אז אחרי עדכון “התוכן השימושי” (Helpful Content) גוגל הכריזה על יציאתה עם עדכון חדש: החלה בפריסה של עדכון חדש למערכת לזיהוי ספאם. העדכון מתמקד בזיהוי והסרה של תוכן ספאם מתוצאות החיפוש, כדי לשפר את חוויית המשתמש ולהבטיח שתוצאות החיפוש יהיו רלוונטיות ואיכותיות. גוגל לא מסרה פרטים נוספים אודות העדכון, אך ציינה כי מדובר בעדכון ספאם רגיל שאינו קשור לשינויים באלגוריתם בנושא שימוש לרעה במוניטין אתרים, או לספאם בקישורים.
המלחמה של גוגל בספאם נמשכת
גוגל מעדכנת באופן קבוע את המערכות שלה כדי להפחית תוכן באיכות נמוכה מתוצאות החיפוש. עדכון הספאם הקודם של גוגל פורסם במרץ, אך למרות שהשפיע על אתרי ספאם רבים, חלק מתוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית הצליח לחמוק ולהתברג גבוה בתוצאות החיפוש.
המטרה המוצהרת של העדכון האחרון היא לשפר עוד יותר את תוצאות החיפוש, תוך התמקדות באתרים המפרים את מדיניות הספאם של גוגל. מדיניות זו כוללת מגוון רחב של טקטיקות ספאם, כגון יצירת תוכן אוטומטי, קנייה או מכירת קישורים, תוכן דל או משוכפל, והטעיה של משתמשים עם הפניות נסתרות או טכניקות מטעות אחרות.
איך העדכון החדש צפוי להשפיע על קידום אתרים אורגני?
העדכון החדש עשוי לשפר את יכולות זיהוי הספאם של גוגל, אך ניסיון העבר הראה שסגירת פרצות עלולה להשפיע בטעות גם על אתרים לגיטימיים. לכן, חשוב לעקוב אחר השפעת העדכון על דירוג האתרים שלכם בתוצאות החיפוש. אתרים המשתמשים בשיטות המפרות את מדיניות הספאם של גוגל או מסתמכים במידה רבה על תוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית עלולים לראות ירידה בנראות שלהם בחיפוש. מצד שני, חלק מהאתרים עשויים להפיק תועלת מהעדכון, מכיוון שהם יתמודדו עם פחות תחרות מצד אתרי ספאם בתוצאות החיפוש.
איכות החיפוש רק תלך ותשתפר
עדכון הספאם החדש של גוגל הוא צעד קריטי בדרך לשיפור איכות התוצאות. עלינו כאנשי השיווק להיות מודעים להשלכות של העדכון ולהתכונן אליו בהתאם, כדי להבטיח שנישאר רלוונטיים ושנשמור על המיקומים של האתר.