פטנט של גוגל שהוגש כבר בשנת 2005 אושר בתחילת יולי. הפטנט מאפשר לעקוב אחרי מיקום העכבר של הגולש בדפי התוצאות של גוגל וכמובן גם על גבי הפרסומות המוצגות בהם.
המחשבה העומדת מאחורי הפטנט היא שרוב הגולשים מזיזים את סימן העכבר לשטח המסך שנראה הכי רלוונטי עבורם. גם למשך הזמן בו הסמן נמצא במקום מסוים ישנה חשיבות מכיוון שהגולשים נוטים להזיז את סמן העכבר בחזרה רק כאשר דעתם מוסחת לאזור אחר של הדף.
כאשר עוקבים רק אחרי לחיצות , יכול להיווצר מצב בו גולש מקבל את המידע שהוא מחפש כבר בדף התוצאות ולכן דף שאינו נראה רלוונטי מכיוון שלא נכנסו אליו, יכול להיות בעצם רלוונטי מאוד.
מכיוון שהפטנט הוגש לפני זמן רב יחסית, יתכן מאוד כי גוגל כבר משתמשת בו בפועל או בשיטה דומה אחרת . לדוגמה, עד לפני מספר שנים, כל המידע הלא טקסטואלי (כמו למשל תמונות וגרפים) הופיע בחלקו העליון של עמוד התוצאות. כיום חלקו נמצא בתוך טווח התוצאות עצמן. גם מיקום הפרסומות השתנה במשך השנים ולמעשה התקרב יותר לתוצאות האורגניות.