אפקט ארגז החול מתייחס לרעיון ישן לפיו גוגל מעכבת את דירוג האתר ומכניסה אותו אל “ארגז החול” עד שהיא בטוחה שניתן לסמוך עליו. גוגל מעולם לא אישרה את הרעיון אך בשיחה שהתקיימה העלה אחד השואלים את הסוגייה בהתייחס למה שקורה בעת העברת האתר לדומיין חדש.
למעשה, השאלה שהופנתה למולר נגעה בדרך הטובה ביותר להעביר את האתר, האם כדאי לעשות זאת בחלקים או בבת אחת. כל זאת כשהמטרה היא להימנע מאפקט ארגז החול ואיבוד הדירוג הנוכחי של האתר. כמובן, ההנחה היא כי בתהליך יבוצעו כל ההפניות הנדרשות.
מולר – אין “ארגז חול” בתהליך מעבר האתר
על פי מולר, אין כל מעורבות של “ארגז חול” בתהליך העברת האתר. לפי דבריו, בהעברה בין דומיין אחד לאחר וניתוב של כל כתובות האתר הישן אל החדש, לא צריכה להיות בעיית “השהיית” האתר או אי-סריקה שלו. לשאלה האם לבצע את העברה בשלבים או בבת אחת, ענה מולר כי אם יש צורך לבצע העברה של האתר, יש לבצע את כל העבודה ולנתב מחדש את כל הדפים.
לעתים זו גם הדרך הקלה, להפנות אל כל הדפים יחדיו והמערכות של גוגל מכוונות לזהות את ההעברה. גוגל יכולה לעבד את האתר החדש במהירות. כשגוגל מזהה כי האתר מתחיל להפנות את כל הדפים לאתר אחר, היא תנסה לעבד את הדפים מהר יותר ולא להפך, כפי שחשש האדם שהעלה את השאלה.
ההסבר של מולר נשמע הגיוני ורציונלי. האינטרס של גוגל הוא להציע לגולשים אתרים ידידותיים ואיכותיים ולכן, לדבריו כשגוגל מזהה את השינוי וההפניה לאתר החדש, היא מגבירה את קצב עיבוד האתר וזאת כדי להמשיך להפנות את המשתמשים לדפים החדשים.