גוגל ביצעה שינוי בדו”חות התוצאות של המוצרים וניתן לראות זאת דרך Google Search Console. השינוי עשוי להוביל לכך שיופיעו בעיות במוצרים שונים, כאלו שלא הופיעו לפני כן. החברה שינתה את הדרך בה היא מעריכה ומדווחת על השגיאות ובכך היא סיכמה את השינוי.
השינויים הצפויים
גוגל שינתה את האופן בו היא מעריכה את השגיאות ואת דרך הדיווח עליהן. לכן, יתכן שחלק כבר ראו שינויים במספר מוצרים ובבעיות שדווחו ובנוסף יתכן גם שינוי בחומרת הבעיות ובשגיאות האזהרה. גוגל הוסיפה הערות לדו”חות כך שמי שנתקל בעליה או ירידה במיקומים יכול להעריך מה הסיבה לשינוי.
בנוסף לירידה או לעלייה בשינויים, יתכנו שינויים בבעיות שידווחו באתרים וכן בחומרת הבעיות. גוגל מתכוונת להוסיף הערות לדו”ח כך שמי שיראה שינוי יוכל להבין האם הסיבה לכך נובעת מפעולות של מנוע החיפוש או לא. כמו כן, יתכן מצב בו יהיה שינוי בדו”ח אך בפועל, האתר והמוצרים יופיעו באותם המקומות בתוצאות החיפוש.
כיצד יש לפעול במקרה של שינוי בתוצאות
אלו אשר מבחינים בשינויים בדו”ח של Google Search Console לא צריכים למהר לבצע עדכונים או פעולות אחרות. זהו שינוי של גוגל ואמנם חשוב לבדוק את כל השגיאות, הבעיות והאזהרות באתר, אך אין צורך לבצע מיד שינויים קיצוניים אלא עדיף להמתין ולראות האם השינויים מתאזנים או לא.
אלו אשר לא ביצעו בכלל שינויים באתר סביב סוף חודש דצמבר של השנה שעברה לא צריכים לדאוג גם אם הם רואים שינויים באתר. הדבר הנכון לעשות הוא לבחון את כל הבעיות שמופיעות בדו”ח ולהתחיל לפעול כדי לפתור אותן ולמנוע את חזרתן בעתיד.