על פי גארי איליס (Gary Illyes) מגוגל, הסטנדרטים לאורך הטייטלים שנוצרו אינם בהמלצתה. איליס שיתף בפודקאסט של Google Off the Record פרטים על האורך האופטימלי ואנו מביאים אותם כאן בכתבה.
כפי שפורסם מוקדם יותר ב-Search Engine Journal, תגי מטא טייטל נמדדים בפיקסלים. האורך עליו ימליצו רוב הכלים יהיו בדרך כלל בין 50 לבין 70 תווים. מספר זה נובע בשל השימוש במכשירים ניידים כאשר טייטלים ארוכים מוצגים בחלקם בלבד והגולשים לא יכולים לקרוא אותם במלואם בתוצאות החיפוש.
עם זאת, מגוגל מוסרים כי את הסטנדרט לא היא קבעה אלא הוא נבנה על פי מה שהיא מסוגלת להציג. מבחינת אינדוקס התוכן, האלגוריתם של גוגל אינו מגביל את מספר התווים בטייטל ואינו קובע את הקידום של התוכן על פי האורך.
מהו האורך האופטימלי לטייטל?
בדרך כלל גוגל תציג בתוצאות החיפוש 50-60 מהתווים הראשונים של הכותרת. אם הכותרת ארוכה יותר היא תופיע בחלקה ואם היא קצרה יותר, במלואה. שמירה על כותרות עד 60 תווים תוביל לכך שב-90% הכותרות יוצגו במלואן, כפי שתוכנן. עם זאת יש להביא בחשבון כי זו אינה באמת מגבלה כיוון שבמכשירים שונים התצוגה משתנה ואיתה אורך הכותרת.
כיוון שגוגל חותכת את הכותרת לאחר 50-60 תווים, אפשר לראות במספר זה ככלל אצבע לבחירת אורך הכותרת האופטימלי. מספר התווים כולל: אותיות, רווחים, מספרים וסימני פיסוק למיניהם. עם זאת, זוהי אינה המלצה של גוגל עצמה אלא של כלים חיצוניים לה, בהם גם Ahrefs ו-MOZ.
מדד ההגשה כזה שיש לחשוב עליו
על פי איליס, בכתיבת הכותרת יש לחשוב על אופן הגשת התוכן לגולשים ולכן הוא ממליץ לנסות ליצור כותרת מדויקת לתוכן, בלי לחשוב האם היא ארוכה או קצרה. אם הכותרת תהיה ארוכה מדי, היא לא תפגע בדירוג האתר. הכותרת יכולה להיות גם באורך של 160 או 200 תווים, גם אם במנוע החיפוש היא לא תופיעה בשלמותה.
על פי איליס אלו הכללים שיש לחשוב עליהם בכתיבת הכותרת:
- על הכותרת להעביר תובנה מהירה לגבי התוכן.
- על הכותרת להבהיר מדוע התוכן רלוונטי לשאילתה.
- על הכותרת להיות מדויקת ולתת את המשמעות הגדולה ביותר במינימום מילים.
- לא משנה איך הכותרת מוצגת, גוגל תביא בחשבון את כל תוויות הכותרת.