רוצים עוד עוקבים? אינסטגרם חושפת איך האלגוריתם שלה עובד

מיטל אור
סקירה חדשה על האלגוריתם אינסטגרם

אינסטגרם החליטה לצאת בהסבר כיצד האלגוריתם שלה עובד. על פי החברה, ישנן תפיסות מוטעות רבות והמטרה שלה היא לעשות סדר בדברים ולהסביר כיצד הטכנולוגיה שלה עובדת ואיך היא משפיעה על החוויה של המשתמשים באפליקציה. הבנת הרשת תשפיע על המשתמשים ועל התכנון שלהם כשהם באים ליצור תוכן באינסטגרם.

יותר מאשר אלגורית אחד

אינסטגרם מוסרת כי התהליכים שלה אינם מוגדרים על אלגוריתם אחד בלבד. למעשה, אין אלגוריתם שמפקח על מה שהמשתמשים עושים או לא עושים באפליקציה אלה מגוון של אלגוריתמים, שלכל אחד יש מטרה והיא לאפשר להתאים לכל גולש את החוויה האישית הטובה ביותר.

ממש כמו פייסבוק, הרשת הטמיעה אלגוריתם לאחר צמיחה במספר התכנים שעולים ברשת וכדי להציג לכל משתמש בפיד את הפוסטים על בסיס מה שהכי חשוב עבורו. המיקוד של האלגוריתם הוא על Reels ו-Explore כשהוא משתמש באותות מפתח המשתנים בהתאם לאלמנט המפורסם.

באינסטגרם ישנם אלפי אותו שנקלטים במערכות כשהאינדיקטורים העיקריים בפיד ובסטורי נעשים לפי סדר החשיבות הבא:

  • מידע על הפוסט – אלו אותו לגבי מידת הפופולאריות של תוכן הפוסט ובכלל זה בחינה כמה אנשים אהבו אותו, מתי הוא פורסם, מה אורך הסרטון והאם צורך מידע על המיקום.
  • מידע על המפרסם –המידע על המפרסם עוזר לאינסטגרם להעריך האם התוכן יעניין את המשתמש ובכלל זה נבחנת גם ההתקשרות בין המשתמש למפרסם בשבועות האחרונים.
  • הפעילות של המשתמש – המידע על הפעילות של המשתמש עוזר לאינסטגרם לקבוע מה יכול לעניין אותו באותו הרגע ובכלל זה פוסטים שהמשתמש אהב והגיב עליהם.
  • היסטוריה – האינטראקציה של המשתמש עם משתמשים אחרים נותנת לאינסטגרם אותות עד כמה הוא מעוניין לראות עוד פוסטים ממנו.
  • סוג התוכן האהוב – האלגוריתם מזהה מה סוג התוכן האהוב על המשתמש ובהתאם חושף אותו לתכנים מסוג דומה.

כל האלמנטים הללו חלים על העדכון הראשי, הסטורי ולכן כדאי להתמקד בשני אלה כדי להרחיב את טווח ההגעה באינסטגרם.

חמשת האינטראקציות שאינסטגרם בוחנת

אינסטגרם בוחנת את ההיסטוריה של המשתמש כשהיא מתמקדת בחמישה סוגים של אינטראקציות:

  • זמן – כמה זמן המשתמש מתעכב על כל פוסט
  • תגובה – על אילו פוסטים הוא מגיב
  • אהבה – אילו פוסטים הוא אוהב
  • שמירה – מהם הפוסטים שנשמרו על ידי המשתמש
  • פרופיל – אילו פוסטים גרמו למשתמש ללחוץ על הפרופיל של המפרסם

כיצד המידע יכול להשפיע על המשתמשים?

משתמשים אשר רוצים להגדיל את כמות העוקבים באינסטגרם ולגיע לקהל רחב צריכים להבין כיצד פועל האלגוריתם ומה גורם לחשיפת הפוסטים. שימוש בהאשטגים עוזר לאלו אשר מחפשים נושאים מסוימים. שימוש בכל הכלים של אינסטגרם עוזר להיחשף למשתמשים אשר מתחברים לכל אחד מהם (כי כל אחד מעדיף סוג תוכן שונה).

העלאת האינגייג’מנט ובו מתן תמריץ לתגובה, שמירת הפוסטים וכניסה לפרופיל, יכולים להשפיע לטובה על החשיפה כיוון שהאלגוריתם בוחן את הפופולאריות של הפוסט בקטגוריות השונות הללו.  באופן כללי, מומלץ לנסות להבין את הקהל, לעשות יותר ממה שכבר עובד ולהפחית את הפעילויות שלא מובילות לתגובות. כל זאת כדי להוביל למקסם את התוצאות ולייעל את ההשקעה האישית ברשת.

לקריאת הכתבה המקורית

שתפו:
נכתב על ידי
מיטל אור, בעלת חברת כתיבת תוכן באנגלית ובעברית. שמה אנשים לפני העסק ועוזרת לעסק להתבטא הכי טוב ברשת.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
1335
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
924
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
410
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
108150
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
102557
מדיה חברתית
דנה רוזן
83216
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.