מנוע החיפוש של גוגל מתקדם כל הזמן וכבר תקופה שאנו רואים כי גוגל שמה דגש רב על תכני YMYL ובוחנת אותם בקפידה.
תכני YMYL–Your Money or Your Life אלו תכנים אשר עשויים להשפיע באופן ישיר על חייהם של אנשים. ההשפעה יכולה להיות בריאותית, פיננסית ובתחומים אחרים חשובים בחיים. גוגל שמה דגש על כך שתכנים אלו יהיו אמינים ועכשיו היא ממליצה לבעלי אתרים להפריד בין תכנים שהם YMYL לבין אלו שלא.
כפי שפורסם ב-seroundtableגוגל יוצאת בהמלצה להפריד תכני YMYL לבין אלו שלא לשני אתרים שונים. נכון שלעתים יש לגוגל יכולת להפריד בין התכנים גם אם הם נמצאים בתוך אותו אתר, אך ההפרדה אינה מושלמת ושילוב של התכנים עלול להוביל לפגיעה בדירוג האתר.
המטרה – להקל על גוגל להבין איך לדרג את האתר
ג’ון מולר מגוגל אמר מוקדם יותר כי זה תמיד מאתגר לעבוד עם האלגוריתמים של גוגל ולהבין כיצד להתמודד עם אתרי מומחים. ללא קשר לתכני YMYL או תכני E.A.T, כאשר יש שילוב בין תכנים הפכים או תכנים שדורשים רמות מומחיות שונות, עדיף להפריד אותם בין אתרים שונים.
המטרה למעשה היא להקל על גוגל לדרג את האתר ולמנוע מהאלגוריתם את השאלות האם האתר אכן עומד בדרישות המומחיות או לא. אם האתר דורש מומחיות רק בחלק מהתכנים, עדיף שלא לערב אותם עם תכנים נוספים אשר עלולים להציג אותו כאתר בעל מומחיות נמוכה.
אתרים אשר מכסים נושאים רגישים באופן חלקי עלולים להיפגע בדירוג אם הם ישאירו לאלגוריתמים של גוגל לבחור האם הם מתמחים בתחום או לא. במקרה של ערבוב התוכן יכול להיות שהאלגוריתם ימצא את האתר כולו כאתר מומחים, אך יכול להיות שיקרה בדיוק הדבר ההפוך וכך האתר כולו יפגע, על אף התוכן האיכותי שבו.
המסקנה – ליצור תמהיל תוכן שנכון לאתר ולגוגל
בעלי אתרים צריכים להבין כי גוגל עשויה להצליח להפריד בין תכנים שהם YMYL לבין אלו שלא, אך היא עשויה גם שלא להצליח להפריד בניהם כשהם באותו אתר.
ההמלצה שיוצאת עכשיו היא ליצור תמהיל אחיד ולא לשלב באותו האתר תוכן שדורש מומחיות ותוכן שאינו דורש מומחיות וזאת כדי להימנע מדירוג שאינו מותאם לאתר. יצירת תמהיל נכונה יכולה לעזור לאתר ולאלגוריתמים של גוגל בזיהוי כי מדובר באתר מומחים.