נתוני Semrush הצביעו על תנודתיות שהגיעה במהרה לאחר ההכרזה על העדכון. נראה כי הוא הוביל לדפוס חדש ומשמעותי במנוע החיפוש והנתונים מצביעים על שינויים אך אלו נמוכים לעומת העדכון הקודם ששוחרר על ידי גוגל בחודש נובמבר 2021.
גם הצוות של RankRanger ניתח את ההשפעה של העדכון ואת תוצאות החיפוש לאחר ההשקה וקבע כי מדובר בעדכון משמעותי. הצוות קבע כי ההשפעה על ממוצע הקידום היה משמעותי יותר לעומת העדכון הקודם (וזאת בניגוד לנתוני Semrush).
עולם הקמעונאות מושפע מהעדכונים
בחינת המיקומים של האתרים השונים מראה השפעה גדולה יחסית על עולם הקמעונאות. בפעם הקודמת העדכון שוחרר בדיוק בתקופת הקניות, מה שגרם לחלק להרוויח ולחלק להפסיד מהעדכון באופן משמעותי. הפעם נראה כי הקמעונאים יכולים להרוויח מהעדכון ובכל מקרה שלא להיפגע וזאת תודות לתזמון אשר אינו בחג מיוחד.
תזמון העדכון בחודש מאי נחשב בעיני רבים למוצלח יותר ולו רק בשל העובדה שהוא מתבצע בתקופה רגועה יחסית, כזו שמאפשרת לבעלי האתרים והקמעונאים להגיב אליו ברוגע.
כיצד לפעול במקרה של פגיעה מהעדכון
בשנת 2021 שחררה גוגל שלושה עדכונים משמעותיים והפעם אנו רואים את העדכון הראשון של השנה כשעברנו כמעט מחצית ממנה. ההמלצה הכללית של גוגל היא לחכות עם התגובות לתנודות וזה מה שהיא גם המליצה בעדכונים הקודמים.
במקרה של פגיעה לרעה גוגל לא ממליצה על פעולה אחת ספציפית ויותר מכך, היא עצמה מציינת כי הדירוג השלילי לאו דווקא מעיד על דבר שגוי בדפים. עם זאת היא ממליצה לבחון האם האתר אכן נפגע מעדכון הליבה ולרוב ניתן לצפות להתאוששות בין עדכונים. עוד היא ציינה כי הרוב יראו סימני התאוששות רק לאחר עדכון הליבה הבא.
הניסיון לבודד את מקרה הפגיעה
מקדמים ובעלי אתרים שנפגעו לאחר עדכון הליבה יכולים לתהות מה בדיוק גרם לפגיעה ולחפש את הסיבה האחת לכך ואת הפעילות האחת שהם יכולים לעשות על מנת לשפר את המצב. כאשר מדובר בעדכוני ליבה של גוגל המשימה קשה מאד וניסיון העבר מראה כי העדכונים רחבים ויכולים לכסות בעיות איכות רבות וכוללות.
לאלו אשר נפגעו מהעדכון מומלץ לנסות להסתכל על התמונה הכוללת של האתר ולבחון מה אפשר לשפר בו באופן כללי ולא לחפש אחר הפעילות האחת שתחזיר את הדירוג כלפי מעלה.