רילס. כך שהיוצרים לא רק יתמקדו יותר בצפיות, אלא גם יראו עליה במספר הצפיות הכולל.

תגובות היוצרים: תסכול וזעם

למרות שהשינוי נועד לעזור ליוצרים להבין טוב יותר את ביצועי התוכן שלהם, רבים מהם הביעו זעם ותסכול כלפי העדכון החדש וראו בו כהסחת דעת מפתרון הבעיה האמיתית: התוכן באינסטגרם לא מקבל מספיק חשיפה. אחד היוצרים הגיב בזעם:

“במקום להוסיף כל הזמן שינויים מיותרים, למה לא פשוט לתקן את הבעיה שאנשים לא רואים את התוכן שלנו, במיוחד כשהם בוחרים לעקוב אחרינו ולראות אותו?”

יוצר נוסף הציע פתרון אחר:

“במקום להחליף את ‘מספר ההפעלות’ ב’כמות הצפיות’, אני מציע לתקן את בעיית ההגעה (Reach). כיום ההגעה כמעט לא קיימת, אז אין שום תמריץ לפרסם”.

יוצר שלישי הלך רחוק יותר בביקורתו:

“עדיף פשוט לאסור על שימוש ב-AI ולהחזיר את אינסטגרם למה שהיה לפני שהאלגוריתמים הרסו הכל”.

לפוסט עם העדכון באינסטגרם Creators

תגיות רלוונטיות: אינסטגרםרשתות חברתיות
שתפו:
נכתב על ידי
כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל – כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד “נדלק”. אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
279
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
305
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
205
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
107430
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
102007
מדיה חברתית
דנה רוזן
83035
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.