חדש אינסטגרם: מעכשיו תדעו איפה החברים שלכם נמצאים בזמן אמת

עומר לייבנזון
בשורה לעסקים הפיזיים? פיילוט ה-"Friend Map" של אינסטגרם יחזק את הקשר בין הרשת החברתית לבין המרחב הפיזי.
חברים על המפה באינסטגרם
חברים על המפה באינסטגרם, מקור: The Edge

אינסטגרם לא עוצרת, וממשיכה להפתיע עם תכונות חדשות שמוסיפות מימד חברתי נוסף לאפליקציה. כעת, החברה השיקה פיילוט של התכונה החדשה “Friend Map”, שמציגה מפה מסודרת עם מיקומים בזמן אמת של כל מי שפרסם תוכן מהקהילה הקרובה. מדובר בחידוש שאמנם נוצר כדי לחזק קשרים חברתיים בקרב הדור הצעיר, אך ייתכן גגם שישנה את הדרך שבה עסקים מתקשרים ומנהלים מפגשים עם הקהילה הסגורה דרך האפליקציה.

איך זה עובד?

ה-“Friend Map” מאפשרת לעוקבים שלכם לראות איפה אתם נמצאים ואיפה הייתם, כל עוד צירפתם מיקום לפוסטים או לסטוריז שלכם. בנוסף, תוכלו להוסיף הערות אישיות לכל מיקום, כך שתוכלו לשתף המלצות, טיפים או חוויות עם החברים שלכם. השילוב הזה בין מיקומים בלייב לבין המלצות אישיות, יוכל להוביל לאינטרקציות שמקרבות אותנו יותר לעולם הפיזי והופכות את המעבר הזה לאינטואיטיבי וקל.

חשוב להדגיש שאינסטגרם מתייחסת לעדכון הזה בזהירות, בעיקר בגלל החששות האפשריים מפרטיות. נכון לעכשיו, השיתוף במפה מוגבל רק לרשימת ה-“Close Friends” או לעוקבים הדדיים (כאלו שביצעתם להם עוקב בחזרה), כדי להגן על המשתמשים ולמנוע שיתוף מיקום עם זרים. מדובר בגישה שמזכירה את ה-Snap Map של סנאפצ’ט, שגם היא מתמודדת עם אתגרי פרטיות דומים.

מארק צוקרברג מציג את הפיצ'ר חברים על המפה באינסטגרם

מה אנשי השיווק צריכים לדעת?

התכונה החדשה מציבה פוטנציאל חדש לאינטראקציות קרובות ואותנטיות יותר בין משתמשים, דבר שיכול לשפר את הקשר עם קהל היעד, במיוחד בקרב צעירים. אנשי שיווק יכולים לנצל את ה-“Friend Map” כדי ליצור תוכן מותאם אישית שמבוסס על מיקומים, מה שיכול לחזק את תחושת הקהילתיות והמעורבות עם המותג. המעקב אחרי הפיילוט הזה יכול לספק תובנות חשובות על התנהגות המשתמשים ועל אפשרויות חדשות לפרסום ממוקד.

אינסטגרם, שנמצאת בתחרות עזה על תשומת הלב של הדור הצעיר מול טיקטוק וסנאפצ’ט (בארה”ב), מנסה לשמור על מעמדה באמצעות פיתוח תכונות כמו “Friend Map” שנועדו להגביר את השימוש באפליקציה. החידוש הזה מכוון במיוחד לצעירים שמעדיפים לתקשר באפליקציה דרך הודעות ישירות ולא בהכרח דרך הפוסטים הרגילים. המפה החברתית החדשה, היא בדיוק מה שעשוי לחזק את הקשרים החברתיים ולהוביל לאינטראקציות פנים אל פנים, ובכך להפוך את אינסטגרם ליותר רלוונטית בקרב הדור הצעיר.

כרגע בשלבי אב-טיפוס בלבד

בעוד שה-“Friend Map” נמצאת כרגע בשלבי בדיקה בלבד, אינסטגרם תבחן בקפידה את התגובות והשימוש בפונקציה החדשה. השאלה הגדולה היא האם המשתמשים יאמצו את התכונה הזו, והאם היא תצליח להוסיף ערך מוסף לאפליקציה בצורה שתשפר את האינטראקציות החברתיות.

אינסטגרם ממשיכה לחפש דרכים לחזק את הקשר בין המשתמשים, וה-“Friend Map” היא רק עוד דוגמה לכך. נישאר לעקוב ולראות כיצד הפיצ’ר יוכל להשתלב גם באסטרטגיות השיווק לעסקים.

לקריאת הידיעה המקורית ב-The Verge

תגיות רלוונטיות: אינסטגרםרשתות חברתיות
שתפו:
נכתב על ידי
כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל – כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד “נדלק”. אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
37
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
72
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
89
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
107088
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
101724
מדיה חברתית
דנה רוזן
82930
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.