גוגל ספגה ביקורות רבות הנוגעות לפגיעה בפרטיות המשתמשים ועכשיו היא יוצאת בצעד לביטול אחד האמצעים שמסייעים למפרסמים להשיג תוצאות טובות יותר.
כפי שפורסם ב-SocialMedaiToday, גוגל תפסיק להשתמש בקבצי עוגיות (Cookie) צד שלישי ואין לה כוונה ליצור אמצעי חליפי למעקב אחר אנשים בזמן שהם גולשים ברשת. החברה מוסרת כי היא תפסיק להשתמש בקבצים אלו במוצרים שלה.
האם מדובר במכה למפרסמים?
ההחלטה של גוגל עשויה להיות מכה אמיתית למפרסמים אשר מתבססים על המידע שהחברה אוספת במטרה לייעל את תוצאות הפרסום ומיקסום התקציבים שעומדים לרשותם. עם זאת, המפרסמים לא יכולים להגיד שמדובר בהפתעה. כבר במאי 2019 החברה פעלה למחקר אחר פתרונות שיובילו לטיפול בשימוש בנתונים לרעה.
בעקבות המחקרים קבעה החברה כי אפשר לייעל את המודעות גם בלי להשתמש בקבצי העוגיות. כיוון שהחברה לא עומדת להציע אלטרנטיבה לאיסוף נתוני המשתמשים, כנראה שלמפרסמים לא תהיה גישה לנתונים על משתמשים בודדים. כרגע החלופה המסתמנת היא יצירת קבוצות אנונימיות למיקוד המודעות.
להשאיר את הפרסום ממוקד ורספונסיבי
יצירת קבוצות למיקוד מודעות מיועדת להשאיר את הפרסום ממוקד ולהוביל לתגובה טובה מצד הגולשים. השינוי המשמעותי יהיה באופן בו ייאספו הנתונים ואין כל ספק כי המפרסמים יצטרכו להתרגל למצב החדש. מגוגל נמסר כי החברה עוד לא יודעת מה תהיה ההשפעה המלאה של ההחלטה כיוון שהסרת האלמנטים שעוקבים אחר משתמשים עוד לא בוצעה.
הסרת עוגיות צד שלישי לא אומרת שהמפרסמים יאבדו את כל יכולת המעקב שלהם אלא שהם יצטרכו לצבור את הנתונים בצורה שונה. גוגל אומרת כי היא תמשיך לתמוך בקשרי צד ראשון בפלטפורמת הפרסום, אך המפרסמים יצטרכו ליצור מאגרי מידע, רשימות אנשי קשר, לפלח את קהל היעד. מפרסמים שעוד לא אימצו תהליכים לאיסוף מידע ושרוצים לייעל את הפרסום בעתיד, צריכים כבר עכשיו לשנות זאת.