הרשת החברתית הפופולרית, אינסטגרם, בוחנת פיצ’ר חדש לשיתוף תכנים בין חברים. הפיצ’ר שייקרא Blend יאפשר לגולשים ליצור פיד פרטי עם חבריהם, ובו סרטוני Reels. הסרטונים שיופיעו בפיד ייבחרו על-סמך סרטונים שהחברים משתפים ביניהם לאורך זמן, ועל סמך תחומי העניין שלהם. אז איך הפיצ’ר החדש צפוי להשפיע של אנשי השיווק, אם בכלל? בואו נצלול פנימה.
שיתוף תכנים באופן אישי יותר – העתיד של אינסטגרם?
משתמשים רבים באינסטגרם מעדיפים לשתף תכנים באופן פרטי, ולא באופן פומבי. התייחסות לכך קיבלנו כבר בשנת 2022, כשאדם מוסרי העומד בראש אינסטגרם צייץ כי “חברים משתפים ביניהם סטוריז בהודעות פרטיות, הרבה יותר מאשר בפיד הציבורי שלהם”. מתוך ההבנה הזאת, אינסטגרם קידמה מספר דרכים לשיתוף תכנים באופן פרטי, כולל “אינסטגרם נוטס“, ערוצי שידור בין יוצרים לקהל שלהם, וכמובן הפיצ’ר “Close friends” – שמאפשר פרסום תכנים למעגל החברים הקרוב בלבד.
https://twitter.com/alex193a/status/1773268623219396714
בלנד – טרנד חולף, או שינוי מהותי?
Blend יהיה נגיש רק למשתמשים שהוזמנו אליו, והוא יאפשר לשתף תכנים בצורה אישית ואינטימית. בעזרת הכלי החדש מותגים ואנשי שיווק יוכלו להגיע אל קהל יעד ספציפי, ולעשות זאת בצורה יעילה יותר. שימוש נכון בפיצ’ר יכול להגביר את מעורבות המשתמשים, וכדאי לבחון שימושים יצירתיים שלו – כמו שימוש בממים הומוריסטיים ותכנים אחרים שיעודדו שיתוף פרטי בין חברים. מאידך, קיימת האפשרות שהפיצ’ר החדש לא יתפוס כפי שמקווים באינסטגרם, וייגנז עם הזמן. נכון לכתיבת שורות האלו, הפיצ’ר טרם הושק לשימוש רחב והוא עדיין עובד במתכונת ניסיונית, כך שכדאי לעקוב אחר ההתפתחויות.
בתור אנשי שיווק, הפיצ’ר החדש עשוי לספק כלי נוסף לתקשורת אישית יותר עם קהלי היעד שלנו, ובכך לגרום לתחושה של יחס אישי יותר עם עוקבים מפלח מסוים. זה די דומה לצורת התקשורת שאנחנו כבר מכירים מרשימות תפוצה במייל, ניהול קהילות או קבוצות ווטסאפ המבוססות על נושא מסוים.