העולם הטכנולוגי סוער בעקבות הכרזת OpenAI על GPT 4-o, מודל שפה חדש שהשיקה החברה – פריצת דרך נוספת העולה על קודמותיה בהיקף השפעתה על עולם החיפוש והשיווק. ימים ספורים לפני ההכרזה הרשמית, הרשת כבר געשה בשמועות ובציפיות. מומחים רבים חזו כי OpenAI תציג מוצר שיתחרה במנוע החיפוש של גוגל. ואכן, ChatGPT 4-o לא איכזב, ובאירוע ההשקה הוצגו יכולות חיפוש מרשימות שלו.
GPT 4-o: מודל שפה חדשני מציג יכולות חיפוש מתקדמות
במהלך אירוע סטרימינג חי, הדגימו החוקרים את היכולות הקוליות החדשות של הצ’אט בוט. אלה מאפשרות למשתמשים לדבר עם ChatGPT ולקבל תגובות בזמן אמת ללא עיכוב, ואף להפסיק את המודל באמצע דבריו – שני מאפיינים חשובים לשיחות ריאליסטיות, שעד כה היוו אתגר. בהדגמה נוספת, הצ’אט בוט פתר משוואה מתמטית שנכתבה על דף. אך אולי יותר מכל דבר אחר, הכנס חשף את היכולת של המודל החדש לזהות רגשות אנושיים ולהגיב בהתאם. GPT 4-o מתאים את הטון שלו, משתמש בהומור ובסלנג, ויוצר אינטראקציות טבעיות ומרתקות יותר.
היכולות המרשימות של GPT 4-o באות לידי ביטוי בכמה דרכים:
- הבנה מעמיקה יותר של שפה טבעית: GPT 4-o מסוגל להבין שאילתות מורכבות בצורה טובה יותר ממנועי חיפוש קיימים. הוא מזהה את כוונת המשתמש ומספק תוצאות מדויקות ורלוונטיות, תוך התחשבות בהקשר ובמשמעות המלאה של השאילתה.
- מהירות גדולה יותר: המהירות של ChatGPT 4-o מרשימה במיוחד. הוא מסוגל להגיב תוך 320 מילישניות, קצב הדומה לזמן תגובה אנושי בשיחה רגילה. מבחינת טקסט וקוד באנגלית, ביצועי GPT-4o שקולים ל-GPT-4 טורבו, אולם הוא מפגין שיפור משמעותי בטקסט בשפות שאינן אנגלית.
- איתור מידע יעיל: ChatGPT 4-o מסנן תוצאות לא רלוונטיות ופרסומות בצורה יעילה יותר, וחוסך זמן יקר למשתמשים. הוא משתמש בטכנולוגיות מתקדמות של בינה מלאכותית ולמידת מכונה כדי לזהות את המידע החשוב ביותר עבור כל משתמש, תוך התחשבות בהיסטוריית הההתכתבות שלו, בהעדפותיו ובתחומי העניין שלו.
- יצירת תכנים מקוריים: GPT 4-o הוא לא רק כלי חיפוש, אלא גם כלי יצירתי רב עוצמה. הוא יכול ליצור טקסטים מקוריים, קוד, תסריטים ויצירות מוזיקליות בצורה איכותית ומרשימה. תכונה זו פותחת אפשרויות חדשות ליצירת תוכן מכל סוג.
היכן הפרויקט עומד נכון להיום?
מודל השפה ChatGPT 4-o זמין כעת בגרסת בטא, וצפוי להיות פתוח לציבור הרחב בחודשים הקרובים. המודל החדש פועל ביעילות גבוהה יותר מהמודלים הקודמים, ולכן עלויות ההרצה שלו נמוכות. כפועל יוצא, הוא מוצע בחינם לכל משתמש. מנויים בתשלום יקבלו מסגרת שימוש רחבה יותר מהגרסה החינמית.
ההכרזה של GPT 4-o צפויה להשפיע משמעותית על כל עולם החיפוש. מומחים רבים בתעשייה הגיבו הן בהתלהבות והן בדאגה להכרזה, תוך חיזוק ההערכה ש-GPT 4.o יהווה מתחרה משמעותי לגוגל. גוגל מצידה תצטרך לפתח מוצרים חדשים ולשפר את האלגוריתמים שלה כדי להתמודד עם התחרות, זה כולל פיתוח מוצרים שנותנים מענה טוב יותר לשאילתות החיפוש כמו ה-SGE ו-Bard.
מי שיצטרך להשתנות בקצב מהיר (או לכל הפחות לעקוב אחר השינויים באדיקות) הם אנשי ה-SEO. ייתכן מאוד שתידרש למידה מחודשת של מנועי חיפוש מרובים, פיתוח אסטרטגיות שיווק מותאמות לכל אחד מהם ובכלל – התאמה של אתרים לעולם החיפוש החדש: חיפוש מבוסס AI.