דני סאליבן מגוגל מאשר כי מנוע החיפוש מתעדכן באופן בו הוא יוצר את כותרות דפי האינטרנט בתוצאות החיפוש (מטא טייטל). בשבוע שעבר הציגה גוגל מערכת חדשה ליצירת כותרות לדפי אינטרנט כשלפני כן הכותרת הייתה עשויה להשתנות על פי השאילתה שעלתה. עתה, צפוי כי הדבר לא יקרה והסיבה לכך היא שגוגל מאמינה כי המערכת החדשה מייצרת כותרות טובות יותר.
המערכת החדשה של גוגל ליצירת כותרות דפי אינטרנט החלה לעבוד בשבוע שעבר ואנשי SEO ראו כי היא החליפה את כותרות דפי האינטרנט בטקסט חדש. מזה למעלה מעשור שגוגל מעבירה טקסט ל-HTML ועתה המערכת החדשה עושה שימוש נרחב יותר בטקסט כזה.
גוגל עושה שימוש בטקסט שבני אדם יכולים לראות באופן חזותי כשהם מגיעים לדף האינטרנט. היא בוחנת את הכותרת החזותית או את הכותרת הראשית אשר מוצגת בדף, תוכן שבעלי אתרים רבים מסמנים בתוך תגי 1H, כתגי כותרות אחרות או בכל צורה בולטת אחרת.
בעת החלפת כותרת דף האינטרנט יתכן וטקסט אחר בדף ייחשב ככותרת. גוגל עשויה לשקול שימוש בטקסט בתוך קישורים אשר מפנים לדף.
מדוע גוגל עושה זאת?
סאליבן מסביר כי גוגל עשויה לשקול שימוש בטקסט אחר במקרים בהם תג כותרת ה-HTML אינו מתאר כראוי את נושא הדף. תגי הכותרת לא תמיד מתארים את הדף היטב כמו במקרים הבאים: כשהן ארוכות מדי, מלאות במילות מפתח ומכילה מידע שאינו תואם לדף.
בסופו של דבר העדכון נועד לייצר כותרות קריאות ונגישות יותר לדפים. במקרים מסוימים גוגל עשויה להוסיף את שם האתר אשר נתפס כמוביל. במקרים אחרים, כשגוגל נתקלת בכותרת ארוכה במיוחד, יתכן שייבחר החלק הרלוונטי והשימושי ביותר שלה.
השינוי בגישה של גוגל עשויה להפוך את האופטימיזציה של תגי הכותרת לפחות חשובה. העצה של גוגל לבעלי האתרים זהה, להתמקד ביצירת תגי כותרת מעולים. אלו אשר עדיין תוהים האם שווה ליצור כותרות ייחודיות לדפים, התשובה היא “כן”.
לא מומלץ להשאיר את העבודה לגוגל וגם עם המערכת החדשה 80% מהדפים יקבלו את תגי הכותרת המקוריים. העדכון ייצר כותרות שקל לקרוא אותן ושעדיפות עבור השאילתות שעולות.