גוגל עדכנה את דף מסמכי העזרה של הביקורות באזור תמיכת פרופיל העסק בגוגל. כל זאת כדי לומר שהיא מתכוונת לבצע הערכה של הביקורות ולא רק של אלו החיוביות. על פי החברה, פרופיל אמין הוא כזה שיש בו ביקורות חיוביות ושליליות.
גוגל מעוניינת בביקורות שימושיות עבור הלקוחות הפוטנציאליים
גוגל הוסיפה במסמכים שלה נקודה המתייחסת להערכת ביקורות. היא תופסת את הביקורות ככאלו שצריכות להיות שימושיות עבור הלקוחות הפוטנציאליים ומציינת כי עליהן להיות כנות ואובייקטיביות. הלקוחות הפוטנציאליים רואים בשילוב של ביקורות חיוביות ושליליות כמהימנות יותר מחיוביות בלבד. במקרים בהם הביקורות לא עומדות בהנחיות הפרסום של גוגל, ניתן להגיש בקשה להסרה.
ככל הנראה הביקורות לא ישפיעו על הדירוגים בשום צורה, אך אם לעסק יהיו רק ביקורות חיוביות או כמות גדולה מאד של ביקורות חיוביות (99% למשל), יכול להיות שהיא תסמן את העסק ותחליט לבדוק אותו ואת הביקורות באופן ידני. על פי גוגל, זה לא טבעי שכל הלקוחות יהיו מרוצים וישאירו ביקורות חיוביות ולכן היא החליטה לבצע הערכה ידנית.
מדוע ההצהרה של גוגל חשובה?
רבים מאלו שמנהלים עסקים מקומיים חשים חרדה מכך שיקבלו ביקורת שלילית בגוגל. חלק מעודדים את הלקוחות להשאיר ביקורות חיוביות ואף מבקשים להימנע מביקורת שאינה בגדר חמישה כוכבים (ומבקשים לפנות לעסק באופן אישי אם הם חוו חוויה לא חיובית).
עם זאת, יש לזכור כי לא תמיד אפשר לרצות את כל הלקוחות והמטרה של גוגל היא להציע למשתמשים חוויה אמינה. לכן, ההצהרה של גוגל יכולה להפיג את החרדה שיש סביב קבלת ביקורות שליליות.