מתישהו בעבר הרחוק, אחורה אחורה בזמן באמצע שנת 2009, גוגל הגיעו למסקנה שרלוונטיות לא כוללת רק את איכות הדפים, שכן – לא כולם רואים עין בעין וחלק יחשבו שמסמך מסויים רלוונטי אליהם מאוד – והשאר ההפך.
עם התובנה הזו, גוגל שיחררו את מה שנקרא החיפוש החברתי (Social Search) – שהחזיר לנו תוצאות חיפוש מהקשרים החברתיים שלנו.
אם מישהו זוכר שהוא ראה בתחתית הדף תמונה של חבר שלו עם קישור לתוכן שהוא כתב, שיתף, צייץ עליו… על זה בדיוק אני מדבר.
לפני כמה ימים גוגל החליטו שהגיע הזמן לשדרג את העניין והוסיפו עדכון לחיפוש החברתי. קודם כל, עכשיו אנחנו יכולים לראות את התוצאות מעורבבות בתוצאות האורגניות הרגילות שלנו ומסודרות לפי רלוונטיות ועם תג קטן שאומר לנו אם חברינו הטוב שיתף או יצר את התוכן.
למשל, אם במקרה חשבנו לטפס על הר הקילמנג’רו ואנחנו מחפשים מידע שיעזור לנו בנושא – גוגל יראו לנו שחברינו היקר מאט קאטס שיתף פוסט מעניין על החוויה האישית שלו בנושא. ההנחה היא שמכיוון שהוא ברשת החברתית שלנו, המידע הזה יהיה לנו יותר רלוונטי מאשר מישהו שלא שמענו עליו מעולם – וזה גם הגיוני.
שנית, הם החליטו לתת למקומות מהן החבר שיתף את התוכן יותר תשומת לב. עכשיו אם למשל היית מחפש את הסרטון של הנשיא אובמה בדיילי שואו – תוכל לראות שחברך נונדו שיתף קישור בנושא בציוץ בטוויטר וגם באיזה שעה. עם זאת, קרוב לוודאי שהקישור יופיע גבוה יחסית בתוצאות החיפוש.
שלישית, עכשיו אתה יכול לחבר את החשבונות החברתיים שלך (חשבון פייסבוק, חשבון טוויטר וכו’…) ישירות דרך חשבון הגוגל שלך. אתה עדיין יכול לעשות את זה דרך הפרופיל הפומבי בגוגל, אבל אפשר גם לעשות את זה בצורה חסויה ופרטית (אם למשל לא היית רוצה שידעו מה המשתמש האמיתי שלך בטוויטר).
רואים את עצמכם מתחברים לחשבונות החברתיים שלכם או שאולי בשבילכם העניין קצת פחות רלוונטי?