הפיצ’ר החדש, שנמצא כעת בגרסת בטא, יאפשר הצגה של קרסולת נתונים מתוך האתר שלכם ישירות בתוצאות החיפוש. כך ניתן להציג תוכן בצורה עשירה יותר, מה שמספק הזדמנויות מעניינות למתן ערך כבר מה-SERP (דף תוצאות החיפוש בגוגל).
מהי קרוסלת מארח ואיך להוסיף אותה?
קרוסלת מארח (Host Carousel) היא דרך חדשה שגוגל מנסה כדי לעזור למשתמשים לקבל ערך, אינפורמטיבי או שיווקי, מבלי להיכנס לאתר עצמו. המידע יוצג בסגנון של רשימה אופקית שניתן לגלול, כך שניתן להציג מידע ספציפי מתוך האתר שלכם ישירות בתוצאות החיפוש. המידע המוצג כולל תמונות, מחירי מוצרים ומידע נוסף. כך למשל, חנות וירטואלית תוכל להציג רשימת מוצרים במנוע החיפוש, מבלי שהגולשים יצטרכו להיכנס לאתר עצמו. קרוסלה היא דרך פרסום נפוצה גם בפלטפורמות אחרות, כמו פייסבוק ולינקדאין.
הוספת נתונים לקרוסלת מארח מתבצעת באמצעות שימוש בקוד פשוט, כאשר תפקיד הקוד הינו להטמיע מידע שישמש את גוגל בנתונים המובנים (Structured Data). גוגל פרסמה מדריך מפורט, עם הנחיות מדויקות להטמעה של הפיצ’ר החדש. ההקפדה על ההנחיות היא חיונית כדי שהמידע יוצג בתוצאות החיפוש באופן שאליו התכוונתם. גוגל גם מספקת 2 כלים לבדיקה של תקינות הקוד: בדיקת תוצאות עשירות (Rich Results Test), וכלי לבדיקת כתובת URL.
כדי להיות זכאים להציג תוצאת קרוסלה, יש להוסיף נתונים מובנים של ItemList בשילוב עם אחד לפחות מפריטי הנתונים המובנים הנתמכים הבאים:
- LocalBusiness – כולל פירוט על העסק, לדוגמה: Restaurant, Hotel או VacationRental. אפשר להשתמש בהגדרה גנרית של העסק – למשל LocalBusiness, אך עדיף לפרט את הסוג הספציפי.
- Product
- Event
כדי שגוגל תוכל להתעדכן בשינויים עתידיים, מומלץ כמו בכל פרויקט SEO לשלוח את מפת האתר ב-Search Console.
מהם היתרונות בשימוש בקרוסלת מארח?
קרוסלת המארח של גוגל יכולה לסייע לכם במספר דרכים:
- שטח נראות גדול יותר: קרוסלת מארח תופסת שטח גדול יותר בתוצאות החיפוש, מה שמבליט את התוכן שלכם.
- שיפור בשיעור הקליקים: הצגת מידע בסגנון עשיר יכולה להגדיל את מספר הגולשים שילחצו על הלינק כדי להיכנס לאתר שלכם.
- שיפור המעורבות: קרוסלת המידע תעודד לקוחות לבצע פעולות כמו רכישה של מוצרים, הרשמה לניוזלטר וכד’.
- צבירת לקוחות באמצעות פרסום של מוצרים ושירותים ספציפיים: קרוסלה יכולה להוביל גולשים לאתר שלכם על סמך חיפוש של מוצרים או שירותים ספציפיים.