למרות שבשנה האחרונה בינג נתנה זינוק רציני לשוק החיפוש בארה”ב בעלייה מטורפת ל- 47%. לפי מחקרים והשערות חדשות של חברת eMarketer, נתח השוק של גוגל שנמדד ב-13.6 מליארד דולר בהשקעת מפרסמים מארה”ב ימשיך לגדול גם ב-2011.
בשנה שעברה, נתח שוק החברה (גוגל) באחוזי מחפשים גדל ל-71.4%, כשהכנסות החברה ממנוע החיפוש הגיעו ל- 8.8 מליארד דולר רק בארה”ב -2010
לפי המחקר של eMarketer, נתח השוק בדולרים של גוגל יגדל בשנת 2011 ב-15.7%, מה שמעמיד את ההכנסות שלהם ב-10.2 מליארד דולר, מה שמעמיד את סה”כ אחוזי נתח השוק של גוגל אל מעל ל-75%.
גוגל, בינג מאחוריכם…
אם לדבר קצת על בינג, הם בשנה האחרונה גדלו ב-47% בזינוק מטורף שהגיע משילוב הכוחות של בינג עם יאהו ובעיקר משיתוף הפעולה עם פייסבוק. מה שמעמיד את נתח השוק שלהם בדולרים על 1.26 מליארד דולר מארה”ב.
עם זאת, eMarketer מעריכים שב-2011 הגדילה לא תצמח בקצב מטורף אלא תעלה בקצב יותר נמוך ב-%16.4 (שזה עדיין קצב גדול יותר מגוגל) ל-1.47$ מילארד.
כל הנתונים הללו בסופו של דבר מעלים את בינג מנתח שוק חיפוש כללי של 10.2% לעלייה קטנה בשנת 2011 לנתח שוק חיפוש כללי ל- 10.8%.
מה שמציב את המצב בשוק החיפוש לכל מי שהוא לא גוגל למצב…. לא טוב. לאט לאט מצטרפים לשוק החיפוש הממומן שחקנים נוספים, אך עם הגדילה של בינג ויאהו (שלפי המחקר אמורים לרדת ב-2011) סה”כ ההכנסות של החברות יורדות עם גדילת נפח נתח השוק שגדל. בזמן שההכנסות של גוגל ממשיכות לעלות בקצב אחיד.
הכל השערות
חשוב לזכור שה”מחקר” בוצע ע”י מספר שמאים וכלכלנים שמעריכים מה יהיה המצב בשנה הקרובה, יש לקחת את כל הנתונים כאן בערבון מוגבל. הכל יכול להשתנות בשנה.
אז מה אתם אומרים, הנתונים נראים לכם הגיוניים? אתם רואים את גוגל נהיים יותר ויותר עשירים בזמן שבינג ויאהו הופכים לפחות ופחות?