לאחרונה גוגל הודיעה על עדכון משמעותי ברשת שותפי החיפוש (Search Partner Network), במסגרתו תסיר את האפשרות לבחור שלא להציג מודעות ברשת זו. לאחר דיווח של חברת Adalytics, גוגל אפשרה באופן זמני, למשתמשי פרפורמנס מקס לבחור שלא להשתמש במלאי רשת שותפי החיפוש עד 1 במרץ. כעת, כשהאפשרות הזו הוסרה, גוגל תעניק למפרסמים תובנות ושליטה חסרי תקדים על מיקום מודעות ברשת שותפי החיפוש.
מהי רשת שותפי החיפוש?
רשת שותפי החיפוש מורכבת מאתרי אינטרנט ואפליקציות ששיתפו פעולה עם גוגל לצורך הצגת מודעות. הרשת כוללת נכסים מרכזיים של גוגל כמו יוטיוב וגוגל דיסקבר.
כאשר אתה מפרסם ברשת החיפוש, המודעה שלך יכולה להופיע לצד תוצאות החיפוש, בשירותים אחרים של גוגל כמו גוגל מפות, גוגל שופינג, גוגל תמונות ובאתרים של שותפי החיפוש של גוגל. רשת החיפוש היא חלק מ”רשת גוגל” (Google Network) – כל דפי האינטרנט והאפליקציות שבהם מודעות יכולות להופיע.
בין השינויים העיקריים:
- הסרת אפשרות הבחירה: לא ניתן יהיה עוד לבחור שלא להציג מודעות ברשת שותפי החיפוש.
- שליטה רבה יותר: גוגל תספק למפרסמים אפשרויות חדשות לשלוט במיקום מודעות ברשת שותפי החיפוש.
- רשימות מותאמות אישית: ניתן יהיה להוסיף אתרים ספציפיים לרשימה שחורה או לבנה, ובכך לשלוט באופן מדויק היכן יוצגו מודעות.
- קטגוריות: ניתן יהיה לבחור להציג מודעות רק בקטגוריות מסוימות של אתרים.
- מיקוד מילות מפתח: ניתן יהיה להגדיר מילות מפתח ספציפיות עבורן יוצגו מודעות ברשת שותפי החיפוש.
- תובנות משופרות: גוגל תספק למפרסמים נתונים חדשים לגבי ביצועי מודעות ברשת שותפי החיפוש.
- שיעורי קליקים (CTR): ניתן יהיה לראות את שיעורי הקליקים עבור מודעות המוצגות ברשת שותפי החיפוש, בהשוואה לפלטפורמות אחרות.
- המרות: ניתן יהיה לראות כמה המרות הושגו כתוצאה ממודעות המוצגות ברשת שותפי החיפוש.
שליטה גבוהה יותר בתכנים המוצגים
העדכון החדש נותן למפרסמים שליטה רבה יותר על מיקום מודעות ברשת שותפי החיפוש, ומאפשר להם להבטיח שהמודעות יוצגו בפני קהל היעד הרלוונטי ביותר. כתוצאה מכך, תוכלו לצפות לשיפור בביצועי קמפיינים ובהחזר גבוה יותר על ההשקעה (ROI) שלכם.
מפרסמים המשתמשים ברשת שותפי החיפוש צריכים לבחון את האפשרויות החדשות לשליטה במיקום מודעות ולקבוע כיצד הן יכולות לשפר את ביצועי קמפיינים. כמו כן, חשוב לעקוב אחר הנתונים החדשים שגוגל מספקת לגבי ביצועי מודעות ברשת שותפי החיפוש.
העדכון החדש ברשת שותפי החיפוש הוא צעד משמעותי קדימה עבור גוגל ומפרסמים כאחד. גוגל, בצעד זה, הכריזה על הענקת שליטה רבה יותר למפרסמים על מיקום מודעות ותובנות משופרות לגבי ביצועים, מה שיכול להוביל לשיפור משמעותי בביצועי קמפיינים.