השידורים החיים באינסטגרם יוכלו להיות מתוזמנים עד ל-90 הימים הבאים ותזמון יכלול תיאור, כותרת ושימוש בתגים. בצורה זו היוצרים יוכלו לקדם את השידורים בקרב קהל העוקבים.
אינסטגרם קיימה סדרת אירועי קניות בשידור חי
אינסטגרם מודעת להשפעה שלה על הרגלי הצרכנים ולאחרונה היא קיימה סדרת אירועי קניות בשידור חי. המיידיות והאינטראקטיביות של הפורמט מניעים לפעילות באפליקציה כשבמקביל, גם TikTok בוחנת את הנושא והיא פועלת לאפשר יותר התנהגות קניינית באפליקציה.
קניות בשידור חי הפכו למרכיב משמעותי במגזר הקמעונאות בסין. סקר שנערך בשנת 2020 העלה כי המסחר ה”חי” שינה את התעשייה וביסס את עצמו כאפיק מכירות מרכזי. בשנה זו שני שליש מהצרכנים בסין דיווחו כי הם קנו מוצרים באמצעות שידור חי.
כמו TikTok, גם אינסטגרם רואה את הפוטנציאל שביצירת אירועי מכירות יזומים בשידור חי. ההערכה היא כי אירועים שכאלה (ובכלל זה כלל השידורים החיים שמובילים למכירה), יתפסו עד לשנת 2026 מקום של 10-20% מכלל המסחר האלקטרוני.
עתה, האפשרות לתזמן את השידורים החיים תגדיל את הפוטנציאל כשהמשתמשים יוכלו להירשם לקבלת תזכורות ואלו ישלחו אליהם יום לפני השידור ובנוסף 15 דקות לפני תחילת השידור.
אינסטגרם מעניקה ערך נוסף למותגים
יכול להיות שתזמון השידורים החיים נשמע כמו תכונה לא משמעותית, אך מדובר בהזדמנות משמעותית עבור מותגים רבים שיוכלו למקסם את התוצאות שלהם בשימוש באפליקציה.
בנוסף לאפשרות התזמון, אינסטגרם הכריזה גם על פיתוח Live Practice שמאפשרת למשתמשים לבחון את הסביבה שלהם, התאורה ולהתאמן על הופעה מול המצלמה, בלי לשדר בפועל. האימון יאפשר ליוצרים לבחון יכולות ולשפר את הביצועים, עוד לפני שעלו לשידור. מצב זה צפוי לעלות לאפליקציה בחודשים הקרובים.