ג׳ון מולר, אנליסט בכיר בגוגל, נשאל כיצד לדרג את דפי המוצרים כך שתהיה להם השפעה על החיפוש. בתשובתו ציין מולר את האתגר וכיצד לצלוח אותו.
הרקע – בקצרה
בשיחה נשאל מולר על ידי אחד המשתתפים כיצד ניתן לבצע קידום לאתר מסחר אלקטרוני, די חדש (כשמונה חודשים) ועם לא יותר מ-40 מוצרים. על פי המשתתף, הבלוג של האתר מצליח להתקדם, אך דפי המוצרים לא מדורגים היטב או לא מדורגים בכלל.
מולר הודה בתשובתו כי ישנו קושי בדירוג דפי מוצרים וציין כי אם אלו לא יקודמו, יהיה קשה להשיג עבורם דירוג עליון. “אני לא חושב שיש טריק פשוט שיגרום לזה לקרות” אמר מולר ולאחר מכן הציע להשתמש בפיד הקניות של גוגל כיוון שחלק מהתכנים יכולים פשוט לצוץ בתוצאות החיפוש האורגניות.
סוחרים אשר מציעים משלוח חינם יכולים להציג את המוצרים בתוצאות חיפוש הקניות בפיד של גוגל. לפעמים אותו פיד מתערבב עם תוצאות החיפוש הרגילות וזוהי דרך נוספת לחשוף את המוצרים ליותר גולשים.
קישורים פנימיים ממאמרי בלוג לדפי המוצר
בהמשך השיחה נראה מולר נלהב מהקישור הפנימי ממאמרי הבלוג לבין דפי המוצר. זוהי אסטרטגיית SEO בסיסית אך שימושית שמאפשרת לדעת אילו סוגי תוכן מלהיבים את הגולשים והקישורים הללו יכולים להוביל תנועה אל דפי המוצר החשובים באתר.
ההמלצה של מולר לשואל הייתה להקפיד על קישור פנימי ברור בין הבלוג לבין המוצר. חשוב לבדוק כי הקישורים בין הבלוג למוצרים אכן רלוונטיים. אם הבלוג שולח קישור למוצר אחד, הוא “אומר” לגולש שישנו מוצר אחד שהוא הכי רלוונטי.
אם יוצאים מהבלוג קישורים למוצרים רבים, התחושה היא שהאתר אומר לגולש שכל המוצרים קצת רלוונטיים, אך התחושה היא שבעצם אף אחד מהקישורים לא באמת הכי רלוונטי למה שהגולש רצה למצוא.
קביעת סדר העדיפויות
ביצירת קישורים פנימיים בין הבלוג לבין דפי המוצרים יש לקבוע אילו מוצרים הכי חשובים מבחינת הקידום. לאחר מכן יש לקשר את הבלוג למוצרים הכי חשובים מבחינה אסטרטגית וזאת במקום לכל המוצרים. קישור פנימי חזק יוכל, עם הזמן, להוביל לדירוג של דפי המוצר.
השואל המשיך בשיחה, ציין כי הוא אכן עושה את מה שמולר ממליץ עליו ועדיין אינו נהנה מדירוג של דפי המוצר. על כך ענה מולר כי נשמע שהגולש עושה את הדבר הנכון וכי לעתים התחרות מול האתרים הגדולים גורמת לעבודה להיות באמת קשה. יתכן שישנם היבטים שונים שמשפיעים על הקידום והקישורים הפנימיים היא זווית אחת שיש לכסות.
בנוסף, לקישורים היוצאים מהפוסטים בבלוג, המליץ מולר לדאוג לקישורים ממקומות נוספים באתר ובכלל זה קישור לדפי מוצר מסוימים (לא כולם) מדף הבית. קישור שכזה מצביע על בחירת המוצר הטוב ביותר או הפופולארי ביותר ויוביל לחיזוק קידום הדף.
עוד גורמים המשפיעים על דירוג דף המוצר
דירוג נמוך יכול להיות בין היתר בשל תחרות גבוהה. ישנן נישות בהן המתחרים עושים מאמצים רבים בכיוון הנכון והדבר נותן להם יתרון משמעותי. במצב בו הדירוג נמוך בשל מתחרים קשים יש למצוא מה לא בסדר ולייעל את הדפים המיועדים לדירוג.
לעתים ישנם פרטים שחסרים בדף המיועד לדירוג כמו: השוואה בין מוצרים או תיאורי מוצר שיכולים להפוך את הדף ליעיל ורלוונטי יותר עבור הגולש. זיהוי נקודות החולשה של הדף יכול להיות משמעותי לקידום. בסיום הודה מולר כי לפעמים התחרות פשוט גדולה והיא זו שגורמת לזה שלוקח יותר זמן לצמוח.