גוגל חושפת כלי שמסייע לאתר תמונות שנוצרו ב-AI

עומר לייבנזון
כלי חדש של גוגל שנקרא SynthID מטמיע "סימן מים" בלתי גלוי לעין האנושית, כדי לסמן תמונות שנוצרו על ידי בינה מלאכותית, ובפרט על ידי הכלי מחולל התמונות Imagen של גוגל עצמה.
גוגל SynthID
מקור: Google DeepMind

הכלי החדש נולד במטרה לאפשר שימוש אחראי ובטוח ב-AI. מיום ליום, טכנולוגיית הבינה המלאכותית רק ממשיכה להשתכלל, והקושי לזהות איזו תמונה נוצרה בידי אדם (בצורת ציור או צילום) או בידי מכונה הופך להיות רב יותר. בימים האחרונים, גוגל יצאה עם גרסת בטא הזמינה למשתמשי Google Cloud שמסוגלת לזהות איזו תמונה נוצרה על ידי בינה מלאכותית ואיזו לא.

הסיכון, מודגש על ידי גוגל בכך שבעוד שהבינה המלאכותית מהווה פתח לפוטנציאל יצירתי עצום, יש לה גם סיכונים. היא עשויה ליצור קרקע פוריה להפצת מידע שקרי בעבור יוצרי תוכן – במתכוון או שלא. היכולת לזהות תוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית, מיום ליום הופכת להיות יותר קריטית על מנת לשמור על מידע אותנטי ואמיתי.

המחויבות לספק מידע מהימן בתוצאות החיפוש

“אנו מחויבים לחבר אנשים עם מידע איכותי, ולשמור על אמון בין יוצרים ומשתמשים ברחבי החברה. חלק מהאחריות הזו היא מתן כלים מתקדמים יותר למשתמשים לזיהוי תמונות שנוצרו על ידי AI, כך שניתן יהיה לזהות את התמונות שלהם – ואפילו כמה גרסאות ערוכות – במועד מאוחר יותר.” גוגל

העדכון הזה הוא חשוב, משום שהוא משקף מגמה של שאיפה מתמדת מצד גוגל להסתגל למגמת הבינה המלאכותית, שמיום ליום הופכת יותר מתקדמת – וקשה לזיהוי, גם ברמת התמונות וגם ברמת התוכן הכתוב. את זה אנחנו לא רק חושבים, אלא שגוגל כתבה שהיא רואה עצמה כמחויבת לפתח כלים חדשים שיסתגלו לעולם החדש הניצב בפתחנו. מה זה אומר בדיוק? קשה לדעת.

איך השינוי בא לידי ביטוי?

השינוי מגיע לידי ביטוי בשני מישורים: האחד הוא הוצאת Watermark (“סימן מים”) עם כל תמונה שיוצאת מהכלי מחולל התמונות Imagen של גוגל. אל דאגה, סימן המים הוא בלתי נראה. המישור השני הוא הערכה שגוגל מבצעת על תמונות שהיא אינה יודעת מה מקורן, הערכה – האם התמונות הן אותנטיות או שנוצרו על ידי מכונה. כאן הדבר נעשה מורכב יותר, משום שיש צורך בפיתוח אלגוריתמים מורכבים לביצוע הערכות שכאלה.

כך, בפני כל תמונה שבה האלגוריתם ניצב בפניה ברחבי הרשת הוא יאתר האם התמונה נוצרה על ידי Imagen, לפי האיור הבא:

לקריאת הידיעה המקורית בבלוג Google DeepMind

תגיות רלוונטיות: בינה מלאכותיתגוגל
שתפו:
נכתב על ידי
כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל – כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד “נדלק”. אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
890
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
696
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
354
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
107903
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
102354
מדיה חברתית
דנה רוזן
83165
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.