מסמך העזרה של גוגל יכול לסייע לבעלי האתרים ולמקדמים בהצגת התוצאות בצורה האופטימלית בתוצאות החיפוש.
ארבעת סוגי תיאורי מטא שיש להימנע מהם
גוגל ציינה ארבעה סוגי תיאורי מטא (Meta Description) שהיא ממליצה להימנע מהם:
- רשימת מילות מפתח: גוגל ממליצה להימנע מתיאור מטא שהוא רשימה של מילות מפתח המופיעות במאמר.
- תוכן שחוזר על עצמו ברשת: כל תיאור שמופיעה כבר במקומות אחרים כפי שמופיע לא מעט במאמרי חדשות אינו מומלץ.
- סיכום לא רלוונטי: תיאורים אשר אינם קשורים לתוכן המפורסם ואינם מסכמים או מתארים אותו לא מומלצים.
- תיאור קצר מדי: יש להימנע מתיאורים קצרים מדי המכילים מילים ספורות. תיאורים אלו לא מרמזים על התוכן אלא מתמקדים לרוב רק במילות המפתח.
ארבע דוגמאות לתיאורי מטא מומלצים
לצד התיאורים מהם יש להימנע מוסיפה גוגל ארבע דוגמאות לתיאורי מטא מומלצים:
- תיאורים שמסבירים: תיאורים אשר מפרטים מה העסק עושה כולל שעות פתיחה, היתרונות של העסק והמיקום שלו, יכולים להיות מוצלחים.
- מקטע ממאמר חדשותי: במקרה של מאמר חדשותי מומלץ להשתמש במקטע מעניין מתוכו לצורך תיאור מטא.
- סיכום העמוד: תיאורי מטא אשר מסכמים את הערך של העמוד תורמים לגולשים. במילים פשוטות תיאורים אלא מסבירים ״מה יצא לי מקריאת התוכן״.
- ספציפיות: כל תיאור ספציפי ומפורט יכול להוות תיאור מטא מוצלח כאשר הם יכולים להכיל את מילת המפתח אך זה אינו הדבר העיקרי בתיאור.
תיאור מטא טוב יכול להגביר את התנועה לאתר
ההנחיות של גוגל לא מביאות בשורה חדשנית לעולם הקידום אך הן כן מסבירות את החשיבות של תיאורי המטא. תיאורים טובים מאפשרים לגוגל לקדם את הדף ובכך לזכות לחשיפה גדולה. כמובן, חשיפה היא פן אחד של הקידום כשתיאור טוב עשוי להוביל ליותר קליקים ותנועה גדולה באתר.