מבדיקות שנערכו על ידי כלים לבחינת תוצאות החיפוש, נראה כי “סניפט”, Snippets, הכלי אשר מציג חלקים מהתוכן בתוך תוצאות החיפוש הופך לפחות שימושי על ידי מנוע החיפוש. רוב הכלים העוקבים אחר תוצאות החיפוש של גוגל מצביעים על ירידה משמעותית בהצגת קטעי טקסט.
כפי שפורסם ב-Search Engine Land החל מה-18 לפברואר (2021) נראה כי גוגל מפחיתים את הופעת ה”סניפט” שהם טקסטים מתוך האתרים שמופיעים בתוצאות החיפוש:
- Moz מצביע על ירידה של 4.5-7.5% בהופעות
- RankRanger מצביע על ירידה של 8.5-9.5% בהופעות
- SEMRush מצביע על ירידה של 5.1-6.9% בהופעות
- SEOClarity מצביע על ירידה חדה של 25% בהופעות
כל אחד מהכלים האלו עוקב אחר מילות מפתח שונות וקטעי טקסט מודגשים שונים אך כולם מצביעים על כך שחלה ירידה בהופעת הטקסט בתוך תוצאות החיפוש של גוגל.
כיצד הדבר עשוי להשפיע על פעולות הקידום?
אתרים אשר זוכים להופיע ב”סניפט” של גוגל זוכים לתנועה גדולה יותר לתוך האתר. יש לכך מספר סיבות: הם גם תופסים יותר מקום בתוצאות החיפוש, גם מופיעים במקומות גבוהים ובנוסף הטקסט מצביע לגולש שכאן מחכה לו התשובה הטובה ביותר לשאלה שלו.
ברגע שגוגל מפחיתה את התוכן שהיא מציגה בתוצאות החיפוש, היא מפחיתה את החשיפה לאתר ולכן אתרים שנהנו מהופעה ב”סניפט” צריכים לבדוק האם הדבר השפיע עליהם במיקומים בגוגל. אם הם נשארו באותו מיקום, אין צורך לדאוג, אך אם הם ירדו עליהם לבצע עבודה פנימית באתר לצורך קידום.
לגבי הסיבה לשינוי, אין הודעה רשמית מגוגל ולכן יכול להיות שמדובר בבאג ושהמצב יחזור לעצמו כפי שהיה אך יכול להיות שמדובר בשינוי מכוון. ההמלצה היא להמשיך לעקוב וכמובן להמשיך לעדכן את האתר ולבצע פעולות קידום.