לפני קצת יותר משנה וחצי הושק הפיצ’ר “פתקים” (Notes) באינסטגרם, המאפשר לכל משתמש לשתף את המחשבות שלו בצורה טקסטואלית. הפתקים, בניגוד לסטורי שנעלם תוך 24 שעות, נעלמים תוך 72 שעות והם מאפשרים דרך חדשה להתבטא עם מסרים מיידיים. לפני מספר ימים, אינסטגרם הכריזה על כך שהתכונה עומדת לקבל הרחבה ולהגיע גם למיקומים נוספים – לרילס ולפוסטים בפיד.
לתקשר עם העוקבים בדרך חדשה
כמו שאפשר לראות בתמונה שלמעלה, דרך הפיצ’ר החדש כל אחד יכול להוסיף את ההערות שלו על גבי סרטונים המופיעים בפיד דרך תפריט שליחת ההודעות, ממש בדומה לאופן שבו עובד השיתוף של הערות בפוסטים רגילים בפיד של אינסטגרם – השוני היחיד הוא שרק העוקבים יראו את מה שפרסמתם (ולא כמו תגובה פומבית שאותה כולם יכולים לראות). ניחוש מתבקש בנושא הזה, הוא שאינסטגרם תרצה שהסרטונים הללו שעליהם השאירו פתק, יופיעו בתדירות גבוהה יותר לעוקבים של מי שהשאיר את הפתק, כדי לעזור להם למצוא אותו.
אם זה אכן יעבוד כך, תוכלו למעשה להגדיל את כמות הפעמים שאתם נחשפים לקהל היעד שלכם כיוצרי תוכן בכל פעם שאתם משאירים פתק על רילס. גם אם לא, עדיין זו דרך מקורית ויפה ליצור עוד אינטרקציה עם קהל העוקבים שלכם.
דבר נוסף – בתור יוצרי תוכן, תוכלו לראות גם מהצד השני, על אילו תכנים קהל היעד שעוקב אחריכם השאיר פתק, ובכך לקבל תמונת מצב יותר בהירה לגבי מה מעניין אותם, מה הדעות שלהם או מה הם חושבים על דברים מסוימים. כך, תוכלו למשל להעלות תכנים בנושאים שהם אוהבים ולדייק את המסרים שלכם.
אינסטגרם שועטת לעבר שיפור האינטרקציה בין הגולשים
כפי שמטא ממשיכה לציין ללא הפסקה, שמטרתה היא “לחבר את העולם”, נראה שגם הפיצ’רים האחרונים שיוצאים באינסטגרם תומכים בכך. מהלך ההתרחבות של הפיצ’ר הזה, ומהלכים נוספים בשנים האחרונות משקפים מגמה רחבה יותר – ביניהם מגמת ה”ננו-משפיענים”, שדוגלת בחיבור אישי יותר עם קהל היעד בקרב יוצרי תוכן שיש להם פחות עוקבים, אך קשר משמעותי וחזק עם הקהילה. הפתקים יוצרים רובד נוסף של אינטרקציה אישית עם הקהל, אשר מתאימה במיוחד לקהלים צעירים שמעדיפים תקשורת ישירה, אקטואלית ואותנטית.