משחקי הדיונון, בריאות הנפש וחיסונים: מה חיפשנו הכי הרבה בגוגל ב-2021?

אורלי משאט
גוגל פרסמה את דירוג שאילתות החיפוש העולמיות בשנה החולפת - מדד ה-Google Trends. איזה חדשות עניינו אותנו, איך כיכבה בו הקורונה, מיהם הסרטים המבוקשים ביותר, השחקנים, הזמרים, מופעי הספורט, מהו האוכל הפופולארי ביותר? ואיך כל הנתונים האלו עשויים לעזור למנהלי שיווק בהכנת התכנית האסטרטגית לשנה הבאה?
מגמות חיפוש בגוגל 2021
מקור: Year in Search 2021, יוטיוב

כבכל סוף שנה, גוגל פרסמה את נתוני החיפוש העולמיים שלה לשנת 2021, באמצעות כלי שהיא מנגישה לגולשים, בחינם, ה Google Trends.

כלי זה מאפשר לבדוק מהן מגמות החיפוש ברשת, לפי מידת הפופולאריות לאורך תקופות שונות של זמן, בחלוקה לפי איזור גיאוגרפי ואיזורי משנה, לצד שאילתות קשורות ונושאים קשורים לביטוי שבחרנו.

ניתן להשוות כל ביטוי לביטוי נוסף ולקבל תמונה ברורה של כל המדדים שהוזכרו לעיל, והנתונים מוצגים בו באופן יחסי ולא במספרים אבסולוטיים כמו בכלי לתכנון מילות מפתח של גוגל (שם הנתונים מוצגים אבסולוטית).

Google-Year In Search 2021

הדירוג השנתי שפורסם, מציג את רשימות המילים והביטויים המחופשים ביותר במנוע החיפוש שלה בשנת 2021, תחת קטגוריות שונות, ברמה הגלובאלית וברמת המדינות עצמן.

מנהלי שיווק נדרשים לזהות הזדמנויות, טרנדים ומגמות בשוק, לבחון את התנהגות הצרכנים אשר משתנה ומושפעת מהרבה מאד גורמים-מקומיים וגלובאליים, ולהתייחס לכל הנתונים הללו בעת הכנת תכנית אסטרטגיית שיווק שנתית.

הנתונים המוצגים סופר חשובים להבנה לכל ארגון ומותג משום שכלי זה של גוגל מספק את התמונה הרחבה והאותנטית המתבקשת, שהרי ברשתות החברתיות המשתמשים לא בהכרח מציגים את עצמם באופן אותנטי ואמיתי, אלא איך שהם היו רוצים שהעולם החיצוני יתפוש אותם.

לעומת זאת, אופי החיפוש שלהם בגוגל אחר ביטויים מסויימים, דווקא מציג את האותנטיות שבחיים, את הפחדים, הרצונות, השאיפות, השאלות ותחומי העניין שלהם. תחומים שהם עצמם אולי אפילו מובכים לדבר עליו, בעוד שמגוגל אף אחד לא נבוך.

אסייג ואומר ש-Google Trends מציג את “חכמת הטרנדים שבדיעבד”, שכן לא בהכרח מה שהיה, הוא שיהיה, ויחד עם זאת אני ממליצה עליו ככלי חשוב לא רק למנהלי שיווק אלא גם לעוסקים בקידום אתרים, SEO, וכותבי תכנים, לצורך מחקר מילות מפתח, זיהוי מגמות קנייה וכו’.

מונחי החיפוש המובילים בעולם ב-2021

  1. Australia vs India
  2. India vs England
  3. IPL
  4. NBA
  5. Euro 2021
  6. Copa América
  7. India vs New Zealand
  8. T20 World Cup
  9. Squid Game
  10. DMX

מונחי החיפוש המובילים בעולם ב-2021 בקטגוריית NEWS:

  1. Afghanistan
  2. AMC Stock
  3. COVID Vaccine
  4. Dogecoin
  5. GME Stock
  6. Stimulus Check
  7. Georgia Senate Race
  8. Hurricane Ida
  9. COVID
  10. Ethereum Price

בעולם שמתמודד עם מגיפה בהיקפים תקדימיים, שמשפיעים על כל תחום בחיינו, לצד מגבלות על התכנסויות באירועים שונים, לרבות באירועי ספורט, אין זה מפתיע לראות שמתוך עשרה ביטויים, 8 מגיעים מעולם הספורט והשניים הנותרים הם מעולם הסדרות (משחק הדיונון) ומוזיקה (מותו של הראפר DMX).

שאילתות רבות התמקדו, איך לא בענייני מצב הקורונה והמצב הכלכלי: “האם יהיה סגר נוסף?”, “מתי אוכל לקבל את החיסון?”, ?How to be eligible for a stimulus check – כיצד להיות זכאי למענק הקורונה (האמריקאי).

ובתקופות שבהן היתה הקלה בהגבלות הציבוריות, התגברו חיפושים כמו: “לאן אני יכול לנסוע?” ו”מתי אני יכול לראות את המשפחה שלי?”, לצד חיפושי “Near Me”, כלומר אנשים חיפשו שירותים שניתנים קרוב לביתם.

תחום בריאות הנפש מצא לו מקום של כבוד בחיפושים, והבולטים שבהם היו:

  •  “How to take care of your mental health?”
  •   “How to be resilient?”
  •  “How to be happy alone?”

ביטויים בולטים נוספים: “איך לחסוך?”, “השפעת שינויי האקלים”, “קיימות”, “איך לעזור לכדור הארץ”, “אירוויזיון 2021”, ועל “תחרות מיס יוניברס 2021” שהתקיימה לאחרונה בישראל.

מונחי החיפוש המובילים בארה”ב ב-2021

  1. NBA – ליגת הכדורסל המובילה של ארה”ב וקנדה
  2. DMX – פרשת המוות של הראפר והשחקן האמריקאי ארל סימונס, הDark Man X- DMX באפריל האחרון, מהתקף לב, אך שמועות רבות גרסו שהמוות נגרם בעקבות קבלת חיסון נגד נגיף הקורונה.
  3. Gabby Petito – פרשת היעלמותה והירצחה של הבלוגרית האמריקאית הצעירה כנראה בידי ארוסה Kyle Laundrie.
  4. Kyle Rittenhouse – בחור בן 18, לבן מוויסקונסין שזוכה לאחרונה מהאשמה ברצח של שני גברים לבנים במהלך מהומות השחורים שפרצו על רקע מותו של ג’ורג’ פלויד.
  5. Brian Laundrie – ארוסה של Gabby Petito שגם גופתו התגלתה באוקטובר 2021 בפלורידה.
  6. Mega Millions – הגרלת הלוטו האמריקאית
  7. AMC Stock – מניות רשת בתי הקולנוע הגדולה בעולם שזינקו ב 1600% מתחילת השנה וחוות כעת נפילות.
  8. Stimulus Check – מענקי הקורונה שניתנו ע”י ממשלת ארה”ב לאזרחים ובעלי גרין קארד.
  9. GeorgiaSenate Race – בחירות מטעם מדינת ג’ורג’יה לסנאט האמריקני.
  10. Squid Game – משחק הדיונון – סדרת המקור הקוריאנית של נטפליקס שמתארת משחקי ילדות שמקבלים פן סדיסטי.

ביטויי החיפוש מסודרים גם על פי קטגוריות מובילות, בהן:

  • How to be
  • How to help others
  • News
  • People
  • Athlets
  • Aesthetics
  • Actors
  • Games
  • Celebrities Searched Together ועוד.

מונחי החיפוש המובילים בישראל ב-2021

  1. חיסון נגד נגיף הקורונה
  2. n12
  3. תו ירוק
  4. זום
  5. סינמה סיטי
  6. פיקוד העורף
  7. בני אור פרק 3
  8. הישרדות
  9. מכבי חיפה נגד הפועל חיפה
  10. nba

עשרת החיפושים המובילים בישראל ב 2021 בקטגוריית “אנשים”

  1. לינוי אשרם
  2. יהודה משי זהב
  3. שי אביטל
  4. תמר יהלומי
  5. חיים ולדר
  6. נפתלי בנט
  7. שירה איסקוב
  8. איציק סעידיאן
  9. עדן אלנה
  10. ארטיום דולגופיאט

לסיכום

כלי הניתוח השיווקיים רבים ומגוונים ומספקים מידע רב ממנו מנהלי השיווק, פרסום ומותגים צריכים לברור את הרלוונטי לתעשייה שלהם, ולאיזור הגאוגרפי בו הם משווקים.

הכלי המצויין של גוגל טרנדס מספק בהחלט תמונה מקיפה על המגמות המקומיות והעולמיות בכל תחום בחיינו, על מידת הפופולאריות של מילות מפתח או ביטויים ספציפיים, ורצוי להיעזר בו בעת הכנת תכנית שיווק שנתית.

במידה ואתם אנשי שיווק, אתם מוזמנים לשתף האם כלי הנתונים השונים הם חלק מהיום-יום המקצועי שלכם, ואילו כלים נוספים שימושיים עבורכם?

שתפו:
נכתב על ידי
מומחית בשיווק אסטרטגי, בעלת ניסיון רב בניהול והובלת מערכי שיווק 360° וקידום מותגים. בעלת ניסיון ניהולי כחברת הנהלה ושותפה עיסקית בארגונים מובילים, לבניית אסטרטגיות עסקיות, התומכות בצמיחת חברות והגעה ליעדים עסקיים. הקימה וקידמה נכסים דיגיטליים לצד הובלת מסעות פרסום ATL ו-BTL בפלטפורמות השונות. עקבו אחרי גם בלינקדאין
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
1335
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
923
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
410
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
108149
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
102556
מדיה חברתית
דנה רוזן
83216
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.