שוק שיתוף התמונות והסרטונים ממשיך לצמוח ולשגשג, מה שמאלץ את אינסטגרם נאלצת להתמודד עם תחרות הולכת וגוברת מצד פלטפורמות כמו טיקטוק, יוטיוב וסנאפצ’אט. כדי לשמור על מעמדה, אינסטגרם משיקה פיצ’רים חדשים ומגוונים, וביניהם: סטיקרים מוזיקליים, מסגרות פולארויד, סטוריז נסתרים, וסטיקרים אישיים שהגולשים יוכלו ליצור מכל תמונה וסרטון. הפיצ’רים אמורים להפוך את חוויית המשתמש לאטרקטיבית ואינטראקטיבית יותר, תוך מתן אפשרויות יצירתיות מגוונות ליוצרי התוכן ובעלי העסקים.
פיצ’ר 1: סטיקרים מוזיקליים
כחלק מהעדכון החדש, אינסטגרם משיקה סטיקרים מוזיקליים. הסטיקר המוזיקלי יאפשר לגולשים לחלוק שירים שמבטאים את מצב הרוח שלהם, תוך הרחבת השימוש בפיצ’ר “Add yours” שהושק כבר ב-2023. הגולשים יוכלו להוסיף מוזיקה משלהם בלחיצת כפתור על הסטיקר, מהלך שצפוי לשפר את מידת המעורבות שלהם בפלטפורמה.
פיצ’ר 2: זכרונות ממוסגרים
אינסטגרם משיקה מדבקת “מסגרת” חדשה לסטוריז, המאפשרת לכם להפוך כל תמונה למסגרת פולארויד וירטואלית. עוקבים יצטרכו לנענע את הטלפון שלהם או להקיש על כפתור “נענע לחשיפה” כדי לראות את התמונה במסגרת, מה שמוסיף נופך אינטראקטיבי ונוסטלגי לפלטפורמה.
פיצ’ר 3: סטורי נסתר
מדבקת “חשיפה” החדשה של אינסטגרם מוסיפה טוויסט מעניין לסטוריז. באמצעות מדבקה זו, ניתן לפרסם סטורי נסתר שרק חברים ועוקבים יוכלו לגלות. התמונה תוצג לעוקבים באופן מטושטש, ותוכלו להוסיף רמז שיופיע בלחיצה עליה. כדי לראות את התמונה עצמה, הגולשים יצטרכו לשלוח לכם הודעה פרטית. אך אל דאגה, באינסטגרם מבהירים שלא תצטרכו לאשר כל הודעה בנפרד.
פיצ’ר 4: Cutouts (גזירות)
מדבקת “גזירות” (Cutouts) החדשה של אינסטגרם תאפשר לכם להפוך כל תמונה וסרטון מהגלריה שלכם למדבקה אישית. פשוט בחרו תמונה או קטע וידאו עם אלמנט ברור, ואינסטגרם תיצור ממנו מדבקה באופן אוטומטי. ניתן גם לבחור את האלמנט באופן ידני. המדבקות נשמרות לצורך שימוש חוזר בסטוריז ורילס שלכם, ואף מאפשרות לאחרים לשמור ולעשות בהן שימוש בסטוריז ורילס שלהם.
אינסטגרם מול טיקטוק ויוטיוב: הקרב על חובבי המוזיקה
הכלים החדשים פותחים דרכים חדשות ליצירת תוכן, ומאפשרים למשתמשים להביע את עצמם בצורה ייחודית. ככל הנראה, אינסטגרם משיקה את הכלים הללו כדי לחזק את מעמדה מול מתחרותיה כמו טיקטוק ויוטיוב, ששמות דגש על מוזיקה. האם אינסטגרם תצליח להתחרות בהם? ימים יגידו. נכון לרגע זה, לנו כדאי לנצל את החידושים כדי להגיע לקהלים חדשים, ולהגביר את המעורבות בקרב קהל היעד.