בשיחת הנגאוט שהתקיימה עם ג’ון מולר מגוגל, הוא התייחס כיצד מנוע החיפוש משתמש במילים נרדפות והאם יש בו מרכיב אנושי. התגובה ניתנה בהמשך לשאלה שעלתה הנוגעת לתהליך הבנת המילים הנרדפות ועד כמה הוא אוטומטי.
יותר מכך, מעלה השאלה ציין שמילות מפתח גנריות מעלות לא פעם תגובות של מותגים גדולים. לדוגמה, כאשר מבצעים חיפוש אחר משאיות הובלה, חלק מהתוצאות כוללות חברת השכרת משאיות באדג’ט.
לצפייה בתגובתו של מולר מדקה 38:00
גוגל מסתמכת על הבנה אוטומטית של מילים נרדפות
על פי מולר, מערכת הבנת המילים הנרדפות של גוגל היא אוטומטית לחלוטין. אין מאחוריה בני אדם שכותבים קוד באופן אוטומטי והם לא מלמדים את האלגוריתם אילו מילים בעלות אותה המשמעות. מולר ציין כי ממה שידוע לו כל מערכת המילים הנרדפות היא אוטומטית ואין אדם שעובר על כל המילים ומאשר שהן אכן זהות.
מולר הוסיף כי מדי יום עולות בגוגל שאילתות חדשות ולמעשה 15-10% מהן חדשות לחלוטין. לכן, זה לא מעשי שאנשים יעמדו מאחורי תהלי הבנת המילים הנרדפות. בתשובה התייחס מולר גם לסרטון מכנס שהתקיים בשנת 2019 ובו הסביר המהנדס פול האהר כיצד פועלת מערכת המילים הנרדפות.
הסרטון מביא דוגמאות רבות מהעולם האמיתי ומראה כיצד המהנדסים של גוגל למדו מהטעויות שבוצעו בעבר. הסרטון הציג מצבים שגוגל נתקלה בהם ושקשורים במילים נרדפות, בהבנה מהן אותן מילים ובטעויות שנעשו. מולר ציין כי זה מעניין לראות את התהליך שמנוע החיפוש עבר וכי השינויים בו מסבירים כיצד יתכן כי האלגוריתמים לומדים לא פעם להעלות שמות מותגים כמילים נרדפות.
על פי מולר ברור כי המערכת האוטומטית לא יכולה להבין הכל בצורה הנכונה ולכן הגולשים תמיד מוזמנים לשלוח משוב. בנוגע לדוגמה שמביא השאלה העלה, לטענתו לעתים התוצאות מסתדרות ולעתים התוצאות המתקבלות דווקא הגיוניות גם אם לא מדובר בדיוק במילים נרדפות.