כפי שפורסם ב- , גוגל הודיעה אתמול (16 ליוני 2021) כי היא מתחילה לבחון הצגת קרוסלת מאמרים שתופיע מתחת לפאנל הידע (knowledge panels). כרגע הגרסה מוגבלת והיא תעבוד עבור מספר מוגבל של חיפושים שנעשים דרך מכשירים ניידים בארה”ב ועם הצגת תכנים עיתונאיים בשפה האנגלית.
התוצאות הצפויות מוצגות באופן הבא:
אופטימיזציה של חוויית התוכן
גוגל מתכוונת להציג מספר מאמרים אחרונים אשר נכתבו על ידי אותו עיתונאי או אותו כותב וזאת באופן ישיר בתוצאות החיפוש ובלי שהגולשים יצטרכו להיכנס לאתר. המטרה של גוגל היא לעזור לגולשים ללמוד יותר על הכותב על ידי הצגת והדגשת היצירות האחרונות שלו.
מצידה של החבר נאמר כי נכון לעכשיו מדובר במבחן הנמצא בגרסת בטא, אך המטרה של החברה היא להרחיב את התכונה לאורך זמן למכשירים ושפות נוספות. גוגל ציינה כי יתכן שהקרוסלה תיראה שונה בסופו של דבר והחברה תבחן דרכים שונות לארגן ולהציג את התוכן כדי להבטיח לגולשים את חוויית החיפוש הטובה ביותר.
מתן משוב לגוגל
נכון לעכשיו גוגל משיקה את גרסת הבטא של הקרוסלה בארה”ב בלבד. המטרה שלה היא לשפר את אופן החיפוש באופן מתמיד ולכן היא מאפשרת לגולשים לספק משוב על החוויה וזאת באמצעות כפתור “משוב” שמופיע בפינה השמאלית התחתונה של קרוסלת המאמרים.
מפרסמים או יוצרי תוכן שרוצים לראות את המאמרים והתכנים שלהם בקרוסלה יכולים לקדם עצמם. הכותבים יכולים להנגיש את התוכן ולשפר את ההופעה בתוצאות החיפוש של גוגל על ידי הוספת נתוני מטא מובנים לדפי המאמרים. במטא יש להוסיף את שם היוצר (הכותב או העיתונאי) וכן ליצור לעצמם דף המתאר את המומחיות שלהם.
דרך חדשה למשוך תנועה
במידה וגוגל תמשיך לפתח את הקרוסלה ותרחיב את השימוש שלה למקומות נוספים בעולם ושפות נוספות, היוצרים יוכלו להשיג יותר תנועה לאתרים ולמאמרים שלהם. במידה והגולשים יחפשו אחר היוצר, הם יוכלו לראות את המאמרים האחרונים שלו ובכך התנועה לאתר עשויה לגדול.