ג׳ון מולר מגוגל מסביר: כיצד גוגל מתייחס למילים נרדפות?

מיטל אור
אחת השאלות שמעניינות את כל בעלי ומקדמי האתרים היא הדרך בה גוגל מתייחסת למילים נרדפות. האם מנוע החיפוש מסתמך על כלים אוטומטיים או שמאחוריו עומדים אנשים שעוזרים לו להבין את המילים הקשורות? התשובה בכתבה.
כיצד גוגל מתייחס למילים נרדפות

בשיחת הנגאוט שהתקיימה עם ג’ון מולר מגוגל, הוא התייחס כיצד מנוע החיפוש משתמש במילים נרדפות והאם יש בו מרכיב אנושי. התגובה ניתנה בהמשך לשאלה שעלתה הנוגעת לתהליך הבנת המילים הנרדפות ועד כמה הוא אוטומטי.

יותר מכך, מעלה השאלה ציין שמילות מפתח גנריות מעלות לא פעם תגובות של מותגים גדולים. לדוגמה, כאשר מבצעים חיפוש אחר משאיות הובלה, חלק מהתוצאות כוללות חברת השכרת משאיות באדג’ט.

לצפייה בתגובתו של מולר מדקה 38:00

גוגל מסתמכת על הבנה אוטומטית של מילים נרדפות

על פי מולר, מערכת הבנת המילים הנרדפות של גוגל היא אוטומטית לחלוטין. אין מאחוריה בני אדם שכותבים קוד באופן אוטומטי והם לא מלמדים את האלגוריתם אילו מילים בעלות אותה המשמעות. מולר ציין כי ממה שידוע לו כל מערכת המילים הנרדפות היא אוטומטית ואין אדם שעובר על כל המילים ומאשר שהן אכן זהות.

מולר הוסיף כי מדי יום עולות בגוגל שאילתות חדשות ולמעשה 15-10% מהן חדשות לחלוטין. לכן, זה לא מעשי שאנשים יעמדו מאחורי תהלי הבנת המילים הנרדפות. בתשובה התייחס מולר גם לסרטון מכנס שהתקיים בשנת 2019 ובו הסביר המהנדס פול האהר כיצד פועלת מערכת המילים הנרדפות.

הסרטון מביא דוגמאות רבות מהעולם האמיתי ומראה כיצד המהנדסים של גוגל למדו מהטעויות שבוצעו בעבר. הסרטון הציג מצבים שגוגל נתקלה בהם ושקשורים במילים נרדפות, בהבנה מהן אותן מילים ובטעויות שנעשו. מולר ציין כי זה מעניין לראות את התהליך שמנוע החיפוש עבר וכי השינויים בו מסבירים כיצד יתכן כי האלגוריתמים לומדים לא פעם להעלות שמות מותגים כמילים נרדפות.

על פי מולר ברור כי המערכת האוטומטית לא יכולה להבין הכל בצורה הנכונה ולכן הגולשים תמיד מוזמנים לשלוח משוב. בנוגע לדוגמה שמביא השאלה העלה, לטענתו לעתים התוצאות מסתדרות ולעתים התוצאות המתקבלות דווקא הגיוניות גם אם לא מדובר בדיוק במילים נרדפות.

שתפו:
נכתב על ידי
מיטל אור, בעלת חברת כתיבת תוכן באנגלית ובעברית. שמה אנשים לפני העסק ועוזרת לעסק להתבטא הכי טוב ברשת.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
841
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
655
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
345
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
107868
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
102322
מדיה חברתית
דנה רוזן
83160
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.